911-lovers new Daily’s Ride

Home Forum Zeverhoekje 911-lovers new Daily’s Ride

• Maker
    Discussie

• 911-lover
    Deelnemer

De twee jaren waren weer om en dus was het weer tijd om een nieuwe daily aan te schaffen .
      Daar ik er jaarlijks +/- 50.000km mee rijdt is me dat het meest economisch verantwoordde .
      Doordat ik geen dieselrijder ben (en dat in een dieselland als België) was het wel even zoeken naar iets dat me aanstond en aan mijn verwachtingen voldeed .
      Heel graag zou ik een Cayenne V6 gehad hebben , doch vanwege afspraken met mijn werkgever , was dit te van het goede . De 2.8 was een maximumgrens voor hem .
      Andere leuke wagens werden overwogen maar pastten niet echt in onze “way of life” .
      Een Roadster konden we vergeten vanwege geen achterbank (de zoon die steeds gehaald en gebracht moet worden . Coupé’s zoals een crossfire hadden hetzelfde probleem .
      Audi TT te weinig plaats achteraan .
      Er werd ook gedacht aan een Mini Cooper S doch vanwege we af en toe met de Auto op uitstap of vakantie gaan te weinig kofferruimte voor ons drieën .
      Een Cooper Clubman viel dan wel binnen de marges en werd gesmaakt , doch de vraagprijzen hiervan waren belachelijk hoog . 4000€ onder de nieuwprijs (en dan geven de dealers tegenwoordig nog behoorlijk kortingen) voor een gebruikte vond ik met de haren gegrepen .
      Er werd gedacht en gekeken naar BMW’s M3 (of Alpina’s) maar denkende aan de voorbije twee winters en onze dagelijkse woon/werkrit van 144km zag ik dat niet zitten . Na 12 tot 15u werken wil ik geen 3 tot 4 u in de wagen zitten enkele rit als ik het normaal in een uur doe . Dan zien we ons bed helemaal niet meer .
      Het moest dus weer een vierwielaangedreven wagen zijn .
      Daardoor viel de Subaru WRX binnen de verwachtingen en na een intense zoektocht is het er dan ook van gekomen .
      Het is een WRX geworden van 2003 met amper 92000km op de teller en technisch maniacaal onderhouden .
      Aan de carrosserie zijn er kleine puntjes , maar die zullen we wel oplossen 😉
      Het blijft een gebruikte wagen hé , en liever technisch perfect met wat deukjes , als een gave bolide met technische mankementen .

Vanavond gaan afhalen , en man wat rijdt dat zalig . Ook even een klein stukje het rechterpedaal gebruikt en man , dat gaat vooruit . Lekker roffelen en het afblazen van de dumpvalve doen de haren omhoog staan .
      Een heel andere wagen dan de superbetrouwbare en luxe A6 , maar ik denk dat ik me er wel mee kan vinden .

Hier de eerste foto (slechte kwaliteit vanwege de GSM) maar morgen volgen er betere

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
      • norm schrijft:

doe ik moat bel me eens als je tijd hebt dringend op zoek naar ……

Stuur anders maar eens een PB-tje of mail naar pktuning at hotmail dot com .
        Als ik het niet vergeet bel ik woensdag of donderdag even , of spring even binnen wanneer je tijd hebt 😉

Mijn instellingen stonden inderdaad verkeerd (waarvoor mijn excuses) , maar zijn ondertussen aangepast.
          Vandaag en gisteren al goed rondgetoerd met de wagen en het verbruik valt me enorm mee .
          Momenteel staat ze hier met 533km . Het reservelampje ging op 490km branden , dus dat wordt morgen tanken .
          Wetende dat er een 60km stadsverkeer bijzit , 350km snelwegverkeer (België Nederland en Duitsland) waarvan er toch eens tuk vlot gereden is , er af en toe gespeeld werd en er drie kwartier fileverkeer bijzit kan ik alleen maar zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben .

proficiat koen
            buiten porsches 1van mijn favoriete wagens
            veel plezierige en zorgeloze kms ermee

funny schrijft:

@ Koen .
              Koen als ik op de link ,Klik hier klik kom ik op Sky drive (nog nooit van gehoord )en er wordt gevraagd om mijn email adres en paswoord in te geven .

@ funny : Koen heeft zijn album niet correct “geshared”, geen stomme vraag dus, en ook niet iets dat jij verkeerd doet. Effe wachten en Koen zal het album wel aanpassen.

@ Koen : congrats !!! 8)

doe ik moat bel me eens als je tijd hebt dringend op zoek naar ……

Anoniem

@ Koen .
                  Koen als ik op de link ,Klik hier klik kom ik op Sky drive (nog nooit van gehoord )en er wordt gevraagd om mijn email adres en paswoord in te geven .
                  Ik vraag me af als ik dat doe hoe kan ik dan jouw foto’s zien ?Ik kom dan toch in mijn eigen mail box ?
                  Het kan zijn dat ik hier een heel dwaze vraag stel 😳 maar zal misschien niet de enige zijn . 😳

Funny

ken

féli met de nieue daily driver Koen!
                    Goede keuze 😉
                    je gaat er veel plezier beleven!!!

Ik heb een paar betere fotootjes online gezet die je HIER kan bekijken .

Hier is er eentje

norm schrijft:

nice 😆 😉

Als je volgende keer geroffel hoort aankomen zet je al maar 2 campari oranges klaar hé Norman 🙂

Anoniem

proficiat!

nice 😆 😉

proficiat koen! Super bak!

btw: nu op discovery channel, wheeler dealers. Een identieke WRC.

Koen, Toffe wagen, succes er mee.
                                Kom hem maar eens in Hasselt laten zien…

Top 911-lover, het zijn waanzinnig leuke auto’s om te rijden……

Denk het wel hé Bruno 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.