911 3,2l sputtert aan 5500 toeren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3,2l sputtert aan 5500 toeren

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een 911 3,2L van 1984 met een moeilijk probleem;als ik aan 5500 toeren kom houd hij ongeveer 2 sec in.Voor de rest rijd hij perfect enkel aan 5500 houd hij even in en dan komt hij er na 2 tot 3 seconden door.Heeft hier soms iemand ervaring mee of tips?Grtz Paul.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Hallo,heb vandaag een andere luchtweger opgestoken en probleem is opgelost.
      We kunnen weer gas geven…iedereen bedankt voor de tips,grtz..

Wim

Al iets bekend van het probleem, of sputtert ze nog steeds tegen. 😉

Hallo,heb nieuwe dme relais gestoken maar is juist hetzelfde,mijn benzinefilter is ook nieuw,benzinedruk is ok.Ik ga eens proberen met andere luchtweger van een kennis voor
          ik een nieuwe koop.IK hou jullie zeker op de hoogte.

Wim

Is het probleem al opgelost. 💡
            Ook leuk als we de probleem veroorzaker weten/kennen, kunnen we allemaal weer wat van leren. [size=60:2rojnii5]de3.2 rijders dan[/size] :mrgreen:

Wim

En als dat het niet een van bovengenoemde problemen is, probeer dan ook eens je DME relais onder de bestuurder stoel. 💡

Een 3.2 is op dit punt nu net niet de makkelijkste auto als het op haperingen van het management op aan komt.
              Porsche schrijft het zelf in hun onderhouds boek. 😕

Hoe oud is je benzinefilter?

Bedankt iedereen voor de tips,ik zal eerst eens proberen met een andere luchtweger.
                  Ik hou jullie op de hoogte.

Zou het ook de toerental begrenzer kunnen zijn die eventjes te vroeg zijn functie vervult?

Succes met de zoektocht.

Als ik je probleem zo lees dan is me dit bekend omdat ik destijds juist hetzelfde probleem heb gehad met mijn 911 – 3,2.

Zeer vervelend omdat telkens ik naar de Porsche garage in Antwerpen ging men niets vond.
                      Uiteindelijk ben ik met het probleem naar Carrera Motors gereden en daar werd de wagen degelijk getest en proefgereden en bleek de debietregelaar het probleem te zijn. Na vervanging was het probleem opgelost en reed de wagen terug perfect.
                      Heb mijn factuur van destijds er nog eens bijgehaald en was toch een kostprijs van 16.000 Bef oude Belgische frankskens.

Ik vermoed dus dat jij met hetzelfde probleem zit. Laat zeker iets weten als je diagnose is gesteld.

Succ6

Heb je dit enkel als je hem naar 5500 toeren jaagt, of ook op andere momenten (na koude start)? Heb ooit een gelijkaardig probleem gehad. Telkens ik eens doortrok, haperde hij vervolgens. Garagist heeft toen het veertje dat aan de gaskabel zit eens goed gesmeerd met WD40, en toen was het verholpen. Blijkbaar ging het niet altijd goed meer over en weer.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.