911 carrera 3.0

Home Forum Stel jezelf even voor ! 911 carrera 3.0

• Maker
    Discussie

• Teunen Erwin
    Deelnemer

hallo allemaal,

Ik ben van plan om de porsche 911 carrera 3.0 1976 van een kennis over te kopen maar ik ben een leek in het porsche wereldje.
      Wat is het verschil tussen een 911 carrera en een 911 sc. Hoe kan ik achterhalen of dat het een matching is ( motor, versnellingbak, velgen, interieur)
      Wat is de marktwaarde van de wagen? Zuigers (ringen) kleppen zijn gereviseerd, interieur is nieuw, lakwerk hier en daar een krasje, banden en velgen zijn nieuw.

Bedankt voor de weetjes en tips! Ik zal eerst wat opzoekingswerk moeten verrichten.

MVG
      Erwin

Attachments:
      • 20150408_183022.jpg
      • 20150408_183029.jpg
      • 20150408_183919.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
      • Ja, het blijkt een echte te zijn

Lijkt me weinig voor een 3.0 carrera.

Weet je nu eigenlijk al of het een echte carrera is?

Motor, boite en kas moeten overeenkomen als je de moeite wil doen om met een C3 te rijden. Indien ja en de rest allemaal ok, kopen! Zal je het niet beklagen. Rij er ook eens mee, want tov van bv een Carrera3.2 rijden deze wagens echt wel verschillend, lees ‘ouder’:-) ‘t Is maar dat je weet waar je mee gaat rijden tov je verwachtingen qua comfort rijgedrag en derg… Waar staat de wagen ergens? Ik heb zelf een Carrera3.0, anders moet je maar eens PM sturen.

Heb ook naar rescue 911 gebeld, hij sprak van 35.000€.

Mvg
              erwin

Ik heb contact opgenomen met dede porsche garage in geel vin-nummer en motor blijken te kloppen. Heeft de carrosserie ook nog een aparte nummer? Is de waarde minder van een europese dan een amerikaan?

bedankt voor de info.

Ric

Als het een Carrera is dan moet je niet twijfelen, maar weet dat zulke auto’s + €60000 gaan, dus het lijkt mij sterk dat het idd. een originele is. Maar you never now….

Is het geen originele en hebben ze er b.v. een 3.0 van een later model in gelepeld dan hangt alles af van de totale staat van de auto en dat is zeer moeilijk om deze met enkele foto’s te beoordelen.

Zoals hier al is aan gegeven, iemand mee nemen met wat kennis van zaken is dan geen slecht idee.

Is 30.000€ een correte prijs als het een 3.0 is?
                      Mvg
                      erwin

Als je het VIN nummer eens raadpleegt in een werk zoals het 911 boek van Peter Morgan , weet je direct of het een Carrera 3.0 is.
                        Ook het motornummer kan je daar in verifiëren.

petermorgan.jpg

Overigens is het logo op de foto van een Carrera 3.2 en véél te laag geplaatst.
                        Een Carrera 3.0 logo ziet er zo uit en staat vlak onder de grille:

101_3641.jpg

porsche-carrera-3-logo.jpg

XXX

Er zijn al zo veel topics over matching numbers geweest, even de zoek functie gebruiken en zoek ook eens Marc Noah op van Porsche classic in Duitsland. Stuur ‘m een mailtje met uw motor en chassis nummer en vraag gelijk de optiecodes, dan weet je wat en hoe er origineel op zat.
                          Is zeker een Amerikaan, dat zie je. Geen kleine pinkers op de flank, de witte pinkers, rode lichten achteraan, elektrische stoelen, leder,…
                          5 of 11 schoepen, meestal werd de 5-schoep door een 11-schoep vervangen voor meer koeling…

In ieder geval succes met de aankoop, vraag of je er mee langs een kenner mag passeren.
                          Porsche Dekens
                          911 Rescue
                          CCR 🙂

Moeilijk te zien enkel met een foto.
                            Interieur is bij deze van nieuwer model -koplampsproeiers zijn ook ven ander model -logo op motorkap is anders -uitlaat is anders .
                            Maar belangrijkste is de motor -boite en carroserie uiteraard met de juiste nummers .
                            Er bestaat een engelse site enkel voor het carrera 3.o
                            model

Maar als het idd. een Carrera is dan heeft hij 11 schoepen. De VIN nummer zou tussen 9116600001 en 9116601093 moeten liggen. Als het idd. een Carrera is dan zou ik niet twijfelen!

Origineel heeft de fan 5 schoepen ipv 11, zijn nog paar andere kenmerken maar dan zal ik is in mijn archief van boekjes moeten duiken 🙂

bumpers zijn de juiste 🙂
                                  heb zelf ook een zwarte en heb ook witte pinkers laten steken, komt veel mooier uit net zoals de “amerikaanse achterlichten”, als de motor ok is zou ik niet twijfelen want lijkt me een mooi exemplaar, alleen moet je te weten komen waarom hij hem wil wegdoen hé…
                                  hou ons op de hoogte hé, en indien je hem wil, niet uitstellen of een ander is ermee weg voor je het weet

U heeft gelijk, maar witte pinker lichten waren zeker niet origineel.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.