911 cabrio 1988

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 cabrio 1988

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik ga in de komende dagen naar een cabrio van 1988 gaan kijken, de wagen heeft 200 000km en is in prima staat zegt de eigenaar, hij vertelt me ook aan de telefoon dat het een originele cabrio is met matching nrs.
    Ik weet wat de basispunten zijn waarop je moet letten bij het aankopen van een wagen maar met porsche heb ik nog maar weinig ervaring, op welke dingen moet ik zeker leten???

    alvast bedankt voor de raad, mvg Bram.

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • Wim,

      Ik heb zonet de eigenaar gehoord, ik had doorgegeven dat het nr niet juist was en daarom heeft hij naar de vorige eigenaar gebeld, die wist hem te zeggen dat het een wagen is die uit Amerika komt en hier gerestaureerd is, het chassisnr was niet meer leesbaar en daarom hebben ze in Belgie nieuw chassis nr gekregen met papieren….
      Klinkt mij raar verhaal, ik zal me best de lange rit besparen zeker morgen???

      mvg Bram.

      Wim

        @Bram, dit kan nooit zo zijn, want als het met 95 begint zou het een Porsche 959 zijn. 😕

        Een chassisnummer moet er als volgt uit zien
        WPOZZZ91ZGS170319
        Zit links in de kofferruimte voor smokkel luik. 😉

        Dus vraag het maar eens opnieuw op, pluis het wel uit voor je, en als je dan alle gegevens hebt, dan kijken wat er nog origineel aan is.

          Het gaat hem idd over deze wagen, ik krijg er ook geen staart aan want zou een 3.2 moeten zijn met g50 als hij van 88 is… Ik heb het chassis nr gevraagd en heb dit nr gekregen: tp 957088020, hoipelijk kunnen jullie daarmee uitmaken over welke het gaat want zou niet graag
          Vier in de auto zitten om een verkapte targa te bekijken…
          Alvast bedankt voor jullie hulp,

          Mvg bram

            Als het deze is

            Dan zou ik toch 2x heel goed kijken, de man zegt dat het een 3000cc motor is, terwijl het in 1988 een 3200cc motor hoort te zijn… Model hoort hetzelfde model als die van Wim te zijn doch is blijkbaar omgebouwd naar C2 look. Lijkt mij een samenraapsel te zijn van verschillende wagens, dat hoeft aan deze prijs niet verkeerd te zijn , maar ik zou alles toch triplechecken en zeker een kenner meenemen, en check het chassisnr, voor hetzelfde geld is het een omgebouwde targa…

            Wim

              Mijn cabrio is uit 1986, en dit model is gemaakt tot en met ’89, maar vanaf model ’87 met G50 bak.
              Vraag anders even chassisnummer op, kan ik precies zeggen wat voor model het is, en weet je waar op te letten.
              Ombouw werd veel gedaan die jaren omdat de buren dan dachten dat je weer een nieuwer type had. 😉

                Thanks voor je snelle en uitgebreide reactie!!!
                Van welk jaartal is uw cabrio? Die waar ik naar toe ga kijken heeft andere bumpers en zijschorten dan die van u, met mijn beperkte kennis lijkt het een 964 maar die werden maar gemaakt van 89 en de eigenaar heeft 1988 aan??!!! Mss zou het dan om een ombouw gaan en ik heb al gelezen dat die van hun waarde verliezen aangezien ze niet meer orgineel zijn… ???

                Wim

                  Bij een “specialist/garage” en particulier:

                  – Lakstaat, denk aan krassen en poetskrassen
                  – Staat van de rubbers (goed of uitgedroogd)
                  – Staat van de velgen en origineel aan het model
                  – Roestvorming op alle naden/rubbers en in de hoeken onderaan de voorruit, bij de koplampen!)
                  – Roestvorming bij de deuren, onderaan de opening, bij de lasnaad en slot plaat.
                  – Check even de punten waar het water wegloopt. (Links + Rechts voorin.)
                  – Is het interieur origineel, en/of past het bij de achterbank
                  – Kijk uiteraard naar duidelijke olievlekken, ondanks dat de motor snel schoongemaakt is, vergeet men vaak de oprit/garage
                  -Een Porsche motor is zweten niet vreemd.
                  – Is alles origineel porsche, of is het “aftermarket” replacement, en zo ja, past dat allemaal wel goed
                  – Let op krassen, steenslag, dofheid van de voorruit
                  – Controleer uiteraard de naden bij de koffer- en motor klep, lopen deze scheef, dan is dit vaak (niet altijd!) een teken dat er schade is geweest. Om dit te kunnen beoordelen, moet je veel auto’s zien 😉
                  – Check ook of de deuren “recht” dichtvallen, of dat ze iets omhoog moeten bij sluiten (vaak schade)
                  – Is de opening groter bovenaan de deur dan onderaan, waarschijnlijk rotte L verstevigingen.
                  – Zijn er matching numbers, of klopt in elk geval de motor bij wat aangeboden wordt. Als dit niet zo is, waarom?

                  Bij een particulier: Let op hoe de persoon met de wagen omgaat, laat hij de koffer klep dicht vallen, of drukt hij hem dicht. Dit geeft vaak al aan hoe de persoon met zijn auto omgaat. Let echter wel op, dat je de wagen niet gaat lopen afkraken, om de prijs te drukken. Een echte liefhebber stoot je voor de borst en het kon wel eens andersom aflopen.

                  Om de markt eerlijk te houden, een Porsche is geen wagen waar je even naar gaat kijken, proefritje in gaat maken en alleen wat tegen de banden trappen. Dat is niet prettig voor de verkoper en jij als koper bent ook niet echt geloofwaardig!

                  Nog een hele nuttige als laatste: Neem een onafhankelijk iemand mee, liefst iemand met verstand van de auto’s, maar zonder (of weinig) liefde voor Porsche. Die persoon kan de emotie uitschakelen en is dus heel erg nuttig!

                  Let wel, dit neemt absoluut de MUST voor een aankoopkeuring niet weg! Dus AKK bij een dealer of specialist laten doen.

                  Tips voor dit lijstje zijn ook weer van harte welkom!

                  En wil je je nog wat meer verdiepen waar je op moet letten waar ze kunnen roesten, dan even op onderstaande link klikken.
                  Eerste foto was voor de restauratie, dus zag er helemaal niet slecht uit.

                  http://www.mijnalbum.nl/Album=BSH7ZYWV

                7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.