911 met rare kuren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 met rare kuren

• Maker
    Discussie
  • Een vriend van mij heeft een 911 3.2 bwj.85.
    De auto start erg slecht,s’morgens kan hij de auto gemakkelijk starten maar mag hij niet aan het gaspedaal komen of hij valt stil.
    Als hij de wagen gewoon laat draaien gedurende enkele minuten komt hij tot leven(anders draait hij vierkant 😆 ).Laten we hem draaien rijd de auto normaal.
    Leggen we hem stil en wachten een kwartier wil hij niet meer starten,hij start wel maar valt direct terug stil.
    Compressie is oke,bobine verwisseld.
    Wie weet raad?
    Groeten en alvast bedankt
    franky

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 94)
  • Wim

vandenbussche franky schrijft:

Als we de rail langs 1 kant waar de injektoren opzitten los laten hangen boven de montagegaten draait hij veel beter.

Dus als ik het goed begrijp zitten de injectoren niet in de bevestiging gedrukt, maar houd je ze erboven met de rail, en sproeien de injectoren zo in de gaten waar ze normaal in moeten zitten.
      Of snap ik de zin niet.

computerdoos verwisseld en nog niets 😳 😳 😈
        Denk dat het wat te maken heeft met de koudstart,wanneer je ermee rijdt rookt hij ook zwart en ruikt naar benzine,misschien wat te maken met de benzineregeling????
        grtz,franky

hallo,
          deze namiddag injectoren eruitgehaald gehaald en gekontroleerd.Niets abnormaal.
          Als we de rail langs 1 kant waar de injektoren opzitten los laten hangen boven de montagegaten draait hij veel beter.Zit er ergens een chokklep op of werkt alles via die voeler op de 3de cilinder?
          groeten franky

hey wim,
            de auto heeft nog geen lambdasonde.
            Zal de nummers eens bekijken van de computerdoos en eens proberen.
            Zal dat wel maar maandag doen,er is nog een rit van de club zondag en je weet maar nooit……….. 😥
            Alvast bedankt voor de inlichtingen en moest er nog iets te binnen schieten,post het maar.
            groeten franky

Wim

Als het van hetzelfde type is kun je de computer eens uitwisselen voor te proberen.

Heb nog een goede temperatuur sensor liggen als je die wilt gebruiken voor te testen.
              Verder de bougies al gewisseld, want dat zijn echt de verkeerde.

Even nog het volgende, valt mij net te binnen.
              Waarschijnlijk heeft de auto al een lambda sonde, heb je die stekker in de motor ruimte al eens uit elkaar gehaald, durven dikwijls te oxideren, en geeft dan ook niet meer de goede sturing aan computer, dus kan dan ook een haperend lopen veroorzaken.
              Aansluiting zit links bij brandstof filter, rubberen stekker met 3 pinnetjes.

Hallo wim,
                Vanavond eigenlijk alles veranderd wat kon,heb alles overgezet van de mijne naar deze
                maar alles bleef hetzelfde.het enige die niet veranderd is zijn de injectoren en de temperatuursensor op de linHerkant.is deze sensor een normaal open of gesloten kontakt of moet ik een waarde kunnen meten?De auto ruikt enorm naar benzine als hij (draait).Zou het kunnen dat 1 of meerdere injektoren open blijven?Kan het liggen aan de computerdoos en mag ik deze gewoon eens verwisselen?Weet het anders niet goed meer 😳
                Groeten franky

Wim

Al iets meer bekend Franky. 💡

Die bougies eruit gooien en Bosch plaatsen, WR4CC als het een 930/20 motor is, standaard 231 pk.

Tempsensor…!!! 🙄

vanavond benzinedruk gematen,2.5bar.DRUK VALT NIET WEG NA STILLEGGEN.
                      Vacumslangen gekontroleerd,niets speciaal gezien.
                      Morgen eens bougies veranderen,zitten nu beru in UX79 met 4elektroden??
                      groeten franky

Wim

In ieder geval niet minder als 2.5.
                        laat hem dan ook een tijdje staan, want deze druk mag niet terug lopen.

hallo,
                          ja,zal morgen benzinedruk eens meten
                          kan het dat het ongeveer 3 bar moet zijn?
                          groeten franky

De benzin druk eens na zien, ruikt hij naar benzin als hij zijn kuren heeft ?

Wim

Klopt 😳

Inderdaad kan niemand dat beter weten als ik. 😆

tempsensor +1 als je boven de 3500 gaat…

Remember Wim 😉

Wim

Heb je ook de temperatuur sensor op de linkerkant 3de cilinder al eens doorgemeten.

Ook wat Robby aangeeft even nakijken,kan vacuüm aftakking zijn achter gasklep huis, hen ik zelf ook eens voorgehad, maar toen starten hij wel goed koud of warm.
                                  Maar liep alleen niet zo mooi.

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 94)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.