- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
-
Discussie
-
2 november 2014 om 17:56
Ik wil hier even een balletje opgooien 😉 en hopelijk komt hier geen ruzie van. Ik bezit nu enige tijd een 911 uit 1987 en nu is mijn oog gevallen op een 944S uit hetzelfde jaar. De 944 heb ik altijd een leuke auto gevonden, maar ik heb er nog nooit mee gereden. Je vind niet veel vergelijkingen op het internet, enkel dit heb ik gevonden over 1983:
If they wanted great performance for a lower price with incredible handling and didn’t care about the emotional connection (or just wanted the latest in technology from Porsche), the 944 was the way to go. However, if they wanted an incredible Porsche with great performance and an emotional connection in a tried a true package, the 911 SC was the only choice.
Er zitten hier vast wel mensen met ervaring met beide wagens, die zinnige dingen kunnen zeggen over de vergelijking tussen deze porsches. Dit is alvast mijn idee:
– 911 3.2: iconische klassieke wagen, luchtgekoeld, motor achteraan met alle voordelen en nadelen hiermee verbonden, vergt wat ballen om er mee te rijden en er schuilt altijd een tikkeltje gevaar om de hoek. Zeer waardevast.
– 944: watergekoeld, motor vooraan, perfecte gewichtsverdeling, dus makkelijker handelbaar. Ziet er leuk uit. Redelijk goedkoop op dit moment en dat zal misschien wel zo blijven. Geen echte klassieker?Ze alletwee bezitten is geen optie wegens geen plaats 🙁
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.