911 met rare kuren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 met rare kuren

  • Maker
    Discussie
  • Een vriend van mij heeft een 911 3.2 bwj.85.
    De auto start erg slecht,s’morgens kan hij de auto gemakkelijk starten maar mag hij niet aan het gaspedaal komen of hij valt stil.
    Als hij de wagen gewoon laat draaien gedurende enkele minuten komt hij tot leven(anders draait hij vierkant 😆 ).Laten we hem draaien rijd de auto normaal.
    Leggen we hem stil en wachten een kwartier wil hij niet meer starten,hij start wel maar valt direct terug stil.
    Compressie is oke,bobine verwisseld.
    Wie weet raad?
    Groeten en alvast bedankt
    franky

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 94)
    • maakt geen verschil.

        benzine is nieuw, bougies ook .eens me rijden en zien wat het geeft.

        Anoniem

          Ik heb niet alles gelezen 😳
          Zit er verse benzine in de tank?
          Als de benzine te oud is kan dat ook veel problemen geven 💡

            Laat het zo zeggen,,,jullie zijn alletwee goed 😀

            Zal er eerst eens mee rijden en zien wat hij doet.

            En van die sensor?moet daar terug 1 in met 2 draden of speelt dat gen rol?

            groeten franky

            Wim

              Ik was je wel voor hè 😉

              Kijk maar eens in de post beven je waar je het aangaf. 😆

              Maar in ieder geval goed dat je op de goede weg bent.

              Schieten in de uitlaat kan buiten ontsteking ook nog van teveel onverbrande benzine zijn. 💡

                En wat heeft nonkel Robbie al van in begin gezegd… 🙄

                  Dat “schieten” in de uitlaat , is dat niet de oorzaak van een slechte ontsteking ?

                    Hallo,na 1 maand terug kunnen werken en direct geluk of dat hoop ik toch. 🙄

                    Temperatuursensor vervangen door die van mij auto.40 min.laten draaien en hij blijft

                    het doen.het enige dat ik nu nog heb is dat hij ”schiet ” in de uitlaat maar denk

                    dat het is van stil te staan.

                    @ wim, sensor van mij is met 1 draaad,de andere met 2,draait goed,moet er terug een

                    in met 2 draden?

                    Hoop dat alles nu oke is maar moest stoppen omdat de buren willen slapen 😆

                    Morgen nieuwe halen. kostelijk?

                    We zien wel en ik hou jullie op de hoogte.

                    groeten franky

                    Wim

                      Begin stillekes aan te denken aan de hal gevers, en toch zou ik maar eens de temperatuur sensor vervangen.
                      Hoog op toeren houden als hij warm is schrijf je, lees mijn eerdere post eens over de temperatuur sensor.

                        Jaja,nog niet helemaal genezen,vanavond eens ermee gereden en hij loopt goed tot hij

                        warm heeft.Na ongeveer 5km begint hij in te houden en ”snokken”hij is dan moeilijk aan de praat te houden en er kan nog moeilijk mee gereden worden en schiet in de uitlaat.Toch thuis geraakt en als hij hoog in toeren gehouden word onbelast is het minder.Ik moet wel geleidelijk gas geven.Thuisgekomen en hem laten draaien klimt hijn zonder aan het gaspedaal te komen tot 2000 toeren en valt terug naar 1500 toeren. 🙄
                        Vind het raar maar misschien weet iemand wat dit is.

                        Morgen kan ik niet antwoorden omdat ik moet geopereerd worden aan mijn knie.

                        Alvast bedankt voor de eventuele hulp

                          Hallo Wim

                          even wat verduidelijkingen van mijn kant

                          Ik heb de porsche in januari in 2008 gekocht, zoals die nu is. Ik heb er tot vorig jaar
                          mei/juni 2009 zo regelmatig mee gereden zonder problemen. Dan heeft er iemand tegen gereden, met de trekhaak van de auto tegen de zijkant van mijn porsche, enkel blikschade maar door strubbelingen met de verzekering heeft dit redelijk lang aangesleept. dus mei 2010 was die eindelijk gemaakt en kon ik terug rondrijden. Ondertussen heb ik wel wat gereden, maar niet veel omdat het geen zicht was. In die periode werd ook het onderhoud gedaan van de wagen door een bevriend garagist. Dan heeft hij ook die nieuwe (verkeerde) bougies gestoken.
                          Half juni 2010 ben ik voor een weekend naar NL geweest met de porsche zonder problemen. De week erna had ik deze startproblemen (roken, schudden, enz) nog eens de week erna ben ik ermee gaan werken om te zien of het probleem zich nog stelde, ik ben op mijn werk geraakt maar kon hem nadien niet meer starten. Dus heb ik terug die garagist gebeld die hem naar zijn garage getakeld heeft. Daar heeft hij die nieuwe (verkeerde) bobijn gestoken, maar het probleem stelde zich nog altijd. De garagist heeft mij dan gebeld en gezegd dat hij dit niet ging kunnen oplossen, waardoor ik op zoek ben gegaan naar iemand die dit wel kon, en wou doen, en zo ben ik bij Franky uitgekomen.

                          Dus nu heeft Wim wel een punt, als het opgelost is met die oude bobijn terug te steken, wat was dan het probleem voor die nieuwe bobijn werd gestoken? Het was mss een samenloop van omstandigheden, verkeerde bougies, slecht afgesteld, nadien daarbij nog een verkeerde bobijn… wie zal het zeggen. Hopelijk is alles nu opgelost want mijn motor heeft nu een heel goed onderhoud gehad, alles werg uitgemeten, gecontroleerd en gereinigd. Ik ben de Franky daar ongeloofelijk dankbaar voor dat hij zijn tijd en kennis heeft willen gebruiken ommij te helpen, en jullie ook trouwens voor de vele reacties om dit probleem op te lossen.

                          Merci
                          Kristof

                          PS; Franky, een gepast kado’tje volgt zeker…

                            jawel,starte slecht en er werd een nieuwe bobijn gelaatst.Versta het niet goed maar het belangerijkste is dat hij terug oke is.

                            Bedankt voor de hulp en de WIJZE RAAD 😉

                            Wim

                              😯 Heeft hij hem dan zo gekocht en niet met gereden, of heeft hij die zelf verwisseld. 🙄
                              Want dan had hij toch uitleg kunnen geven van wat er gedaan is sinds hij zo slecht liep, weet je ook wat je dan eerst moet checken. 💡

                              Maar in ieder geval opgelost hè Franky.

                                Gisteren injectoren verwisseld,,,,,resultaat,,,,,hetzelfde….

                                Heb dan nog eens alle zekeringen en contacten grondig gereinigd met contactcleaner en

                                het viel met ook op dat er een andere bobijn geplaatst is geweest.

                                Dan maar met de moed der wanhoop deze verwisseld en JAJAJAJAJA hij draait terug

                                NORMAAL ❗ ❗ ❗ 🙂

                                Kon mijn oren niet geloven en heb de bobijn eens onderzocht,,,wat blijkt,

                                De geplaatste bobijn was er èèn van het merk BERU ZS106 ,boshnr. 0 221 119 027.

                                Deze bobijn blijkt er een te zijn voor motoren tot 2000cc 🙄

                                Zo zie je maar,veel zoekwerk,wat geluk maar geen grote kosten moeten maken en een

                                vriend die erg content is.Nu nog wat kleine herstellingen en hij kan de baan op

                                Alvast bedankt voor de vele reactie’s.

                                groeten franky

                                911 rood

                                  jaja,zoekwerk,herinner je nog die van mij?Die wilde niet starten,,,,,,,,,,,injektoren zaten vast.Ga ze eens verwisselen,dat is bijna de laatste mogelijkheid.

                                  We houden u op de hoogte 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 94)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.