911 carrera 3.0

Home Forum Stel jezelf even voor ! 911 carrera 3.0

• Maker
    Discussie

• Teunen Erwin
    Deelnemer

hallo allemaal,

Ik ben van plan om de porsche 911 carrera 3.0 1976 van een kennis over te kopen maar ik ben een leek in het porsche wereldje.
      Wat is het verschil tussen een 911 carrera en een 911 sc. Hoe kan ik achterhalen of dat het een matching is ( motor, versnellingbak, velgen, interieur)
      Wat is de marktwaarde van de wagen? Zuigers (ringen) kleppen zijn gereviseerd, interieur is nieuw, lakwerk hier en daar een krasje, banden en velgen zijn nieuw.

Bedankt voor de weetjes en tips! Ik zal eerst wat opzoekingswerk moeten verrichten.

MVG
      Erwin

Attachments:
      • 20150408_183022.jpg
      • 20150408_183029.jpg
      • 20150408_183919.jpg
    4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
      • Bumpers zijn zeker niet van een 964, volgens mij zijn dit gewoon de originele akordeon bumpers.

Heb ook nog even gekeken naar je foto’s en veel dingen zijn zeker niet origineel zoals bumpers (mijn inziens van een 964), in het interieur staan volgens mij geen originele stoelen. Dit wil niet zeggen dat het dan geen goede auto is, maar wel belangrijk voor de prijs.

Hallo Erwin,

Wat jij eerst moet uitvlooien is of deze Porsche 911 idd. een 3.0 carrera is (of is de tag er gewoon opgeplakt of zit er een motor in van een latere Porsche?). Dat maakt een groot verschil in prijszetting met een reguliere 2.7.

https://www.stuttcars.com/porsche-models/911/911-912-g-model/

Het snelst kan je dat doen door te checken of de Auto “Matching” is. Check de motor nummer rechts van de fan

Het zogenaamde VIN nummer vindt je normaal gezien terug in de koffer.

Veel Succes!

Wim

Welkom op het forum Erwin, en antwoorden ga je hier wel krijgen.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.