911 carrera 84_Storing in startcontact

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 carrera 84_Storing in startcontact

  • Maker
    Discussie

  • XXX

      Pfff, deze week starte hij niet 🙁 VAB langs gekomen, ah uw alarm, startonderbreking gaat niet meer uit dus overbruggen.
      Vriendelijke man , overbrugging gemaakt en top, starte weer en rijden maar.
      Gisteren, lap weer niet starten, starter draaide maar dat was het dan.
      Gefrustreerd dat ik was heb ik ineens gans dat :censored: alarm eruit gesmeten.
      Voila,
      [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/alarm_zpsbd0a589b.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/alarm_zpsbd0a589b.jpg[/IMG][/URL]

      Ja, ik hoor het jullie al denken. Gefrustreerd, niets gemerkt en driest te werk gegaan.
      OK ik geef het toe, dit was mijn beste truk tot dusver al 😳 😳 😳

      Nu is de P morsdood…

      Heb nog wat nood aan experten hier.

      1.Blijkbaar heb ik de Lambde sonde er ook uit gezwierd. Was blijkbaar nadien ingebouwd met een doosje op de DME gekleefd genaamd:
      GAT-TRONIC ST 27/1, ik hoop dat ik dit niet nodig heb, ligt er volledig uit… 😕
      De kabeltjes zie je hieronder gemerkt met de rode pijl…
      [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/draadenvanlambda_zps87bd1430.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/draadenvanlambda_zps87bd1430.jpg[/IMG][/URL]

      2. Na veel vloeken bleek de echte boosdoener mijn sleutelcontact te zijn, het electrisch gedeelte viel kolmpleet in mijn handen
      nadat ik wat aan de kabels onder mijn dash had gerammeld. Hier is de boosdoener van gans mijn miserie (mijn alarm was dus niet stuk 😯 )
      [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/sleutelcontact_zps6951b983.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/sleutelcontact_zps6951b983.jpg[/IMG][/URL]

      3. Nu heb ik enkele draden waar ik nog wel wat vragen bij heb. 2gele onder mijn contact, heb ze maar bij lekaar gestoken en weet niet
      of dit wel hoort?
      [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/2geleconnectorenaancontact_zpsaae78a5f.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/2geleconnectorenaancontact_zpsaae78a5f.jpg[/IMG][/URL]

      [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/dradencontact_zps8bd44dce.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/dradencontact_zps8bd44dce.jpg[/IMG][/URL]

      Deze twee, een gele en een geel/rode, zijn volgens mij de boosdoeners nog, waar moet ik die aansluiten???
      [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/2gelevancontact_zps95a09ac5.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/2gelevancontact_zps95a09ac5.jpg[/IMG][/URL]

      Voeding aan de benzinepomp is al terug in staat gesteld rechtstreeks aan de zekeringenkast vooraan, maar deze ‘gele nest’ da’s momenteel nog
      een vraagstuk. Hulp ! :engeltje:

    7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • XXX

        Merci Johan,, alle beetjes helpen 😀

          Geel/Rood zou over de 6-polige schakelaar moeten gaan naar zekering 14 (schakelaar elektrische spiegels)

          Rood kunnen 3 dingen zijn:

          – Rechtstreeks naar + Batterij over 6-polige schakelaar
          – Rechtstreeks naar + Batterij over dezelfde 6-polige schakelaar (waarom 2 naar de batterij kan ik niet meteen zeggen)
          – Rechtstreeks naar de lichtschakelaar (Aansluiting 30)

          Groetjes,
          Johan

          XXX

            Merci voor de gele tip, ga vanavond verder opzoek en opruimen tussen de kabelbomen.
            Heb al enkele schema’ s gevonden dus moet toch lukken, hoop ik 😕

              Ik meen mij te herrinneren dat een gele draden naar de startmoter gaat maar verder is me dit ook een vraagstuk.
              Veel succes

              XXX

                THX Wim.
                Airco, ik denk het niet, is een origineel Duitse wagen zonder deze optiecode.
                De twee witte weet ik wel, d’r hangt nog een zwarte bij en is van mijn O2 ssensor of ook gekend als Lambda. Was blijkbaar aftermarket ingebouwd. Intussen is de originele uitlaat eruit en zit er een SSI /Dansk combinatie in. Dus weg Cat en ik denk dat ik deze ook niet echt nodig heb. Misschien terug laten afregelen ja, dat wel.
                Ik hoop woensdag mijn nieuw contactslot te hebben en dan zoek ik verder. Ik kijk er al zwaaaar tegenaan.
                Heb weer wat gedaan hé 😳 😳

                Wim

                  Heeft jouw Porsche vroeger airco gehad of nog steeds.
                  Als die airco gehad heeft zijn die 4 gele daarvan.
                  Maar hoe het geschakeld moet worden weet ik nu ook even niet meer, want was bij mijn cabrio hetzelfde en had die ook over na demontage airco.

                  2 witte moet ik je op dit moment ook schuldig blijven.

                    Ik kan je van hieruit niet helpen.
                    Ik wil je wel goede moed geven om verder te zoeken :applaus: komt wel in orde dan.

                  7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.