- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
16 oktober 2012 om 17:12
Heren (en dames),
Ik ben er ernstig over aan het nadenken om me een Porsche 911 te kopen, liefst een vanaf periode 1977 tot 1990, zeker geen latere.
Ik ben absoluut (nog) geen Porsche kenner. Ik ben wel autoliefhebber en hou van alles wat mooi is op 4 wielen (en 2 maar dat is een ander verhaal).
Het is ook niet de bedoeling dat ik u hier kom lastig vallen met vragen als “Waar moet ik op letten”, want daar is al genoeg over neergepend denk ik.Wat me vooral interesseert is hoe men die auto moet gaan inschrijven. Dankzij de maatregelen van onze vrienden in de regering is het een beetje een nest geworden… Hoe zit het nu met taks? Ik heb gelezen dat de regels vanaf januari 2013 zouden veranderen, is dit al vastgelegd, of is dit weer de zoveelste ‘regel’ waar ze over nadenken?
Hoe zit het met BIV op zo een wagen, over welk bedrag spreken we, wat is de regel?
En dan, de laatste (een ingewikkelde…) stel dat ik die auto op mijn zaak wil kopen (mogelijk) dan zit ik met dat hele co2 bijdrage gezeik… ik heb gelezen dat als de co2 bij de DIV voor de wagen niet gekend is het automatisch 205g/km is. Maar wat met de ‘originele cataloguswaarde’… in theorie is het dan 70% daarvan aangezien die wagen ouder is dan 61 maanden, maar wat was de ‘originele cataloguswaarde’… ?
Of kan ik beter die hele zever vergeten en die privé aankopen? Eerlijk gezegd hebben ze er een serieus zootje van gemaakt in Brussel.Alvast bedankt voor de reacties.
Oh ja, nog een laatste die me te binnen schiet: wat is het nut van de taxatie? Ik begrijp dat iemand een Porsche 911 tot de laatste vijs als ‘origineel’ wil behouden, maar is dit belangrijk? Men kan toch perfect van een Porsche 911 genieten als deze misschien niet volledig origineel is, wat is de impact daarvan (buiten de impact op het ego van een true Porsche liefhebber gerekend 😆 ) ?
Nog een prettige dag verder,
Dominique
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.