911 / rally / Patrick Sneyers

Home Forum Porsche Uitstappen 911 / rally / Patrick Sneyers

• Maker
    Discussie
  • Was daarstraks toevallig op sport 10 naar rally aan het zien. Flitst daar toch plots en onverwacht een 911 door het beeld zekers. Bleek Pat Sneyers te zijn, en wint ie nog ook.

Zijn er hier nog mensen met een gecombineerde interesse in motorsport/rally/Porsche/911/racesounds die goesting hebben in een uitje rally 911 ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • ja, zonder hulpmiddeltjes is het ‘werken’ geblazen en toch allemaal net iets anders.

zeker geluid opzetten terwijl je bekijkt.

Gas geven in de regen…

:respect2:

Dat is juist. Op een bepaald ogenblik zijn ze gaan overdrijven in het aantal PK’s van deze wagens, vooral met de turbo’s. Dan loopt het verkeerd af. Hetzelfde gebeurde in de formule 1.
        Maar het dient gezegd, de piloten van toen waren echte cracken, hoe ze die wagens konden bedienen met de beperkte veiligheidstehnieken van toen.
        Het was één en al spektakel. Dat zie je nu zelfs met de WRC’s niet meer.
        En het is toch nog een groot verschil met een wagen tegen 180 per uur op een soms nog natte veldweg met veelal nog wat bomen rondom je heen racen tegen de tijd dan op een circuit waar je wel nog wat harder kan gaan maar meer uitwijkmogelijkheden hebt (zand,gravel,gras langs een breed parcours). sorry dit is een reactie bedoeld voor het bericht van Patrickvb op pagina 1.

Over de Rally van de Condroz werd hier nog niet gesproken, wel over een Rally in en rond Kortrijk.
          In de Condroz komt Loeb aan de start. Zijn echtgenote Séverine zal co-piloot zijn.

patrick start NIET in de condroz rally in 2013 vlg’s face book

Hallo,

Wim Decock met de G&V – porsche doet zeker mee.
              Blijkbaar is het een mooie affiche met een boel grote namen. Ik ben er zeker bij

Attachments:
              • IMG_6336.JPG

Hopelijk zitten er veel Porsches tussen de deelnemers. Dan kunnen we er misschien een forumuitstap van maken om deze te gaan aanmoedigen 🙂

Ik heb dit ook genoteerd .Bedankt :up: .

[quote=”Maarten R” post=146392]Binnenkort (eind november) wordt voor het eerst in meer dan 20j terug de rally van Kortrijk georganiseerd. Mss een leuke uitstap?
                    http://www.rallykortrijk.be/%5B/quote%5D

Goeie tip, staat in de agenda 🙂

Binnenkort (eind november) wordt voor het eerst in meer dan 20j terug de rally van Kortrijk georganiseerd. Mss een leuke uitstap?
                      http://www.rallykortrijk.be/

[quote=”Frank 911″ post=146198]Ik volg hem al van in de jaren ’80. Vandaar mijn eerste jonge interesse voor de porsches uit die periode. Elk jaar volgden we de Haspengouw rally, met onder meer Snijers met de Bastos Porsche, Droogmans en wijlen Dumont met de Belga Porsche. We herinneren ons nog Duez met de Audi Quatro, Guy Colsoul met de Opel Ascona 400, Vandermaesen met Opel 400, Paul Lietar als showbeest met de Talbot en ga zo maar door… Dat was nog de mooie tijd van de Rallysport in België,de tijd van de groep B’s[/quote]
                        Die Groep B’s waren wel gevaarlijke tuigen.
                        Onlangs nog een reportage gezien op tv.
                        Zie ook hier: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fatal_World_Rally_Championship_accidents en http://autostrada.tv/blog/2011/07/24/too-fast-to-race-group-b-rally/

[quote=”RoyD” post=146258]Als je porsches wil zien glijden ga gewoon 15 februari naar boucle de spa ;-).[/quote]
                          Inderdaad, kan dit evenement ook bijzonder aanraden!

[quote=”RoyD” post=146258]Als je porsches wil zien glijden ga gewoon 15 februari naar boucle de spa ;-).[/quote]

Goed idee, heb het in mijn agenda gezet.

roy

Als je porsches wil zien glijden ga gewoon 15 februari naar boucle de spa ;-).

Ik volg hem al van in de jaren ’80. Vandaar mijn eerste jonge interesse voor de porsches uit die periode. Elk jaar volgden we de Haspengouw rally, met onder meer Snijers met de Bastos Porsche, Droogmans en wijlen Dumont met de Belga Porsche. We herinneren ons nog Duez met de Audi Quatro, Guy Colsoul met de Opel Ascona 400, Vandermaesen met Opel 400, Paul Lietar als showbeest met de Talbot en ga zo maar door… Dat was nog de mooie tijd van de Rallysport in België,de tijd van de groep B’s
                                .
                                En inderdaad Snijers draait als vijftiger nog zeer goed mee.

maar wel een veteraan die het nog niet verleerd is

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.