911-lovers new Daily’s Ride

Home Forum Zeverhoekje 911-lovers new Daily’s Ride

• Maker
    Discussie
  • De twee jaren waren weer om en dus was het weer tijd om een nieuwe daily aan te schaffen .
    Daar ik er jaarlijks +/- 50.000km mee rijdt is me dat het meest economisch verantwoordde .
    Doordat ik geen dieselrijder ben (en dat in een dieselland als België) was het wel even zoeken naar iets dat me aanstond en aan mijn verwachtingen voldeed .
    Heel graag zou ik een Cayenne V6 gehad hebben , doch vanwege afspraken met mijn werkgever , was dit te van het goede . De 2.8 was een maximumgrens voor hem .
    Andere leuke wagens werden overwogen maar pastten niet echt in onze “way of life” .
    Een Roadster konden we vergeten vanwege geen achterbank (de zoon die steeds gehaald en gebracht moet worden . Coupé’s zoals een crossfire hadden hetzelfde probleem .
    Audi TT te weinig plaats achteraan .
    Er werd ook gedacht aan een Mini Cooper S doch vanwege we af en toe met de Auto op uitstap of vakantie gaan te weinig kofferruimte voor ons drieën .
    Een Cooper Clubman viel dan wel binnen de marges en werd gesmaakt , doch de vraagprijzen hiervan waren belachelijk hoog . 4000€ onder de nieuwprijs (en dan geven de dealers tegenwoordig nog behoorlijk kortingen) voor een gebruikte vond ik met de haren gegrepen .
    Er werd gedacht en gekeken naar BMW’s M3 (of Alpina’s) maar denkende aan de voorbije twee winters en onze dagelijkse woon/werkrit van 144km zag ik dat niet zitten . Na 12 tot 15u werken wil ik geen 3 tot 4 u in de wagen zitten enkele rit als ik het normaal in een uur doe . Dan zien we ons bed helemaal niet meer .
    Het moest dus weer een vierwielaangedreven wagen zijn .
    Daardoor viel de Subaru WRX binnen de verwachtingen en na een intense zoektocht is het er dan ook van gekomen .
    Het is een WRX geworden van 2003 met amper 92000km op de teller en technisch maniacaal onderhouden .
    Aan de carrosserie zijn er kleine puntjes , maar die zullen we wel oplossen 😉
    Het blijft een gebruikte wagen hé , en liever technisch perfect met wat deukjes , als een gave bolide met technische mankementen .

Vanavond gaan afhalen , en man wat rijdt dat zalig . Ook even een klein stukje het rechterpedaal gebruikt en man , dat gaat vooruit . Lekker roffelen en het afblazen van de dumpvalve doen de haren omhoog staan .
    Een heel andere wagen dan de superbetrouwbare en luxe A6 , maar ik denk dat ik me er wel mee kan vinden .

Hier de eerste foto (slechte kwaliteit vanwege de GSM) maar morgen volgen er betere

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
    • Een 550D schijnt fenomenaal te zijn ,wordt tijd dat ik er eens een proefrit kan met maken .

[quote=”911-lover” post=104527] Ik ben nog steeds geen dieselrijder , en zal het ook niet worden .
        [/quote]
        Zeg niet nooit, ik heb vorge week met een BMW 550d meegereden.
        Toen heb ik toch even mijn vooroordelen over diesel moeten herbekijken, 380 pk met 740 Nm.
        Ik wist niet wat er gebeurde, een echte Porsche killer. Zoals Ghost ook al zegde “een beest”.

Voor de hedendaagse 5 en 6 cilinder diesels zoals bvb mijn eigen 3L met 350 pk en 700 Nm koppel geld het niet echt, is een beest om mee te rijden. Voelt dikwijls sterker en sneller dan mijn GT3 😀 Dieselpower :respect2:

Wat is tegenwoordig een dieselrijder ? Heb vorige week de “daily” naar jaarlijkse gewoonte gebruikt waarvoor hij gebouwd is. Kempen – Almeria aan een gemiddelde van 116 km/u. In alle confort & stilte. Verbruik 7,7 liter gemiddeld. Heb natuurlijk op sommige trajecten (bv Valdepenas) de P. gemist.
            Maar met gezin en bagage en hond was dat uiteraard geen optie.

De Seat is van de vrouw , niet van mij .
              En de lange ritten gaan nog steeds in de Sub hoor .
              Maar woon/werk mag met de Seat.
              Dan kan de Sub mooi thuis proper en veilig staan ipv op een publieke parking in Hasselt .
              Ik ben nog steeds geen dieselrijder , en zal het ook niet worden .
              Dat zij ervoor gekozen heeft is volgens mijn levensmoto “wie betaald bepaald” 😈

Proficiat Koen ,zal niet lang duren voor we de ombouw zien naar een Cupra versie . :applaus:

Neen oordopjes zijn geschikter om die dieselmotor te verstoppen :happy:

Koen ga je het niet missen dan die lange ritten in de Sub.

Haha Koen, geen dieselrijder en dan toch kilometers gaan maken in een Seat TDi?
                    Met zonnebril en hoed op zeker? 8) 😀

Blijft mooi zo’n roffelende WRX :applaus:

Ik kwam dit draadje nog eens tegen .
                      Sindsdien heeft de wagen een hele metamofose ondergaan en zijn er ondertussen al heerlijke 32000km mee gereden sinds aanschaf .
                      Ik ben nog steeds blij met mijn keuze.

Sindsdien ziet ze zo uit

In de toekomst zal er minder mee gereden worden .
                      Redenen zijn dat we werk dichterbij huis hebben gevonden waardoor er nog maar 24km ipv 144km dagelijks moeten gereden worden en het vrouwtje ook een auto heeft aangeschaft waarmee we meer gaan rijden .
                      Een Seat Ibiza Sport TDI 110

Ze is al vlot genoeg hoor 😉
                        Vanavond ging me op weg naar huis een zwarte 997 4S ( 9-0**-TAR )me even opduwen , om dan voor me te vliegen .
                        Die wilde eens gaan showen wat zijn 997 kon .
                        Ik ben zeker dat hij net zo goed als ik verschoten zijn van die WRX die maar bleef achter hem hangen .
                        en man , wat een hadeling heeft die wagen . En het veiligheidsgevoel , wegligging en handeling zijn zo wat van ongelooflijk op die snelheden . Heel wat anders dan de CS

Zeer goede keuze! Geblazen Subs zijn snelle wagens en betrouwbaarheid troef, ik spreek uit ondervinding 😉

proficiat toffe wagen, en vroeger waren ze bij de politie ook erg geliefd 😈

Anoniem

911-lover schrijft:

Vandaag en gisteren al goed rondgetoerd met de wagen en het verbruik valt me enorm mee .
                              Momenteel staat ze hier met 533km . Het reservelampje ging op 490km branden , dus dat wordt morgen tanken .
                              Wetende dat er een 60km stadsverkeer bijzit , 350km snelwegverkeer (België Nederland en Duitsland) waarvan er toch eens tuk vlot gereden is , er af en toe gespeeld werd en er drie kwartier fileverkeer bijzit kan ik alleen maar zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben .

Hoeveel liter kan er dan in de tank koen ❓

Koen, je zegt dat de A6 meer luxe is, maar uiteindelijk heeft onze Prins van België destijds toch maar mooi zo’n Subaru gekocht, niet? 😉

Ik beschouw deze WRC’s als de voorlopers van de Nissan GT-R: een onklopbare prijs voor wat het te bieden heeft… En als ze nog sneller thuis wilt staan Koen, in Engeland zijn er kits tot 700 PK te krijgen voor deze… 😉 😀

Ook hier nog eens proficiat Koen. Vette wagen!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.