- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 20 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
1 april 2004 om 17:59
Ik loop al een tijdje rond om een 70-73-er 911 om te bouwen naar een carrera rs 2.7 replica en dan conform de fia homologatie voor groep 3 of 4 om er rally’s mee te rijden. Ik rij al een paar jaar wedstrijden in een peugeotje 205 en dan wil je wel eens wat anders! Ik ben op zoek naar informatie over de verschillen tussen de andere 70-73’er modellen en de carrera rs. Dus niet alleen de motor, maar echt alle details van de hele auto. Ook interieur, want ik overweeg ‘m conform groep 3 op te bouwen voor de YS klasse in Nederland. Van de zaken die anders zijn zou ik graag zo veel mogelijk info willen over hoe er aan te komen. Verder ben ik op zoek naar de homologatiepapieren van de 911. Het liefst natuurlijk 3053 (gr.3) en 637 (gr.4), maar ik heb ook interesse in 3005/3011 van de 911 S/E/T vanaf 1970 of de 3060/3061/3062 van de 911 ./S/SC uit 1974. Originele papieren zijn niet nodig. Kopien is ook goed. Tevens ben ik op zoek naar basisauto voor een van de genoemde auto’s en natuurlijk het liefst iets waarvandaan ik die rs kan bouwen, maar als je iest leuks hebt dat onder een van de andere homologaties valt, dan wil ik dat ook wel graag weten. De auto mag in slechte staat zijn, als hij maar zo origineel mogelijk is. Bij de opbouw gaat hij toch tot de laatste schroef uit elkaar. Wat wel belangrijk is dat het vooral prijstechnisch interessant moet blijven. Ik kan niet anders dan ‘m low budget opbouwen helaas…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.