911 onderhoud in garage

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 onderhoud in garage

  • Maker
    Discussie
  • Ik heb een 911 3 liter staan van 1979, en deze heeft dringend noodzaak aan een groot onderhoud.
    Want ik hoor een klep tikken, en dat vind’k maar niks. En de boite en ambriage staan ook niet op punt, als ik van 5de naar 4de trek steek ik volgens mij half in achteruit. Ik weet wel dat ik achter m’n zetels de overbrenging wat kan afregelen, maar ik pruts toch niet zo graag zelf hieraan.

    Daar ik nog niet zo goed thuis ben in motormechaniek, had’k toch graag dat onderhoud laten doen door iemand die dit vaker doet, namelijk garage of iets dergelijk.

    Nu had’k graag van jullie geweten waar jullie zoal op onderhoud gaan, en wat jullie bevindingen zijn van die mensen.

    Tnx

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Voor je schakelprobleem op te lossen zal je waarschijnlijk dit stukje moeten vervangen:

      http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl … :SS:BENL:1

      Dan nog goed afstellen en schakelen wordt een stuk prettiger 😉

        Hallo T-911,

        Je bent uit het Leuvense dan zou ik U aanraden eens bij Porsche-A-Parts te gaan bevindt zich te Rillaar, ook een goede garagist.

        http://www.porsche-a-parts.com voor meer inlichtingen.

        Peter

          Ja dat is het adres, dat op de site staat .

          Luc

            [quote=”RSR”:3q6gzwc8]
            Ik wil gerust ook eens u voertuig bekijken en zien wat we er kunnen aan verbeteren 😉 . Leuven is nu ook niet zo ver van hier maar ik laat de keuze aan u over.
            [/quote]

            Moet’k daarvoor tot op het adres komen van de site van lecars?
            Of is er een ander adres voor handen?


            @stefx911
            :
            ‘k heb altijd op 2000 toeren geschakeld. Ik ga er zeker niet mee in toeren, omdat ik inderdaad niet weet wat er allemaal aan is. Ik heb er wel een paar keer even mee doorgetrokken tot 5000 en dat klinkt allemaal goed en mooi.

            Het enige wat ik weet is dat de oliedruk normaal reageert en dat de motor niet blauw rookt. Dat m’n koppeling en m’n boite niet optimaal werkt, en dat ik 2 lekjes heb: 1 aan de boite, en 1 aan het kleppendeksel onderaan, waar ze allemaal bijna lekken.

            Maar hij is wel volledig goedgekeurd voor dagelijks gebruik tot in 2006. Enkel ben ik nog aan het wachten op m’n gelijkvormigheidsattest.. en ik begin ongeduldig te worden, want hij staat nu enkele weken STIL in de garage.. 🙁

              Mijn Golf GTI MK1 heeft ook al aan die Diagnose-kas gehangen, ik bedoel hier geen computer mee die je aansluit op een com-poort van een moderne auto hé, zoals bv een Tech2 voor opel.
              Dat op een 3.0 zo geen computer zit weet ik ook wel

              Deze meet bijvoorbeeld je onstekingvoltage, onstekingsmoment, verbranding, uitmeten injectiesysteem enzo… hier het je geen computergestuurde auto voor nodig hoor.

              Ik ben zelf natuurlijk geen garagist maar weet wel dat ze van andere garages naar hem komen als ze er zelf niet meer uitgeraken.
              En dit zelfs veel met oudere wagens dan de mijne…

              Als je soms ziet welke exclusieve oldtimers aan hem worden toevertrouwd, en door wie !

              Voor het probleem van je kleppen zal een motor-stetoscoop al wel volstaan, en ja dit bestaat 😉

              Natuurlijk zitten er hier op het forum ook wel goede garagisten die je verder kunnen helpen hé.

              Ik zou je in ieder geval aanraden er niet meer mee te rijden tot je weet wat er aan is, de kosten zouden wel eens hoog kunnen oplopen !

                een uitgebreide diagnose computerkas 🙄 ???? op een 3.0 sc heeft niets zitten waar je met een pc in kan 😕 .
                En die flextor zit achter de voor zetels in het midden zoals stefx911 al vertelde.

                Ik wil gerust ook eens u voertuig bekijken en zien wat we er kunnen aan verbeteren 😉 . Leuven is nu ook niet zo ver van hier maar ik laat de keuze aan u over.

                Luc
                http://www.lecars.be

                  tussen de achterzetels onder het tapijt kan je een stuk losvijzen en daaronder zit de koppeling naar je versnellingsbak.
                  De verbinding is met een soort vork waar ook plastieken ringen inzitten die wel eens kunnen versleten zijn.
                  Zelfs heel dit stuk vervangen is niet echt duur hoor.

                  Ik bedoel niet dat je de kettingen hoort tikken maar heb het over de kettingspanners die de kettingen naar je nokkenassen regelen. Als die falen is de timing van je kleppen niet meer goed en kunnen die beginnen tikken.
                  Als de ketting dan breken of verspringen slagen de pistons tegen je kleppen en heb je hele zware kosten.

                  Kan ook zijn dat je kleppen eens goed moeten worden afgesteld.

                  Als je een goede professionele diagnose wil,en Mortsel niet te ver vind, kan ik je garage Stefco echt wel aanbevelen !
                  Die heeft een uitgebreide diagnose computerkas staan en zelfs een vermogenbank.
                  Bij een officiele Porsche dealer zou ik niet gaan, tenzij je een gepeperde rekening niet erg vindt 😉

                    [quote=”RSR”:32i9fte4]Ik denk zelf dat zijn flextor stuk is en dat dit een rede is dat hij problemen heeft met zijn versnellingen. Kan natuurlijk ook de afstelling zijn aan zijn pook zelf vooraan en dat ondervind je het best als precies in de soep aan het roeren bent.
                    [/quote]
                    Wat is een flextor? 🙄 Klint nogal duur.. 🙁

                    De vitessen op zich vinden als de motor niet draait is geen probleem, als je hem opzij beweegt naar links veert hij niet zelf terug naar het midden, als je dit naar rechts doet wel (in vrijloopstand).
                    Als de motor draait en je bent aan het rijden, gaat het opschakelen soepel zonder enige krak, maar als je afschakelt van 5de naar 4de, dat gaat gewoonweg niet.


                    @stefx911
                    :
                    Ik ben er al mee naar een garagist geweest, en hij zei me dat het zeker geen kettingen waren die ik hoorde, maar een klep.
                    Maar ik zou gewoon graag een paar adressen willen weten waar’k eventueel eens kan langsgaan om te informeren en dan te beslissen waar’k uiteindelijk mijn elfje laat in orde zetten.

                    Ikzelf ben van de buurt van Leuven. Maar Mortsel is niet te ver, zeker niet. Ik had al eens gedacht van naar Geel te rijden, naar die officiële Porsche garage, maar ik weet niet of je daar welkom bent met een oud model.

                      Ik heb een goede garage bij mij in de buurt, op 150 meter 🙂

                      http://www.stefco.be

                      Ken die al 20 jaar en hij kent zijn autos 😉

                      idd, het zou dat koppelstukje wel eens kunnen zijn, heb ik ook al vervangen…

                      Het tikken van de kleppen is minder goed nieuws, misschien de kettingspanners ?
                      Daar mag je toch niet mee wachten om dat te laten nazien hoor !

                        Wat is in de buurt? 20km? 40 km dat is ook in de buurt hé 😉 Ik denk zelf dat zijn flextor stuk is en dat dit een rede is dat hij problemen heeft met zijn versnellingen. Kan natuurlijk ook de afstelling zijn aan zijn pook zelf vooraan en dat ondervind je het best als precies in de soep aan het roeren bent.

                        Luc
                        http://www.lecars.be

                          Van waar ben je ?

                          Je zal wel het liefste een garage in de buurt hebben hé

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.