911 cabrio 1988

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 cabrio 1988

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik ga in de komende dagen naar een cabrio van 1988 gaan kijken, de wagen heeft 200 000km en is in prima staat zegt de eigenaar, hij vertelt me ook aan de telefoon dat het een originele cabrio is met matching nrs.
    Ik weet wat de basispunten zijn waarop je moet letten bij het aankopen van een wagen maar met porsche heb ik nog maar weinig ervaring, op welke dingen moet ik zeker leten???

alvast bedankt voor de raad, mvg Bram.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • Ondertussen ben ik ook op zoek naar een degelijke 3.2 cabrio G 50 van 87 als WE rider
      Ik schuim de gebruikelijke sites regelmatig af.
      Voorkeur blauw of zwart. Zoek conditie net onder concoursstaat.
      Vorig WE had ik er bijna één te pakken bij August Classics maar voor m’n neus weggekaapt door een Nederlander.
      Alle tips zijn uiteraard welkom . Iemand ervaring BTW met August?

T

Ik zou voor een coupé gaan met schuifdak 😉 (het kan namelijk warm worden in een P, en meestal rijd je met goed weer). Ziet er toch veel beter uit dan zo’n targa. Bovendien zijn die targadaken vaak in niet al te goede staat, en vervangen / restaureren gaat je al direct wat centjes kosten …

Wim, Tis zoals je zegt he, iedere 911 die ik nu in de ogen kijk ben ik verkocht van 😳
          maar het is natuurlijk mijn budget die gaat bepalen wat er in de garage komt dus ben ik al vlug tot de conclusie gekomen dat voor een cabrio mijn broek toch wat te kort is 🙁
          Ik hou het daarom bij mijn zoektocht op een 911 3000 sc, liefst een coupe ipv targa….
          Is er een verschil in waarde ook tussen de coupe en targa?? Ik kom vooral meer targa types tegen dan coupes….

Mvg en goed weekend nog gewenst, Bram.

Wim

Bram, zoek je nu een cabrio of coupe. 💡
            Zie je dan cabrio posten dan weer coupe, is voor mede forummmers dan moeilijk om iets specifiek te zoeken voor jou.
            Of wil je gewoon een 911 en maakt het verder niet uit. 😆
            Ze zijn allemaal mooi natuurlijk en je bent verliefd. 😉
            Maar koop niet met je hart, maar met verstand, anders kans op miskoop en dan is het 😥 .

Anoniem

Dag Bram,

Weet niet of deze
              http://nl.kapaza.be/vi/27280310.htm?ca=2_s
              in Uw budget past, maar is wel een goede mooie wagen.
              Is de privé wagen van een vriend garagehouder (garantie mogelijkheden?).
              Eigenlijk twijfelt hij voor verkoop, maar een beetje onderhandelen en ‘t moet lukken.
              Belangrijk, is een eerlijke man! En ik zeg het niet als vriend zijnde!
              (U mag gerust mij vernoemen)
              Groeten,
              Jean Pierre

ik vermoed weinrot metallic ? zeer mooie kleur !!!

In men zoektocht naar een 911 ben ik deze tegen gekomen:

911 3000sc 1979
                  189 000 km
                  originele fuchs
                  geen roest, 2 jaar terug nieuwe lak
                  elektrisch schuifdak

De eigenaar zit momenteel in spanje dus ik kan hem pas binnen twee weken gaan bekijken 🙁

Attachments:
                  • pr_2.jpg
                  Wim

Ziet er buiten de velgen al in ieder geval een stuk origineler uit.
                    Jammer dat er geen interieur foto’s op staan.

Anoniem
                      Wim

Maar is ook weer een omgebouwde Bram. 🙁 vandaar ook de prijs, en voor dat bedrag koop je echt geen goede Porsche.
                        Koop eens een boek van Porsche waar alle modellen en uitvoeringen in beschreven staan.
                        Weet je straks beter wat en hoe een Porsche in elkaar zit.
                        En je pa weet het goed, hoe origineler hoe beter. 💡
                        Dit ook met verkoop later.

Eerst en vooral wil ik iedereen die zo behulpzaam is bedanken, ik ben lid van menig forums en nergens werd ik als nieuweling zo goed geholpen!!!!!
                          Ik zal op het gemak verder zoeken, er zit niet echt vaart achter…
                          Gisteren kwam ik dan deze wagen tegen:

http://www.vroom.be/nl/tweedehands-auto/1298066,tweedehands-porsche-911-carrera.html

Ik weet dat zo een porsche bij veel wat steekt, men vader staat er ook prat op dat zijn klassiekers origineel zijn maar als ‘jonge gast’ spreekt zo een wagen mij wel meer aan….

mvg Bram.

Wim

Hier nog een mooie link voor de gegevens te controleren. 💡

http://www.elferhelfer.de/fzident/fzident84-89.htm

Wim

Is ook maar als (kappers) hobby begonnen in 1989, maar een beetje uit de klauwen gegroeid. 😆

Anoniem

Idd op ‘t gemakske naar iets anders uitkijken 😉

@ Wim 😯 😯 http://www.mijnalbum.nl/Album=BSH7ZYWV hallo!!! 😯 😯
                                Waarom heb ik daar geen tijd (verstand) voor? 😕

Wim

Bram, als het een Amerikaan is, ook al is was het chassisnummer niet meer leesbaar, krijg je inderdaad een nieuw nummer ingeslagen, maar zal het nummer evengoed met WPO beginnen, als kenmerk van Porsche.
                                  Weet niet of papieren geldig zijn en de auto voor dagelijks of old-timer gekeurd is.
                                  Als hij op old-timer nummer staat weet je al hoe laat het is.
                                  Dan nog met de gegevens van mcklusky erbij. 😥

Is een z.g een Kelly zoals wij in Nederland zeggen, dus zou er inderdaad vanaf blijven.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.