911 motors Zoersel

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 motors Zoersel

  • Maker
    Discussie
  • Iemand hier ervaring mee voor onderhoud 911?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • rjf

      Zelf de man in kwestie ontmoet tijdens de Porsche forum toer. Heel open over het hele verhaal, altijd goed de andere kant van het verhaal te horen …

      Al is het kwaad wel al geschied natuurlijk … 😕

      0
      Wim

        924carreragt schrijft:

        Ik weet niet wie u bent maar wat je plaatst klopt grotendeels.

        Hij kent jou blijkbaar wel, anders zou je niet aan zijn Porsche gewerkt hebben, en niet weten waar je nu zit. 😉

        0

          @Birdman +1

          Zoals ik al zei in vorige posts is het een vertrouwenskwestie.

          Ik zelf ben vroeger bij FG geweesr, niet als klant (moet ik erbij zeggen) maar het leken me gekwalificeerde jongens.

          Ik ben nu klant bij Robbie (Stekene/Hulst) en ik kan er (tot dusver) niets slechts van zeggen.

          Service is goed, vriendelijk, als het moet komt hij zelf aan huis 🙂 (heeft vlak voor de trip naar Leipzig bij mij thuis ‘s avonds na de werkuren nieuwe remschijven gestoken omdat ik geen tijd had om lang te gaan!)

          Alles gebeurd in afspraak, en zolang ik geen slechte ervaring heb ga ik niet veranderen.

          Maar ik geef wel toe dat ik beïnvloed wordt door de reclame op het forum, als er iemand verteld, daar hebben ze me opgelicht, dan ga ik er al niet zomaar kijken zonder minstens 3 positieve tegen reacties…

          En mijn inziens worden die positieve ervaringen op dit forum ook te weinig gezegd,

          Nog even dit. Ik ga liever naar een Porsche specialist die ik kan vertrouwen dan naar een officieel porsche centrum, en dan hou ik niet eens rekening met de prijs, alleen met de kunde, kennis en passie voor het merk.

          0

            Ik weet niet wie u bent maar wat je plaatst klopt grotendeels. Ik hoop dat men dit eens grondig leest. 💡

            0

              Hoewel ik relatief nieuw ben op dit forum, moet ik zeggen dat het porsche wereldje zeer klein is.

              Uit ervaring van mijn 924 Turbo tijd en mijn eerste 911, weet ik dat ik zeer goed geholpen ben geweest door zowel Robby (vroeger in Stekene, nu in Hulst) als door FG porsche. Daarna heb ik Patrick leren kennen van 911 motors. Ook bij hem ben ik steeds goed geholpen geweest.

              Maar ervaringen zijn nu eenmaal niet altijd positief en zoals als gezegd op deze post, mensen zijn mensen. Toch vind ik niet dat men al deze mensen – die dag en nacht aan porsches werken – zomaar zonder enig verweer moet onderwerpen aan een publieke schandpaal door een éénmalig niet te controleren en éénzijdig verhaal van een ontevreden cliënt.

              Zoals het me overkomt, zoekt iedere modale porscherijder, zij het met een 911 of met een 924-944, steeds een vakman die hij zo weinig mogelijk dient te betalen en hem op een correcte wijze kan verderhelpen. Want hoe men het ook draait of keert, onderliggende essentie is de kostprijs van het onderhoud. NEWSFLASH, Porsche is nu eenmaal duur en niet voor iedereen weggelegd. Het kan dan ook geen goedkoop verhaal zijn. Daarom vind ik het vrij ongenuanceerd om zonder meer reclame of antireclame te maken op grond van een ervaring die volstrekt éénzijdig is.

              Het loutere feit dat ik lees in de post dat er stukken van andere wagens worden gehaald om te verhelpen aan de wagen van een cliënt is zo’n voorbeeld van ongenuanceerde uitspraken en insinuaties. Ik weet uit eerste hand dat de man van 911 motors, zelf in zijn garage een aantal wagens heeft staan in eigendom. Het vervangen van een onderdeel met een ander tweedehandsonderdeel om de prijs te drukken is dan ook – als ik het goed gelezen heb – met toestemming van de cliënt in kwestie. Zoniet zal deze insisteren op een nieuw onderdeel dat desgevallend moet besteld worden en erop wachten.

              Bij FG Porsche kan men ook terecht voor tweedehandsonderdelen om een euvel te verhelpen, net zoals bij Van Kessel als bij Robby en nog een aantal anderen.

              Het verlenen van de service en de wetenschap dat het over een ruilonderdeel gaat, maakt dan ook dat het onderdeel logischer wijze van een andere wagen afkomstig is.

              Kortom, mijn menig is als men niet tevreden is van deze vaklui, ga dan naar een officiele Porschedelaer en betaal de prijs voor je onderhoud.

              0

                Mijn mening is dat het niet de bedoeling kan zijn mensen of bedrijven zwart te maken op een forum. Verder vind ik echter wel dat een forum een forum moet blijven, en dat wil zeggen dat mensen hier meningen en ervaringen kwijt moeten kunnen zonder censuur. (tenzij t echt in moddergooien uit mondt, uiteraard)

                Bovendien is het ook zo dat ik elke dag (best wel hard) voor mijn centen moet werken en als ik mijn teergeliefde roestbak dan ergens binnen breng voor onderhoud/herstellingen verwacht ik een correct service. Ik weet dan ook graag op voorhand wat ik waar kan verwachten. Daarom vind ik dat ik voor advies op pf.be terecht moet kunnen zodat ik kan leren uit de ervaringen van anderen.

                0

                  +1

                  0

                    Ik sluit me bij bovenstaande uitspraken aan .
                    We zijn allemaal mensen en kunnen fouten maken of mindere dagen hebben .
                    Men is pas een echte man of bekaam iemand als men zijn fouten wil toegeven en deze oplossen .
                    Iedereen heeft recht op een tweede kans .
                    Zijn ze dan arrogant , ontkennen ze hun fouten in alle talen en maken ze hun slecht werk niet in orde zijn het prullenmannen .
                    Dan vallen ze bij mij pas door de mand en zal ik pas een negatief oordeel geven .

                    0

                      Ik vind het jammer al deze reacties te moeten lezen op mijn post.

                      Zoals Mcklusky zei zitten we hier op een forum waar mensen hun ervaringen delen met elkaar. Prunus stelt een vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met 911 motors, wel dan is het normaal dat mensen hun ervaring hier posten… Mijn ervaring met 911 motors is niet goed geweest, misschien zijn er anderen die wel goede ervaringen hebben… Dat is net de bedoeling van dit forum, ervaringen uitwisselen met elkaar, en niet meteen op je paard springen van zodra er een negatief woord over iemand wordt gezegd. Als we enkel postieve ervaringen mogen posten dan vraag ik me af wat het nut nog is van een forum…

                      Ik ben particulier en heb er zeker geen belang bij 911 motors zwart maken. Iedereen heeft het recht eerlijk zijn boterham te verdienen, maar elke consument heeft ook het recht op een eerlijke en correcte wijze geholpen te worden… Bovendien leid ik uit de post van prunus af dat hij blijkbaar nog andere minder positieve reacties heeft gekregen over 911 motors dus ben ik hier zeker geen alleenstaand geval. Het enige verschil is dat ik mijn ervaring publiek gepost heb, terwijl anderen deze via pm aan prunus hebben bezorgd. Mijn enige doel is mijn ervaring met jullie delen in de hoop dat niemand van jullie hetzelfde zal moeten meemaken. Iedereen is vrij te gaan waar hij wil, maar een gewaarschuwd man…

                      Om dan te reageren op de laatste post van BC911, ben ik het er helemaal mee eens dat er af en toe wel dingen kunnen misgaan. We zijn allemaal mensen en de techniek werkt ook niet altijd zoals het hoort. Belangrijk vind ik dan om een service na verkoop te hebben. Dat is ook hetgeen ik in mijn eerste post heb aangekaart… Naast het feit van oa. de “zogezegd” reparaties, dat hij weigerde dit recht te willen zetten en geen garantie wou geven op gedane werken… Iedereen kan fouten maken, maar als de klant betaald heeft bestaat er nog wel zoiets als een wettelijke garantietermijn die moet gerespecteerd worden en hierover zou geen discussie mogen bestaan…

                      0

                        Zal hier dan ook nog maar even mijn zegje over doen 😉 . Vind het zelf heel moeilijk om hier te gaan schrijven of iemand al dan niet goed is. Het is een beetje zoals met dokters: ze zijn goed tot ze plots eens een verkeerde (versta minder goede) diagnose stellen … Ik denk dat de meeste onder ons zo goed mogelijk hun werk proberen te doen (wat dat dan ook is). Maar als ik eerlijk moet zijn, dan weet ik dat ik ook niet al mijn klanten 100% tevreden kan stellen. Dan zou ik gewoon dag en nacht moeten werken, en dan nog …
                        Ik heb nu meer dan 3 jaar mijn 911 en heb twee keer in panne gestaan met de wagen, aan zaken waar nog niet zolang geleden aan gewerkt was 😥 . Het gaat hier over twee verschillende bedrijven. Ben ik nu het vertouwen kwijt in deze mensen? Nee absoluut niet, want ik ben ervan overtuigd dat ze bekwaam zijn en zo goed mogelijk hun werk proberen te doen, en nu komt het belangrijkste: DE PROBLEMEN WERDEN ZONDER PARDON RECHTGEZET. En dat vind ik belangrijk, kunnen toegeven dat er iets fout is gegaan en dit zo snel mogelijk oplossen. Om het even met de woorden van een forumlid te zeggen “onze service moet beter zijn dan die van Renault” ;-).

                        0

                          ik heb een mecaniker in zandhoven en ben er ook zeer tevreden van
                          is niet duur en leverd mijn wagen steeds korrect af

                          0

                            Absoluut Wim, helemaal gelijk…
                            Het is vaak zelfs zo dat de meeste vakmannen de slechtste zakenmannen zijn en omgekeerd.

                            Kwestie van je goed te laten ondersteunen door bekwame personen. Ieder heeft zijn sterke en zwakke punten. Zelfs ik 😀

                            0
                            Wim

                              Leuk om te horen Jimmy, want ik weet dat hij het kan.
                              Alleen rust er in elke goede vakman nog geen goede zakenman. 💡

                              0

                                Ok, de week is ten einde en dus even tijd om te reageren (druk, druk, druk…)

                                Ik ben ook van mening dat je elke reactie met een korrel zout moet nemen. Zoals al eerder vermeld zijn er altijd 2 kanten aan een verhaal. Je weet trouwens ook niet wie er reageert, kan evengoed de concurrentie van 911 motors zijn….

                                Nu moet ik wel zeggen dat ik ook nog enkele PM gekregen heb aangaande dit topic en 911 motors en daardoor besloten heb niet met hem verder te gaan, risico leek mij toch wel iets te groot….Reacties waren niet zo positief om eerlijk te zijn…

                                Enfin, om het verhaal kort te houden. Robby heeft met mij contact opgenomen en is gisteren avond van Hulst tot bij mij gekomen om de wagen te bekijken en een eerste diagnose te maken. Dat was in ieder geval toch te bedoeling.

                                Het 1 en ander is echter uit de hand gelopen (in positieve zin dan). Robby haalt daar 2 schroevendraaiers en een doppensetje uit zijn koffer, begint op mijn oprit wat aan de Porsche te sleutelen en tadaaaa de motor draait een PAK beter…

                                Uiteindelijk ben ik gisteren om 23u nog een ritje gaan maken en zopas ook nog even, het verschil is immens, de wagen gaat super vlot nu, dag en nacht verschil!. En dan moet de wagen nog binnengebracht worden om er echt aan te werken en de finetuning te vervolledigen.

                                De handen en de kennis van Robby zijn goud waard. Is natuurlijk mijn bescheiden mening.

                                Robby, moest je dit lezen, tot volgende week!

                                0

                                  Porche Bulen : een aanrader ! Een vakman in hart en nieren. Heeft trouwens bij Porsche centre Penders gewerkt (ik dacht zelfs in de race afdeling)

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.