911 GT2 RS MR @ Nürburgring in 6:40.33 minutes

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 GT2 RS MR @ Nürburgring in 6:40.33 minutes

  • Maker
    Discussie
  • :up: manthey-racing

    No other road-legal vehicle has ever been so fast on ‘The Green Hell’ track. Lars Kern was at the wheel of the sports car, which had been especially set up for the ‘Nordschleife’ by Porsche engineers and Manthey-Racing experts. The Porsche test driver already set a lap record in September 2017 in a series-production Porsche 911 GT2 RS.

    https://youtu.be/2ror87RYTqE

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Filmpje over het ronderecord en artikel over de GT2 RS Clubsport:
      Porsche 911 GT2 RS: onboard of Road America record lap

      Limited to 200 units, and designed for clubsport events and motorsport meets, the GT2 RS Clubsport shares the same underpinnings as the GT2 RS and new 935, so expect a 3.8-litre flat-six twin-turbo motor.

          Hoe verandert Manthey Racing jouw 991 GT2 RS in een MR voor 80K€?

          Om het Ringrecord dat de Lamborghini Aventador SVJ afsnoepte van de 911 GT2 RS terug te pakken, wendde Porsche zich tot Manthey Racing. Die ontwikkelden een MR-pakket voor zowel het koetswerk als de ophanging, wat volstond om de GT2 RS in recordtempo rond de Nordschleife van de Nürburgring te jagen. De MR mag zich de Snelste Productiewagen op de Ring noemen dankzij een rondje in 6.40,330. Dat is bijna 5 seconden sneller dan de SVJ en precies 7 seconden sneller dan de GT2 RS, de vorige recordhouders.

          Hoe komt het dat die door Manthey Racing onder handen genomen MR-versie zoveel sneller is dan de Porsche 911 GT2 RS? Want 7 seconden zijn een eeuwigheid, zelfs op een circuit dat bijna 21 kilometer lang is en 176 bochten telt. Vooral omdat Manthey de 700 pk en 780 Nm sterke biturboboxer ongemoeid gelaten heeft.

          Manthey Racing heeft dat MR-pakket voor de Porsche 911 GT2 RS intussen gecommercialiseerd. De ombouw kost 65.000 euro en omvat verbeteringen aan zowel het koetswerk als het onderstel. De zoektocht naar extra downforce en meer aerodynamische stabiliteit levert een nieuwe splitter onder de neus en een aangepaste diffusor onder de kont op. De voorbumper krijgt zogeheten “aero curtains” die de rijwind rond de wielen leiden, terwijl de motorkap zogenaamde “gurney flaps” verwelkomt. De flink uit de kluiten gewassen achtervleugel van de GT2 RS maakt bovendien plaats voor een hertekend exemplaar.

          Ook het onderstel van de GT2 RS krijgt een beurt. De MR-variant van de snelste 911 krijgt onafhankelijk van elkaar verstelbare veren zoals die in de racerij gebruikt worden, terwijl de koolstofkeramische remmen andere pads opgevezen krijgen. Manthey Racing installeert ook een extra watertank, want nuttig voor de koeling tijdens hardcore circuitlabeur. Wie nog 15.000 euro over heeft, kan ook de uit magnesium vervaardigde velgenset bijbestellen. Die wegen minder en krijgen een aerodynamische cover.

          Porsche heeft er een erezaak van gemaakt om over de Nordschleife te heersen. Denk maar aan de kanontijd waarmee de 919 Evo het algemene Ringrecord aan diggelen reed. Daarom wachten we vol ongeduld op de rondetijden van de tijdens de Los Angeles Autos Show voorgestelde 911 GT2 RS Clubsport en de daarop gebaseerde, tijdens de jaarlijkse RennSport Reunion gepresenteerde 935 Clubsport.

        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.