911 met rare kuren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 met rare kuren

• Maker
    Discussie
  • Een vriend van mij heeft een 911 3.2 bwj.85.
    De auto start erg slecht,s’morgens kan hij de auto gemakkelijk starten maar mag hij niet aan het gaspedaal komen of hij valt stil.
    Als hij de wagen gewoon laat draaien gedurende enkele minuten komt hij tot leven(anders draait hij vierkant 😆 ).Laten we hem draaien rijd de auto normaal.
    Leggen we hem stil en wachten een kwartier wil hij niet meer starten,hij start wel maar valt direct terug stil.
    Compressie is oke,bobine verwisseld.
    Wie weet raad?
    Groeten en alvast bedankt
    franky

4 reacties aan het bekijken - 91 tot 94 (van in totaal 94)
    • Relais onder de zetel is het niet,bobine ook niet.
      Het rare is als hij koud heeft direct start,draait wel niet mooi en na enkele minuten,je zou denken als hij op temperatuur is hoor je hem ineens veel beter draaien.
      bij het rijden schiet hij boven de 3500 toeren in de uitlaat.Laat je hem 10 minuten afkoelen dan wil hij niet meer terug starten.Morgenavond eens benzinedruk en delco en rotor verwisselen,of weet iemand wat het nog zou kunnen zijn????
      groeten franky

Gescheurde darmen carterontluchting of aan de inlaatrubber.

Bedankt wim,
          Deze morgen aan de praat gekregen,nu 30km rijden tot bij mij thuis en dan zoeken.
          Ik hou u op de hoogte.
          Franky

Wim

Dit kan dus meerdere oorzaken hebben, en dat is bij de 3.2 moeilijk te zoeken, omdat deze nog niks om uit te lezen heeft.
            Maar zal een paar oorzaken opnoem die hier aan mede schuld kunnen zijn.
            Idle speed control
            Idle control valve
            Injectoren
            Druk accumulatoren
            Bezinepomp
            DME relais onder de stoel

Dus probeer de druk op de rail een te meten, als die goed is kun je al 2 dingen uitsluiten.
            Trek de stekker eens los van de idle speed controle, en kijk of deze werkt.
            Injectoren kunnen vervuild zijn, en daardoor mooi verstuiven, geeft dan met koude motor slecht draaien, en bij warme inderdaad slecht starten.

Hier nog een paar schema’s. kun je nog wat oriënteren van wat ik bedoel.

4 reacties aan het bekijken - 91 tot 94 (van in totaal 94)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.