911 met rare kuren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 met rare kuren

• Maker
    Discussie
  • Een vriend van mij heeft een 911 3.2 bwj.85.
    De auto start erg slecht,s’morgens kan hij de auto gemakkelijk starten maar mag hij niet aan het gaspedaal komen of hij valt stil.
    Als hij de wagen gewoon laat draaien gedurende enkele minuten komt hij tot leven(anders draait hij vierkant 😆 ).Laten we hem draaien rijd de auto normaal.
    Leggen we hem stil en wachten een kwartier wil hij niet meer starten,hij start wel maar valt direct terug stil.
    Compressie is oke,bobine verwisseld.
    Wie weet raad?
    Groeten en alvast bedankt
    franky

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 94)
    • Juist de sensoren eruitgehaald,degene met een merkteken dg meet tussen de 2 linkercontacten een ohmse waarde,de andere geeft niets.zou het daaraan kunnen liggen?? 🙄

Kan deze bij mij op het werk krijgen voor ongeveer 170€ 🙄

Wim

Meetwaardes (Ohm) van de Hallgevers staan in het werkplaatshandboek, ik dacht 28 Ohm bij ong. 20 graden.

Kan ik dat uitmeten?

groeten en alvast bedankt voor de raad 😉

Wim

Eerste inval bij mij is ook dan inderdaad dat er een Hallgever stuk is.
            Als die niks doorgeeft geen impuls, en komt er geen ontsteking en benzine.

hey wim,idderdaad de 3.2.

christophe had ermee gereden en gestopt bij de krantenwinkel.

Ik krijg geen ontsteking en de injectoren gaan niet open,hebben ze eruitgehaald en gestart maar niets,als we de injector met een plastiek voorwerp induwen komt er benzine uit onder druk.
              Er zit een nieuwe relais in.
              Als ik de spanning meet op de draden van de bobijn heb ik 12.8v .als ik de bobijn aankoppel met de moertjes van 8mm valt de spanning weg.

Kan het liggen aan de sensoren op het vliegwiel??

Groeten franky

Wim

Hebben we het hier nog steeds over een 3.2 Frank. 💡

Want draadje is een beetje door elkaar gegaan, en kan de draad niet meer vinden. 😉

Vanavond eens vlug gekeken, 🙄

Ik krijg geen ontsteking en de injektoren gaan niet open.Ik heb wel bezinedruk,,raar??

Weet iemand raad??????

Groeten franky

relais vervangen door nieuwe,,,,tzelfde,, 😥

Ga hem volgende week halen,thuis kunnen we beter vergelijken en meten

hallo cabriowim, bedankt voor de interesse, maar door de drukte op het werk heb ik nog geen tijd gevonden om ernaar te kijken… ik begin alleen maar te beseffen dat ik er de laatste 2 jaar niet veel (tot bijna niet) hebben kunnen mee rijden. De verkoopgedachte begint meer en meer de kop opsteken… 😥 😥 😥

groeten
                      kristof

Wim

DME relais al gewisseld en positief resultaat, of nog niks ondernomen.

Anders kunnen we de volgende hint geven. 😉

moosegrande schrijft:

Hallo formuleden…tis bijna niet te geloven maar de porsche met de “rare kuren” is er terug!!

volgens mij heb je iets aan je contactsleutel gewijzigd 😀
                          nu genoeg getreiterd, ik hoop dat je met hulp van hier weer snel kan rijden !!

Anoniem

cabrio wim schrijft:

DME relais onder de bestuurdersstoel. 💡

idd, bij mij zit er altijd een reserve in de auto.
                            Je kan proberen er eens op te tikken en zien of hij dan start.

Wim

DME relais onder de bestuurdersstoel. 💡

Hallo formuleden

tis bijna niet te geloven maar de porsche met de “rare kuren” is er terug!!

na een 6-tal weken niet gereden te hebben, haal ik de porsche van stal en kan enkele km rijden, ik stop bij school om de kleine op te halen, kruip er terug in en krijg hem van geen kanten meer gestart!! Wie weet raad?
                                Ik weet dat het een ontstekingsprobleem is want de bougie geeft geen vonk.
                                De vorige keer werd de temp sensor vervangen

bedankt alvast mocht je mij kunnen helpen
                                vriendelijke groeten
                                kristof

Aan de mensen op het forum zal het niet gelegen hebben… Eerder mijn onkunde, tekort aan juiste ervaring, gereedschappen om te testen enz…

Ik ben blij dat jullie mij hebben verder geholpen, zo leer ik zelf ook nog iets bij.
                                  Het was zeker niet de bedoeling iemand op de tenen te trappen.

Die benzine-filter is intussen ook vervangen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 94)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.