911 opkrikken

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 opkrikken

  • Maker
    Discussie
  • Hoi allen

    Klein vraagje: is er een manier om een 911 gelijktijdig met beide achterwielen van de grond te krijgen ❓ (in geval gaat het over een SC’tje)

    Ik heb gelezen dat er mensen zijn die hem opkrikken onder het motorblok, maar wou even verifieren of dat wel een goed idee is… ❗

    Of is het misschien mogelijk met 2 rolkrikken te werken, elk aan een kant ( ter hoogte van de buizen voor de krik die met de wagen meegeleverd wordt)

    Graag jullie suggesties 😉

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Gaan dit ook een keertje probreren

        Per kant = 1 krik onder achterste kriksteun = wielen achter en vooraan vrij.
        Daarna andere kant.
        Dus niets risky.

          Geen idee wat er in het handboek staat…

          Al kan ik mij voorstellen dat er een heel aantal zaken zijn die er in staan, die je niet mag doen maar iedereen wel doet 🙂

          De wagen per kant opkrikken vind ik risky.

          Ik ga eens proberen met 2 krikken aan de originele krikpunten 😕

            Staat deze werkwijze in de het Porsche Service handboek? Dit is volgens mij het keihardste bewijs.
            Het is inderdaad zo dat bij het verwijderen van een motor, die plaats wordt gebruikt voor het ondersteunen van de motor.
            Doch een gewicht van 1000kg,via het carter naar de boutbevestiging van de motorsteun en zo via de motorsteunen naar het chassis, dit
            is een omgekeerde weg / belasting in vergelijking met de design intent van Porsche. Gelukkig dat Porsche goed overgedimensioneerd heeft.
            Ik heb een 964 op RS hoogte en geen brug. Hoe ga ik terwerk?
            IK breng eerste de wagen per zijde op hoogte via een lage krik en de achterste originele kriksteuen en plaats platformen onder de wielen.
            Daarna plaats ik een dwarsligger met 2 opnamepunt onder de originele krikpunten en breng deze dwarsligger op hoogte door een lange / lage krik.
            Vervolgens plaats ik assteunen onder de dwarsligger en herhaal het voorgaande aan de voorzijde.
            in 15 minuten staat mijn wagen op 75cm. 😀

              Tja

              Der zijn heelder volkstammen die em zo opkrikken, er zijn er andere die zeggen dat je zoiets NOOIT mag doen (ook volksstammen).

              Het is wel de makkelijkste manier om beide achterste wielen gelijktijdig van de grond te krijgen.

              Ik heb het zelf ook ooit al eens ge-avontuurd en het ging inderdaad erg makkelijk, al was mijn gevoel daaromtrent eerder ongemakkelijk 😐

              Dus: is er iemand hier met keiharde bewijzen waarom het wel of niet aan te raden is em zo op te krikken ? ❓

                mm..ziet er mij toch niet al te katholiek uit om die zo op te krikken dunkt me.. 🙄

                Maar ik heb 2 911 SC’s, targa en coupé, allebei met een 964 ombouw.. en ik ben me al 5 jaar aan het afvragen hoe ik die het beste opkrik. Want de originele steunpunten zijn dus bedekt met de bodykit van de 964. En allebei zijn ze dus nog verlaagd ook nog, dus om daar een rolkrik deftig onder te krijgen is al een serieuze kunst.

                Ik hou dus m’n hart vast voor als ik eens langs de kant sta met een platte band. 🙁

                  RSR, daarmee bedoel je de motorsteunen neem ik aan ?

                    Onder het motorblok is niet goed voor de rubbers van de motor.

                      Wel, je start op de sump plate. Maar omwille van de hoogte verschuift het een klein beetje.

                      Sump plate is sterkste punt van het motorblok.

                      HTH,

                      Bert

                        Yup, that’s the stuff 😀

                        Net achter de sump plate zie ik ?

                        Enige reden voor ?

                          wat, zoals dit?

                          1. Opletten voor de olieleidingen
                          2. blok hout onder de motor
                          3. Je moet een hydraulische krik hebben die HOOOOOOOG gaat. Meeste conventionele dingen kunnen het niet
                          4. Moment dat de krik hoog staat, axle stands onder de torsiestaven aan beide kanten om veilig te werken.

                          HTH,

                          Bert

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.