911 ineen knutselen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 ineen knutselen

  • Maker
    Discussie
  • Bouwjaar weet ik niet.3 liter motor ,luchthoeveelheidsmeter,injectie,afneembaar dak.Zie mijn avator.Foto plaatsen hier lukt mij niet.Hij is gespoten en nu moet ik in elkaar krijgen.Ik heb bang om sommige dingen multi malen te moeten plaatsen.Het zij zo.Met wat moet ik in de deuren smeren,loodmenie,holle ruimten middel,gronverf?.Aandrijfassen evtl opnieuw invetten,enz?Dus daarom een beetje,TIPS AND TRICKS zijn welkom.Een pdf heb ik maar daar staat niets over herbruiken of restaureren.

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
    • Info:9113210143 (rood plaatje), nog een klein vraagje,koppelingsplaat en druklager worden vernieuwd,vingers van drukgroep zijn nog recht,laten zitten?Zitten er keerringen op de krukas die ik zou moeten vervangen om de nieuwe chauffeur niet te kloten?Boite is hersteld in Rillaar.(2° kraakte).Wat zou evtl de bumper voor deze auto moeten zijn?Dat is voorlopig alles.

      Anoniem

        Ze worden inderdaad zeer warm. 🙂
        Ik heb in de mijne (1986) de mistlichten van een jongere (1989) ingebouwd.
        Er is toen een stukje plaat verwijderd voor de mistlampen.
        Spijtig genoeg zijn de mistlampen nu compleet gesmolten aan de achterkant, vooral boven de turbo 😕

        Wim

          @Bram, zitten toch geen openingen voor lucht door te laten o.i.d. 💡

          Is geforceerde koeling, Dus heeft weinig of geen rijwind koeling nodig.

          Wil je een luchtgekoelde 911 eens echt warm zien worden, moet je de beplating eens verwijderen. 😉

            Binnen spatborden hadden idd veel verschil gemaakt maar denk dat die vanachter niet mogelijk zijn ivm de koeling van de motor….

              Bij lezen van die restauratie ’80 komt er nogal veel roest tevoorschijn.Waarom plaatste de fabriek geen plastic binnenwielkuipen.Aan mijn broer zijn boot hangen anodes.Ik denk dat ik zo een zink blok aan de auto ga schroeven zodat de roest daar gaat vreten en niet aan dat metaal. Het woordje targa kwam ik ook tegen op op de roll bar

                Wim mooi werk.Ik denk dat het meeste gedaan is door de carrossier.1 rot punt heb ik gelast .Dat balkje aan het L voorwiel.Hij wordt ineen geknutseld voor de handel omdat de zoon nog centen moest geven.Bij meer tijd zal ik de link eens uitlezen.Oldtimers worden prijziger,nieuwe zijn vlug ouderwets.

                  [b]carambole schrijft:

                  Hij is uit de jaren 70.

                  Waarom dan niet terug naar origineel?….

                    Ja van NL heb ik een beetje bang.Ze verstaan onze franse woorden nietDe zinsopbouw is ook anders.Hij is uit de jaren 70.De rubbers worden nieuw aangekocht.De spatborden (dag)worden dan pas uitgelijnd.De eigenaar B werkt toevallig in Eindhoven aan de universiteit als technisch expert informaticus.6 maand zal misschien de job duren omdat ze steeds 40 km moeten rijden

                    Attachments:
                    • Afb0196_25_klein.JPG
                    Wim

                      Je heb gelijk, 😳 maar had mijn bril nog niet op. 😉

                      Dus eigenlijk een weer niet originele. 🙁

                        Op carambole’s avatar zijn de voorschermen korter dan de voorklep, je ziet de hoorngrills en de bumper die ervoor ligt is van een 911 S, of vergis ik mij?
                        Motor is inderdaad een 3 liter maar bouwjaar niet gekend.

                        Wim

                          Wat zie jij wat ik niet zie dan. 😉

                          Porsche G-Serie – 1974 > 1987 💡

                            Wim,
                            kijk eens opnieuw. Volgens mij een F model

                            Wim

                              Is dus een G model, en heeft 24 stukken om die te monteren. 8)
                              Daar zit inderdaad een bepaalde volgorde in, anders kun je weer dingen verwijderen.

                              Heb hier de link van mijn restauratie, dus daar kan je wel wat info voor de opbouw uithalen.

                              https://porscheforum.be/index.php/forum/30-porsche-restauratie-fotos/46267-schade-reparatie-en-restauratie-32-86

                              Verder de deuren en holle delen behandelen met wax, en geen verf o.i.d in de deuren smeren.

                              Mochten er nog vragen zijn, vuur maar af.
                              En wil je foto’s plaatsen, mag je ze ook naar mij doorsturen, en plaats ik ze wel voor je.
                              Laat het maar weten via een PM wat je wilt.

                              Nederlandse forum niet zo goed bevallen Carambole. 😈 😉
                              Is ook iets andere mentaliteit daar. 😆

                                Welkom hier, en dat ziet er een leuk projectje uit. Heb je hem in stukken gekocht, of heb je hem zelf ook gedemonteerd?
                                Foto’s plaatsen kan door onderaan de post “Selecteer een afbeelding als bijlage” te kiezen, of een link naar een fotosite te gebruiken waar je jouw foto’s upload.
                                Denk wel dat er hier een aantal mensen zijn die je gaan kunnen helpen met tips voor de opbouw ;-). Plaats even wat gerichte vragen en je zal het snel merken.

                              14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.