911 3.2 valt tijdens rijden stil

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 valt tijdens rijden stil

• Maker
    Discussie

• jan
    Deelnemer

sedert een jaar in het bezit van een fantastich goede 3.2, maar
      sedert een paar weken doet volgend fenomeen zich voor.
      Tijdens het rijden valt de wagen gewoon stil, laten uitbollen naar de kant.
      kan gewoon direct weer starten en verderrijden tot het probleem zich (soms) opnieuw voordoet.
      Heb het soms al na een paar kilometer en andere kerel kan ik lange afstanden
      rijden zonder dat het zich voordoet.
      Iemand een idee ?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
    • PB

Paraplu? bedoel je zo’n “mietjesdrooghouder” ? :mrgreen:

Anoniem

goeie zet Gijs,,,
          ik heb er ook eentje bij de standaarduitrusting zitten.
          (bij de paraplu, ook standaarduitrusting in Belgie :-)) )

heb al meerdere gevallen van DME relais gehoord… Misschien preventief toch ook eens eentje bestellen. Een verwittigd mens… Hopelijk probleem snel opgelost! Succes.

PB

Als je kijkt hoe men hier een mens te hulp springt, daar krijg je toch bijna tranen in je ogen van? :first: :first: :first:

heb dit ook al eens voor gehad, zitten 2 relais in het doosje, eentje voor de algemene stroom ECM en eentje voor de benzinepomp, de eerste moet sluiten om de 2 de van de benzinepomp ook te laten werken.
                Je haalt de omhulsing eraf en je maakt contact met je 12 v batterij + op de 86 en de – op de 85 dan zie je of hoor je een klik en moet je 30 en 87 kunnen doormeten.Bij de 2 de + op de 87 en – op de 85b dan moet je de 2de horen klikken en de stroom kunnen doormeten tussen de 87b en de 30
                zoniet DME defect en vervangen

jan

bedankt aan allen, heb de relais zopas besteld.
                  Laat wel het resultaat weten

Wim

die is het inderdaad, andere moet je niet hebben en zullen ook iets duurder zijn. :mrgreen:

S2

Onderdeel “A” en je “Google” foto lijken anders wel sterk op elkaar 😉

jan

ik probeer het eens met een andere dme relais.
                        Als ik op de site van jomaparts kijk is dit
                        nr 911.618.154.00 RELAIS DME 911 3.2 aan 31 euro
                        is dit de juiste want als ik dit google krijg ik een andere afbeelding
                        dan deze in het werkplaatshandboek
                        eerste foto is uit boek (onderdeel C) en tweede foto is gegoogled
                        lijkt me toch verschillend

Attachments:
                        • dmeboek.JPG
                        • dmegoogle.JPG

Bij mij was het idem dito, nieuwe relais er in en klaar. :relaxman:

jan

Alavst bedankt voor de tips. .
                            Ik heb nieuwe bougies en een brandstoffilter besteld, en laat ondertussen
                            de dme relais eens uitmeten.
                            Zal het eens moeten uitzoeken hoe ik dat doe.

Hier een soortgelijk verschijnsel gehad – en dat was inderdaad (of gelukkig?) het relais onder de voorstoel (DME) … deze heb ik toen doorgelust om zonder “pauzes” thuis te geraken.

Wim

Ik heb 3 mogelijkheden die daar de oorzaak van kunnen zijn.

1 DME relais onder de linker voorstoel, die heeft een dubbele functie en als die ver versleten is durft het gedeelte die de benzine pomp aanstuurt wel eens weigeren.
                                2 de temperatuursensor op de 3de cilinder linker rij.
                                3 de halgever(s) die met deze 2 boven genoemde onderdelen in verbinding staat.

Deze op DME relais na kunnen uitgemeten worden, en de waardes hiervoor in het werkplaats handboek.

Ik heb dat nog nooit voorgehad, misschien weet carbio wim iets meer?

Geen idee, maar ik zou het niet graag voorhebben. Kan wel wat onverhoopte problemen
                                    opleveren.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.