911 ineen knutselen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 ineen knutselen

  • Maker
    Discussie
  • Bouwjaar weet ik niet.3 liter motor ,luchthoeveelheidsmeter,injectie,afneembaar dak.Zie mijn avator.Foto plaatsen hier lukt mij niet.Hij is gespoten en nu moet ik in elkaar krijgen.Ik heb bang om sommige dingen multi malen te moeten plaatsen.Het zij zo.Met wat moet ik in de deuren smeren,loodmenie,holle ruimten middel,gronverf?.Aandrijfassen evtl opnieuw invetten,enz?Dus daarom een beetje,TIPS AND TRICKS zijn welkom.Een pdf heb ik maar daar staat niets over herbruiken of restaureren.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Wim

      Hoe ver staan we nu met het knutselen. 😉

      Wim

        Ik ook, en geen enkel probleem. 💡

        Anoniem

          Ik gebruik voor deze site steeds Mozilla Firefox, die geeft geen probleem.

            carambole schrijft:

            Bij sommige reacties is mijn labtop niet breed genoeg om het te lezen.

            Ligt niet aan je laptop . Ligt aan dit forum en is een veel gekend probleem hier dat blijkbaar niet opgelost geraakt

              De eigenaar heeft zich ook geregistreerd.Bij sommige reacties is mijn labtop niet breed genoeg om het te lezen.Het is zeker een 3 Lit motor.Magnesium velgjes.De oliekoeler zit idd vooraan.Morgen komt hij een boodschappenlijstje opmaken.Zo te horen is de metalic juist met het plaatje.Eerst en vooral ga ik de L deurarret plaatsen voordat er iets en onnozel gekraakt wordt.De R knikt bij het openen.Die fartan,is dat een roestoplosser.Ik heb hier van dat Loctite staan dat roest omvormt.Witch one?

              Wim

                cabrio wim schrijft:

                bertroex schrijft:
                By the way, Carambole, de SC motor heeft olielijnen, thermostaat en een oliekoeler in het rechter voorscherm, dus als diene moteur erin gaat, moet je die boelbazaar OOK installeren!!

                Bert

                😆

                  Bram, Inderdaad kijk na wat Wim heeft opgenoemd. Als je het niet doet=>Big end bearings + krukas kapoetski en schrootski.

                  U bent gewaarschuwd (had the experience, got the Tshirt)

                  By the way, Carambole, de SC motor heeft olielijnen, thermostaat en een oliekoeler in het rechter voorscherm, dus als diene moteur erin gaat, moet je die boelbazaar OOK installeren!!

                  Bert

                    Thanks voor jullie reacties, de sc is nu binnen voor spuitwerk dus als hij terug is hebben we alweer een nieuw werkje :p

                    Ik breng er dan wel verslag van uit in een andere draadje 😉

                      carambole schrijft:

                      De kleur was eerst een soort purper.Plaatje L deur;kunstharzlack 936-9-3

                      De Kleurcode is 936-9-3 Silver Metallic (Silver Frost)(Silber Met) dus de buitenkleur lijkt te kloppen indien het plaatje origineel is. Ik zou even met Porsche Classic bellen in Drogenbos 02/37.17.910. Schrijf u de optiecodes op (dus: buitenkleur, binnenkleur, opties hebben M-codes) en dan vissen we het wel uit.

                      Maar Aubergine of purper.OOOooooooooooo: toen ik als knaap opgroeide in Maasmechelen, reed de locale Madame (van de LadyS) in een aubergine 911 2.4T coupe. My god: stel u voor: dit

                      En dan stapt er een 1.80m schone uit, met laaaaaaaaaaaaang blond haar, in een lange duitse zwarte lederen jas. 😯 Voor verschillende jaren was het voor mij de ultieme 911 fantasie 😀

                      Anyway, meer foto’s van de 2.4E targa kunnen nuttig zijn- we kunnen toch wel een boeltje details “spotten” of uitvinden via de foto’s.


                      @MRD
                      porsche: geen probleem 😉 http://www.rsnostalgia.be heeft prima potentieel.

                      Groetjes uit Engeland,

                      Bert

                        De motor plaatsen kan nog lang duren(laatst)Het is een 3 liter met luchthoeveelheidsmeter.Motor staat hier niet,asap stuur ik nr.Er zit een luidspreker bovenaan.Zetels enz worden gerenoveerd.De kleur was eerst een soort purper.Plaatje L deur;kunstharzlack 936-9-3 Hij is nu grijs zilver.Ik zal eens een email versturen voor de prijs zoals hij nu hier staat.

                        Wim

                          bram_p schrijft:

                          @ Wim, als mijn sc goed warmte begint af te geven dan lijkt het alsof de warmte uit de wielkassen komt geblazen… ❓

                          Toen ik in de nazomer naar Luxembourg geweest ben met de P (20gr) stond mijn temp op de autostrade nog maar net voor het rode dus ik vraag me af hoe men temp dan zal staan als ik er volgende zomer mee naar het zuiden ga bij temp van +30gr 👿

                          Is inderdaad niet normaal, deze zomer ben ik naar Italië geweest en dat waren de 2 warmste weken van juli, dus ook +35 gr en zelfs 40+.
                          Op de autobaan niet warmer dan 10 over half acht, en met het beklimmen van de passen niet hoger dan kwart voor negen op temperatuur meter.
                          Ik hoop dat je begrijpt wat ik hier mee bedoel.
                          Dus kan aan een paar dingen liggen: olie koeler voor koelt niet goed, dus thermostaat in de rechter wielkast kan niet goed openen, of kapot.
                          Dus voel bij een lange rit eens aan de buizen die naar voor lopen of deze wel warm worden, en ook aan de koeler.
                          Verder kan het zijn dat de koelribben van de motor volledig vol met vuil of aangekoekte olie zitten.
                          Kan ook nog zo zijn dat er van de lucht geleiding van de fan een schoep afgebroken is, of verkeerd erop geschroefd zit zodat de lucht niet rechtstreeks op de cilinders geblazen word.
                          verder kan ook de inwendige thermostaat op de motor niet goed werken.
                          Dus een heel lijstje om te controleren.
                          Verder als de motor goed warm is, is het vrij normaal dat je aan de zijkant van de wielen warme lucht voelt opstijgen, en links waarschijnlijk meer als rechts, omdat daar de uitlaatpijp langs loopt.
                          ik hoop dat je hier wat met kunt, en anders hoor ik het wel.

                          Sorry voor de vervuiling carambole, maar ik kan nog steeds niet afsplitsen en een nieuw topic openen. 👿

                            bram_p schrijft:

                            @ Wim, als mijn sc goed warmte begint af te geven dan lijkt het alsof de warmte uit de wielkassen komt geblazen… ❓

                            Toen ik in de nazomer naar Luxembourg geweest ben met de P (20gr) stond mijn temp op de autostrade nog maar net voor het rode dus ik vraag me af hoe men temp dan zal staan als ik er volgende zomer mee naar het zuiden ga bij temp van +30gr 👿

                            Dat lijkt me niet normaal dat die temperatuur zo hoog oploopt, tenzij je in de file gestaan hebt?
                            Een 911 heeft normaal gezien voldoende koeling dmw ventilator en doorstromende olie in de motor (heeft zowel smerende als koelende eigenschappen). Dus we kunnen luchtgekoeld eveneens oliegekoeld noemen.

                            Wim zal wel aangeven wat je het best doet en of dit normaal is (lijkt me onwaarschijnlijk)


                            @Bert
                            : thanks om mijn foto van de sportzetels te gebruiken 😆

                              @ Wim, als mijn sc goed warmte begint af te geven dan lijkt het alsof de warmte uit de wielkassen komt geblazen… ❓

                              Toen ik in de nazomer naar Luxembourg geweest ben met de P (20gr) stond mijn temp op de autostrade nog maar net voor het rode dus ik vraag me af hoe men temp dan zal staan als ik er volgende zomer mee naar het zuiden ga bij temp van +30gr 👿

                                Carambole, ik heb u wat vragen en antwoorden gestuurd via het hollandse forum, maja, we zullen hier maar verder gaan.

                                Dit is hoe een 2.4E targa werd afgeleverd; met een 2,4 mechanische injectie motor met 165pk, cookie cutter velgen (fuchs optioneel)

                                De 3 liter motor is ofwel een carrera 3 motor (gaat gelijk de bliksem maar gevoeliger dan een SC &Duur) ofwel een 911 SC motor (goed, zeer betrouwbaar en ofwel met 180pk, met 188pk ofwel met 204pk.) Laatste moet loodvrije super 98 hebben, de rest rijdt op loodvrij 95. Kleppen zijn superhard bij porsche en kunnen sinds mid 1950-ties op loodvrij rijden zonder aanpassingen.

                                Vooraleer te chipoteren met de moteur: kijk eerst eens wat voor een injectiesysteem erop zit. De 3 litre komt met k-jetronic, maar de 2.4E was een mechanisch injectie. Meet de compressie eens en kijk uit op de cylinder 6- die loopt meestal te warm en is diegene die de meeste compressie verliest.

                                Zoals gezegd: koop liever tweedehand of originele roestige brol dan imitatie: imitatie neemt uuuuuuren en uuuuuuren om goed te maken. Rubbers enz: best allemaal nieuw- rond de 1300 euro. Het reflecteerd in de prijs die je ervoor terugkrijgt. Als de eigenaar het niet kan betalen: werk de auto af totdat ermee kan rondgereden worden zodat de toekomstige koper de boel kan afwerken met cosmetische goede and nieuwe (of nieuwe maar originele stock) onderdelen. Hoe is het interieur?

                                zoals dit? of is het dashboard (luidspreker in het midden bovenaan)/ de deurkaarten (kijk naar de greep/de opbergkastjes/ klokken (zilveren knop voor de metertjes of zwarte) de radioruimte (ingesneden voor een DIN formaat), het verwarmingsmechanisme enz aangepast? Welke stoelen zitten erbij?

                                De originele

                                De optionele sportstoelen

                                of latere stoelen

                                [IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/Seats Porsche 911/DSCF0015.jpg[/IMG]

                                Groeten,

                                Bert

                                Wat betreft de koeling enz:

                                de 964 heeft plastic binnen bekleding voor de wielkasten, en de koeling wordt in geen geval beinvloed. Voor de oudere modellen (dus pre 964) koop ik gewoon Lokari’s:
                                http://www.lokari.de/en/lokari_datenblatt.php

                                De modellen met de voorste oliekoeler en de olielijnen onderaan moeten deze wat aanpassen maar het werkt gewoon perfect!

                                Wim

                                  Nummer:9113210143

                                  911 > model
                                  3 > 1973
                                  2 > E
                                  1 > targa
                                  0143 > volgnummer

                                  Moet dan een motor in liggen met nummer 623300 t/m 6232215 met 165 pk.

                                  Dus 3.0 hoort er niet in thuis.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.