911 met rare kuren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 met rare kuren

  • Maker
    Discussie
  • Een vriend van mij heeft een 911 3.2 bwj.85.
    De auto start erg slecht,s’morgens kan hij de auto gemakkelijk starten maar mag hij niet aan het gaspedaal komen of hij valt stil.
    Als hij de wagen gewoon laat draaien gedurende enkele minuten komt hij tot leven(anders draait hij vierkant 😆 ).Laten we hem draaien rijd de auto normaal.
    Leggen we hem stil en wachten een kwartier wil hij niet meer starten,hij start wel maar valt direct terug stil.
    Compressie is oke,bobine verwisseld.
    Wie weet raad?
    Groeten en alvast bedankt
    franky

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 94)
  • Wim

      Waarde van de sensor is dus goed.
      Dus nu even kijken wat er met de injectoren gaat gebeuren.

      Ik schreef het in mijn eerste post hè, ga maar zoeken.
      Porsche schrijft zelf in hun werkplaats handboek dat dit bij een 3.2 een uitzoekerij is.

        hallo,

        Sensor eruitgehaald,bij 20graden meet ik 2.57 ohm,Denk dat de sensor werkt. 😳

        Gaan eerstdaags eens injektoren verwisselen en zien.

        groeten franky 🙄

          komt wel in orde,morgen starter terug ophalen en monteren.Laat het resultaat weten tegen het weekend.
          grtz.franky

            yup Franky

            bedankt om al zoveel tijd in mijn porschke te willen steken
            hopelijk heb je binnenkort de oplossing zodat ik terug de baan op kan! Het begint serieus te kriebelen…is dan ook al van eind juni geleden dat ik er nog mee gereden heb.
            Aan iedereen hier op het forum bedankt voor al jullie antwoorden, ik heb er al heel veel van opgestoken maar sommige antwoorden zijn ook chinees voor mij.

            hopelijk binnenkort terug de baan op en mss ontmoeten we elkaar wel ergens…

            groeten
            kristof

            Wim

              Ik heb inderdaad met de temperatuur sensor problemen gehad, liep alleen dan maar goed boven de 3500 tr/m, daar beneden viel hij gelijk stil, en startte hij ook niet zonder gas.
              Dus daarom mijn vorige bericht aan Robby.
              Ben toen uit Maastricht gekomen met de toeren constant boven de 3500 tr/m, baalde toen zo, dus dacht van Porske > gij mij kloten ik jou. 😉

              Maar is altijd het proberen waard.

              Heb je verder de injectoren al laten reinigen/ testen, of nog geen resultaat.

                wat denk jij wim?

                Wim

                  924carreragt schrijft:

                  tempsensor +1 als je boven de 3500 gaat…

                  Remember Wim 😉

                    tempsensor… 🙄

                      STARTER BINNENGEDAAN.DONDERDAG TERUG.NA VELELE VRAGEN EN VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELE ANTWOORDEN ZOU HET TOCH AAN DE INJECTOREN KUNNEN LIEGEN…GA ZE BINNENDRAGEN OM TE TESTEN EN CLEANEN…….MAAR GELOOF HET NIET
                      FRANKY 😳

                      Anoniem

                        Jawadde en [IMG]http://i53.tinypic.com/29vfn7k.gif[/IMG][IMG]http://i53.tinypic.com/29vfn7k.gif[/IMG][IMG]http://i53.tinypic.com/29vfn7k.gif[/IMG]

                        Stom van mij om daar niet aan te denken, idd relais!
                        Ooit ook eens een onvindbaar start-, goed lopende motor probleem gehad. 5 maanden lopen naar zoeken en wat bleek…..de relais van de benzine pomp! Door trilling kwam die nu en dan eens los uit de contactdoos, slecht contact dus 👿
                        2″ en ‘t was geklaard.
                        Sorry om dat niet eerder te vermelden 😳

                          Je gaat het misschien niet geloven maar,rails uit mijn elfje gehaald,gemonteerd in andere elf,,,,,,,,proberen te starten ennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.De starter doet het niet meer!!!!blijkt dat de verbinding tussen de relais en de starter stuk is.Dus,starter demonteren en nu nog de rails terug eruit halen en in onze elf monteren zodat we morgenmiddag de rondrit met de club kunnen doen.Ik heb toch geluk dat ik een zoon heb die dat allemaal doet,ik niet,moet binnen op 22 oktober voor een nieuwe knie…word vervolgd 😉
                          franky
                          ps.op deze site kan je toch wat leren en kom je wat tegen!!

                          Anoniem

                            volg dit en heb al veel geleerd!
                            hopelijk opgelost tegen morgen 😉

                              hallo,

                              zal nu eens snel de injektoren plus rail overbouwen van mijn porsche naar de andere.
                              ik hou u op de hoogte

                              Franky

                              Wim

                                Oké, ik zou dan toch maar een de injectoren laten testen en ultrasoon laten reinigen.
                                Door ze verder van het inspuit punt te houden krijg je een andere lucht/benzine verhouding.
                                Dus injectoren geven teveel, nevel kop versleten of blijven hangen door de lijm/gom resten van in de benzine additieven , vandaar het zwarte roken, is onverbrande benzine.

                                  ja, idd.Hadden hem laten warmdraaien,stilgelegd en kregen hem niet meer aan de praat.

                                  Injectoren langs 1 kant(rechter)lasgemaakt van het blok,voor de gaten gehouden en

                                  gestart.Hij draaide al veel beter maar begint dan te schieten.

                                  We hadden ermee gereden en wat opviel was dat hij bij optrekken nogal zwart rookt.

                                  franky

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 94)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.