911 Carrera 3.2 Grand-Prix Weiss 1987

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 911 Carrera 3.2 Grand-Prix Weiss 1987

• Maker
    Discussie
  • OK, dit is moeilijk! 😮
    Voor velen zal het misschien als een verrassing komen, maar na 9 fantastische jaren denk ik eraan om mijn Elfje te verkopen. Helaas moet je in het leven soms kiezen en dit is zo’n geval. Er zijn nu eenmaal bepaalde prioriteiten die nog net iets belangrijker zijn dan het hebben van een 911, hoe pijnlijk het afscheid ook zal zijn. Ik weet ook dat de waarde van de goede 3.2’s serieus in de lift zit en dat hem bijhouden nog steeds een goede investering is, maar dat helpt me helaas niet veel vooruit.

Anyway, bij deze pols ik dus even de interesse, voorlopig alleen nog maar via het forum. Hier zitten immers vele liefhebbers samen en het zou me dan ook een plezier doen mocht hij naar een van jullie of een van jullie kennissen gaan. Het is niet dringend, hij “moet” ook helemaal niet onmiddellijk weg. (Ondertussen blijf ik er wel van genieten! :driver: )

Concreet: Het gaat om mijn 911 Carrera 3.2, bouwjaar 1987, Grand-Prix Weiss.
    Dit modeljaar was ook het 1e met de geliefde G50 versnellingsbak.
    Het is een origineel Belgische wagen, geleverd bij Carrera Motors en is steeds in België gebleven.
    De volledige onderhoudshistoriek is bekend (volledig ingevuld onderhoudsboekje) en uiteraard zijn alle facturen van de afgelopen 9 jaar beschikbaar. Op de foto zie je slechts een selectie!
    De kilometerstand ligt rond de 275000, wat een realistisch gemiddelde van 11000 km per jaar oplevert. De spoilers (voor en achter, optie 473) en de bilsteins (optie 474) werden af fabriek geleverd.

De wagen is in zeer goede staat. Dit kan bevestigd worden door verschillende mensen hier op’t forum. Gedurende de 9 jaar in mijn bezit is er ook een hele boel aan vernieuwd. Ik denk maar aan de koppeling, uitlaat (volledig Dansk), ruitenwissermechanisme, elektrische ruiten mechanisme aan beide kanten, remleidingen (nog maar net), ventilatie en verwarmingssysteem, startmotor, enz enz… Uiteraard zijn er van al deze werken facturen en foto’s voorhanden. Er werd dus zeker en vast niet op een Euro gekeken om de kleine euveltjes die al eens de kop op steken te verhelpen.
    Er is uiteraard nog veel meer informatie te verkrijgen, stuur me gerust een PB indien je interesse mocht hebben. Of post de vraag gewoon hier op het forum!
    Ik heb ook een prijs in m’n hoofd waarvoor hij weg zou mogen. Iedereen weet wat een goede 3.2 waard is :coolness:
    Edit: Oops, blijkbaar moet de prijs vermeld worden! Voor 25000 Euro mag hij weg. Ik denk dat dit een erg correcte prijs is… Hopelijk overkomt me dan niet hetzelfde als Bert, die zijn mooie 3.2 na enkele maanden voor een veel hoger bedrag weer verkocht zag :bounce:

Vermits een beeld meer zegt dan 1000 woorden zijn hier een paar fototjes:

En nog een specialleke 😉

*zucht*
    Ik vind het al sterk van mezelf dat ik dit bericht geplaatst heb… Wie weet overtuigen jullie mij wel om het toch niet te doen :sarcastisch

Groetjes,

Olav (met een klein hartje…)

31 reactie aan het bekijken (van in totaal 31)
    • Wat ben je dan eigenlijk van plan te doen als deze weg is? Ga je dan een andere Porsche zoeken (of heb je hem al?)

31 reactie aan het bekijken (van in totaal 31)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.