911 carrera 3.0

Home Forum Stel jezelf even voor ! 911 carrera 3.0

• Maker
    Discussie

• Teunen Erwin
    Deelnemer

hallo allemaal,

Ik ben van plan om de porsche 911 carrera 3.0 1976 van een kennis over te kopen maar ik ben een leek in het porsche wereldje.
      Wat is het verschil tussen een 911 carrera en een 911 sc. Hoe kan ik achterhalen of dat het een matching is ( motor, versnellingbak, velgen, interieur)
      Wat is de marktwaarde van de wagen? Zuigers (ringen) kleppen zijn gereviseerd, interieur is nieuw, lakwerk hier en daar een krasje, banden en velgen zijn nieuw.

Bedankt voor de weetjes en tips! Ik zal eerst wat opzoekingswerk moeten verrichten.

MVG
      Erwin

Attachments:
      • 20150408_183022.jpg
      • 20150408_183029.jpg
      • 20150408_183919.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
      • Ja, het blijkt een echte te zijn

Lijkt me weinig voor een 3.0 carrera.

Weet je nu eigenlijk al of het een echte carrera is?

Motor, boite en kas moeten overeenkomen als je de moeite wil doen om met een C3 te rijden. Indien ja en de rest allemaal ok, kopen! Zal je het niet beklagen. Rij er ook eens mee, want tov van bv een Carrera3.2 rijden deze wagens echt wel verschillend, lees ‘ouder’:-) ‘t Is maar dat je weet waar je mee gaat rijden tov je verwachtingen qua comfort rijgedrag en derg… Waar staat de wagen ergens? Ik heb zelf een Carrera3.0, anders moet je maar eens PM sturen.

Heb ook naar rescue 911 gebeld, hij sprak van 35.000€.

Mvg
              erwin

Ik heb contact opgenomen met dede porsche garage in geel vin-nummer en motor blijken te kloppen. Heeft de carrosserie ook nog een aparte nummer? Is de waarde minder van een europese dan een amerikaan?

bedankt voor de info.

Ric

Als het een Carrera is dan moet je niet twijfelen, maar weet dat zulke auto’s + €60000 gaan, dus het lijkt mij sterk dat het idd. een originele is. Maar you never now….