911 ’73 Slotvanger op Bstijl,mss defect

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 ’73 Slotvanger op Bstijl,mss defect

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Dat slot op de stijl,ik zie dat het binnen niet pluis is.Het zijn 2 delen nylon.Heeft dat een functie voor het draaiend deel van het slot van de deur? Tussen de 2 helften v/h nylon is een stukje weg zodat er een gat is.Mss gaat de draaiende vork van het deurslot niet goed meer ronddraaien als je de deur dicht doet.Wie weet het?
      Ps:De voorbumper is een S-type,dus original

Springt de deur telkens uit slot?
        Aan “de slotvanger” kan moeilijk iets mis zijn tenzij echt ‘rot’ nylon.
        Uit ervaring weet ik wel dat je het slot enigzins kan ‘afstellen’. Je kan speling regelen waardoor het slot sneller zal reageren bij het aanraken van de ontgrendelingshendel. indien deze te nipt staat springt de deur soms zelf open. Tot zover mijn ervaring bij een ’68-er.

Deur gaat dicht,nog even wachten op goede bouten.Bij nader bekijken hangt er binnenin een flapje nylon .Hoogstwaarschijnlijk dient dit voor het tandsegment dat ronddraait als je de deur dicht doet.Nu zit er vierkant gat tussen de 2 nylondelen.Het hindert niet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.