- Dit onderwerp bevat 51 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
-
Discussie
-
15 oktober 2011 om 04:04
De twee jaren waren weer om en dus was het weer tijd om een nieuwe daily aan te schaffen .
Daar ik er jaarlijks +/- 50.000km mee rijdt is me dat het meest economisch verantwoordde .
Doordat ik geen dieselrijder ben (en dat in een dieselland als België) was het wel even zoeken naar iets dat me aanstond en aan mijn verwachtingen voldeed .
Heel graag zou ik een Cayenne V6 gehad hebben , doch vanwege afspraken met mijn werkgever , was dit te van het goede . De 2.8 was een maximumgrens voor hem .
Andere leuke wagens werden overwogen maar pastten niet echt in onze “way of life” .
Een Roadster konden we vergeten vanwege geen achterbank (de zoon die steeds gehaald en gebracht moet worden . Coupé’s zoals een crossfire hadden hetzelfde probleem .
Audi TT te weinig plaats achteraan .
Er werd ook gedacht aan een Mini Cooper S doch vanwege we af en toe met de Auto op uitstap of vakantie gaan te weinig kofferruimte voor ons drieën .
Een Cooper Clubman viel dan wel binnen de marges en werd gesmaakt , doch de vraagprijzen hiervan waren belachelijk hoog . 4000€ onder de nieuwprijs (en dan geven de dealers tegenwoordig nog behoorlijk kortingen) voor een gebruikte vond ik met de haren gegrepen .
Er werd gedacht en gekeken naar BMW’s M3 (of Alpina’s) maar denkende aan de voorbije twee winters en onze dagelijkse woon/werkrit van 144km zag ik dat niet zitten . Na 12 tot 15u werken wil ik geen 3 tot 4 u in de wagen zitten enkele rit als ik het normaal in een uur doe . Dan zien we ons bed helemaal niet meer .
Het moest dus weer een vierwielaangedreven wagen zijn .
Daardoor viel de Subaru WRX binnen de verwachtingen en na een intense zoektocht is het er dan ook van gekomen .
Het is een WRX geworden van 2003 met amper 92000km op de teller en technisch maniacaal onderhouden .
Aan de carrosserie zijn er kleine puntjes , maar die zullen we wel oplossen 😉
Het blijft een gebruikte wagen hé , en liever technisch perfect met wat deukjes , als een gave bolide met technische mankementen .Vanavond gaan afhalen , en man wat rijdt dat zalig . Ook even een klein stukje het rechterpedaal gebruikt en man , dat gaat vooruit . Lekker roffelen en het afblazen van de dumpvalve doen de haren omhoog staan .
Een heel andere wagen dan de superbetrouwbare en luxe A6 , maar ik denk dat ik me er wel mee kan vinden .Hier de eerste foto (slechte kwaliteit vanwege de GSM) maar morgen volgen er betere
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.