911-lover’s nieuwe werkpaard

Home Forum Zeverhoekje 911-lover’s nieuwe werkpaard

• Maker
    Discussie
  • [quote=”911-lover”:2dqlxe2h]Zwijg me stil.
    Dat is de typische mentaliteit tegenwoordig. Ze willen vanalles, het moet beter dan nieuw zijn en mag niets kosten.
    Ik heb ook een nieuw werkpaard gekocht (die ze vandaag komen brengen).
    De Beemer nemen ze over en ik probeerde ze tot dan particulier te verkopen. Heel veel geinteresseerden , al 4 die gingne komen kijken en hem meenamen (de laatste dezemorgen om 10u) doch de eerste moet nog steeds komen.
    Dus straks zal hij naar de garage meegenomen worden 😉 [/quote]

En Koen, wat is er voor de Beemer in de plaats gekomen??? ben ns benieuwd….

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
    • [quote=”stefx911″:3iu4fusq]Is maximum een 3.0 V6 hé 😉
      En qua grootte gelijk aan de huidige Vectra.
      Een ruime wagen en ideaal als werkpaard!

In het model ervoor had je die Lotus-Omega nog, ook leuk…

ben trouwens eens benieuwd naar de nieuwe Omega die opel gaat uitbrengen. 4 jaar geleden al eens fotos van gezien en dat zag er toen veelbelovend uit![/quote]
      3.2 V6 max
      en dan heb je irmscher met een 4.0 24V (weet niet of die in omega B is gelegd geweest)
      bij de omega a heb je ook nog omega EVO 500 geloof ik.

Is maximum een 3.0 V6 hé 😉
        En qua grootte gelijk aan de huidige Vectra.
        Een ruime wagen en ideaal als werkpaard!

In het model ervoor had je die Lotus-Omega nog, ook leuk…

ben trouwens eens benieuwd naar de nieuwe Omega die opel gaat uitbrengen. 4 jaar geleden al eens fotos van gezien en dat zag er toen veelbelovend uit!

Anoniem

[quote=”stefx911″:1pgrt8p1]… is Koen idd beter af met een naftje.[/quote]

NaftJE Stef ? Ik denk dat je d’er geen idee van heb hoe groot dat naftje is. Is zelfs groter dan de BMW. Zeg dus maar NAFT

😆

Vind 740€ voor nen diesel veel taks hoor. Mijn moeder heeft een VW T4 Westfalia busje met een 2.4 diesel in. Okk 740€ wegentaks en het gaat niet vooruit! Nen 1.9 TDI is veel goedkoper, zuiniger EN sneller.

Als je dan de vergelijing met de taksen voor ne benzine maakt is Koen idd beter af met een naftje.
            Ook niet vergeten dat onderhoud en wisselstukken voor nen diesel meestal duurder zijn hé.

En dan nog het feit dat een benzine toch veel leuker rijdt.

[quote=”911-lover”:1az6na80]Voor een lichte diesel misschien wel , maar niet voor een zware.
              Als ik het verschil bekijk tussen de wegentaks die ik voor de 2.5 TDS betaalde en nu de Omega en dat incalculeer in het verschil tussen de dieselprijs en benzineprijs aan de pomp kan ik 22.000km rijden om aan hetzelfde bedrag per jaar (brandstof + wegentaks) te komen met dat verschil dat ik het bij de benzine versprijd over een jaar en bij de diesel de zware taks in 1 keer komt[/quote]
              taks van een 2.5TD valt zeer goed mee, zakt veel, ik geloof iets rond de 740€

Voor een lichte diesel misschien wel , maar niet voor een zware.
                Als ik het verschil bekijk tussen de wegentaks die ik voor de 2.5 TDS betaalde en nu de Omega en dat incalculeer in het verschil tussen de dieselprijs en benzineprijs aan de pomp kan ik 22.000km rijden om aan hetzelfde bedrag per jaar (brandstof + wegentaks) te komen met dat verschil dat ik het bij de benzine versprijd over een jaar en bij de diesel de zware taks in 1 keer komt

ah ik dacht dat vanaf 15000km diesel al interessant was?

Benzine

Diesel loont zich niet meer met de weinige kilometers (max 25000) per jaar die ik maak vergeleken met vroeger (80 tot 90000)

buitenkansje dus???
                      hoe ben je daar weer aan geraakt?
                      benzine / diesel?

Idd geen break meer , maar deze buitenkans kon ik niet laten schieten en ik kreeg nog behoorlijk wat voor de BMW terug.
                        De wagen is van ’99 , eerste eigenaar , ongevalvrij en onderhoudsboekje van dag 1 erbij.
                        Vandaag wordt hij verlaagd en van witte zijpinkers voorzien.
                        Morgen komen er andere velgjes op en (natuurlijk) een trekhaak.
                        Verder gaat alle zwart plastic in de toekomst in de kleur gelakt worden , de achterste ramen licht getint en de wagen voorzien worden van een leuke striping 😉

Zo ziet hij er nu uit (ander fotootje is offline)

gene break meer?? zullen de hondjes wel jammer vinden…

ik vind t wel een vette bak, maja altijd al wat opel minded geweest, sinds ik the body doctor zijn juweeltjes zag op 18 jarige leeftijd…

toch nog wat BMW gehalte Koen?

Ik moest sowieso iets groots kopen dat sterk EN zwaar genoeg is om de Martini te kunnen en mogen trekken.
                                Het is uiteindelijk een (ja terug Opel) Omega geworden 😉
                                Nu is ze natuurlijk nog stinkorigineel , maar in een paar weekjes is ze meer mijn smaak.

Mini One? is nu ook Beemer hé

Moet cool zicht zijn met trailer erachter met de Martini Porsche erop 😀

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.