911-lovers new Daily’s Ride

Home Forum Zeverhoekje 911-lovers new Daily’s Ride

  • Maker
    Discussie
  • De twee jaren waren weer om en dus was het weer tijd om een nieuwe daily aan te schaffen .
    Daar ik er jaarlijks +/- 50.000km mee rijdt is me dat het meest economisch verantwoordde .
    Doordat ik geen dieselrijder ben (en dat in een dieselland als België) was het wel even zoeken naar iets dat me aanstond en aan mijn verwachtingen voldeed .
    Heel graag zou ik een Cayenne V6 gehad hebben , doch vanwege afspraken met mijn werkgever , was dit te van het goede . De 2.8 was een maximumgrens voor hem .
    Andere leuke wagens werden overwogen maar pastten niet echt in onze “way of life” .
    Een Roadster konden we vergeten vanwege geen achterbank (de zoon die steeds gehaald en gebracht moet worden . Coupé’s zoals een crossfire hadden hetzelfde probleem .
    Audi TT te weinig plaats achteraan .
    Er werd ook gedacht aan een Mini Cooper S doch vanwege we af en toe met de Auto op uitstap of vakantie gaan te weinig kofferruimte voor ons drieën .
    Een Cooper Clubman viel dan wel binnen de marges en werd gesmaakt , doch de vraagprijzen hiervan waren belachelijk hoog . 4000€ onder de nieuwprijs (en dan geven de dealers tegenwoordig nog behoorlijk kortingen) voor een gebruikte vond ik met de haren gegrepen .
    Er werd gedacht en gekeken naar BMW’s M3 (of Alpina’s) maar denkende aan de voorbije twee winters en onze dagelijkse woon/werkrit van 144km zag ik dat niet zitten . Na 12 tot 15u werken wil ik geen 3 tot 4 u in de wagen zitten enkele rit als ik het normaal in een uur doe . Dan zien we ons bed helemaal niet meer .
    Het moest dus weer een vierwielaangedreven wagen zijn .
    Daardoor viel de Subaru WRX binnen de verwachtingen en na een intense zoektocht is het er dan ook van gekomen .
    Het is een WRX geworden van 2003 met amper 92000km op de teller en technisch maniacaal onderhouden .
    Aan de carrosserie zijn er kleine puntjes , maar die zullen we wel oplossen 😉
    Het blijft een gebruikte wagen hé , en liever technisch perfect met wat deukjes , als een gave bolide met technische mankementen .

    Vanavond gaan afhalen , en man wat rijdt dat zalig . Ook even een klein stukje het rechterpedaal gebruikt en man , dat gaat vooruit . Lekker roffelen en het afblazen van de dumpvalve doen de haren omhoog staan .
    Een heel andere wagen dan de superbetrouwbare en luxe A6 , maar ik denk dat ik me er wel mee kan vinden .

    Hier de eerste foto (slechte kwaliteit vanwege de GSM) maar morgen volgen er betere

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
    • Er wordt heel wat minder mee gerden dan voorhaan (3000km in 4 maanden ipv 1000 per week) dus ze mag wat meer drinken .
      Elke twee weken wordt er één dagje mee gereden .
      starten met volle tank en thuis komen met lege .
      Zijn de afstanden die dag korter wordt het gas wat dieper ingedrukt 😈

        Nu nog je nickname aanpassen… :drink:

          [quote=”Ghost” post=112060]Zie maar dat ze uwe naftbak ook niet plat zuigt dan :happy:[/quote]
          +1

            Zie maar dat ze uwe naftbak ook niet plat zuigt dan :happy:

              [quote=”911-lover” post=111987]Ja , klinkt lekker hé .
              Boxer hé , en dat samen met dat uitlaatsysteem :first:
              Ook tijdens het rijden met die 57i kit .
              Elke keer dat je met het gas speelt hoor je ze zuigen .
              En ik maar roepen “zuigen trut , zuigen” :twisted:[/quote]

              🙁 Sucking Whore. 🙁

                Ja , klinkt lekker hé .
                Boxer hé , en dat samen met dat uitlaatsysteem :first:
                Ook tijdens het rijden met die 57i kit .
                Elke keer dat je met het gas speelt hoor je ze zuigen .
                En ik maar roepen “zuigen trut , zuigen” 😈

                  En een mooie klank, zoals we gisteren konden horen! :wtf: :first:

                    Beter :driver:

                      Even een update’je
                      Na een jaartje rijden moest de wagen naar de keuring .
                      Met dank aan de garage is ze er blanco doorgekomen .
                      Niet vanzelfsprekend als je weet dat er een open RVS 3″ uitlaatsysteem onder zit .

                      Zaterdag de wagen gaan afhalen bij de garage na het plaatsen van wat mods .
                      Ipv het originele luchtfilterhuis is er nu een K&N 57i open air kit gekomen en de originele ophanging heeft (eindelijk) plaats gemaakt voor een schroefverlaging .
                      Vandaag een 400km mee gemaakt en ik moet zeggen dat het heel anders rijdt , maar een geweldige wegligging heeft .

                      zo ziet ze er nu uit .

                      Ooki eventjes op de Duitse Autobahn gezeten en, na het terugbrengen van mijn zoon even op het gas gegaan .Ze kon verder , maar helaas liet dat stuk snelweg niet (veilig) sneller toe .
                      Toch al mooi om met het verkeer mee te kunnen . :blink:

                        En Nederlandse brandstofprijzen 😈

                          Nog geen € 100,- voor een volle tank?, ik ben nog nét geen € 150,- euro kwijt…
                          Fijn zo’n 86L tank :sarcastisch

                            ik was vroeger ook anti-diesel, doch sinds mijn huidige daily 525d Touring moet ik niks anders meer hebben voor dagdagelijks verkeer! Meer dan snel genoeg voor de dagdagelijkse ritten, zelfs voor langere afstanden naar Nederland waar ik nu twee dagen in de week werk, en vorige week toch maar weer mooi 1080 km gedaan met één tank… Als ik dan bedenk dat ik bij de P na elke 400 km, indien niet al te gek gereden(!), weer 98 in de tank mag gaan gooien… en dat is niet Ron, maar euro! 😐

                              Moet je eens even de mijne test rijden Koen.
                              Als de automaat je kan bekoren ben je verkocht, het koppel geeft zoveel voldoening dat het toeren maken niet echt hoeft, maar het kan als je wil 😀
                              Natuurlijk ontbreekt een sportief geluid, maar dat ontbreekt bij een standaard benzine motor toch ook vind ik.
                              Voor deze reed ik een BMW 528i, die motor heb ik ook nooit echt gehoord in de auto.

                                Ik heb vroeger een diesel gehad (eind jaren 80 een Sierra 2.3D)
                                Dat deed me dadelijk afkicken .
                                Jaren later (halverwege ’00) heb ik doordat ik vele kilometers jaarlijks maakte ( +80.000km/jaar) twee gechipte 525’s TDS-en gehad .
                                Maar toch weer afgekickt .
                                De dieseltechnologie gaat de laatste jaren idd enorm vooruit en velen zijn sneller dan de benzineversies .
                                Het verbruik en onderhoud is ook enorm lager .
                                Maar toch vind ik dat de rijbeleving er niet is tov een benzine .
                                De drivingfun zeg maar .
                                Ze zijn dus idd veel stiller dan vroeger , zuiniger , goedkoper in onderhoud en dikwijls nog krachtiger ook .
                                Maar het motorgeluid en de beleving krijg ik niet in een diesel tov een benzine .
                                zijn ze misschien te “goed” geworden ???

                                  De 550d heeft dezelfde motor als mijn 335d hij heeft enkel een 3de turbo erbij gekregen :wtf:
                                  Ik heb wel het voordeel dat mijn 3 serie een 300 kg lichter is :first:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.