911 S vipergruen project

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 911 S vipergruen project

  • Maker
    Discussie
  • Na de schuiver die ik een 3weken geleden gemaakt heb. Heb ik besloten de Porsche deze winter volledig terug naar zijn oude glorie te brengen(nu we toch bezig zijn 🙄 ). Ik zal hier de foto’s van het verloop van het project posten. Let niet op de achtergrond, ik werk (buiten de *porsche ) voornamelijk aan boten.

    IMG_0122_2014-11-06.jpg

    IMG_0128_2014-11-06.jpg

    ben er maar dadelijk in gevlogen:

    IMG_0140.jpg

    IMG_0144.jpg

    IMG_0145.jpg

    IMG_0146.jpg

    IMG_0151.jpg

    Attachments:
    • IMG_0164.jpg
15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 226)
    • effe een update:

      IMG_0524.jpg

      IMG_0507.jpg

      IMG_0520.jpg

      Wim

        Piepje kan erg irritant zijn, hebben hier een klant bij ons die al jaren over een piepje klaagt achteraan.
        En dit gebeurt pas op langere ritten, dus als als wat op temperatuur komt, begin er maar eens achter te zoeken bij een bestaande auto die je toen zo gekocht hebt.
        Probleem zal dan niet de kosten van materiaal zijn maar werkuren, en waar te beginnen.
        Dus zijn systematisch alles aan het inspuiten met smeermiddel om zo een indicatie te kunnen krijgen waar het zou kunnen zitten.

        Is jammer als je het weer los moet halen, maar een constant piepende ophanging onder het rijden kan zeer irritant zijn, en weet ik van onze klant, hahahahaha

          hartelijk dank voor de tip en de goede uitleg! het laatste wat ik wil is alles terug uiteen halen voor een ‘piepje’ ..

          Wim

            Voorkant heb ik ook gedaan, en als je goed kikt zie je bruine vulkanisatie troep ook nog zitten.

            Wim

              Hier een afbeelding van wat ik bedoel, en je kunt zien dat ik de oude rubbers eraf heb moeten snijden.

              En voor je de nieuwe monteert eerst de lijm aanbrengen.

              Wim

                Als je de nieuwe rubbers erop doet moet daar vulkaniserende lijm tussen, anders krijg je losse componenten die kunnen bewegen.
                Dus de rubber op de binnen en buitenkant dient gevulkaniseerd te worden het bevestigen, en daardoor krijg je ook een stuggere beweging in de rubber.
                Zitten deze los, kunnen ze gaan piepen omdat er beweging tussen rubber en metaal zit.

                Is het bij de triangels aan de voor en achterkant, dan dienen deze ook gevulkaniseerd te zijn.
                Je zult wel gemerkt hebben dat deze serieus vast zaten en er resten op het metaal achterbleven, en dat is door de vulkanisatie lijm.

                  @wim wat houd dat precies in vulkaniseren? ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord, enkel bij het fabriceren van banden. is dit ook nodig bij de torsie rubbers van de voorophanging? want die zitten er namelijk al op.

                  Wim

                    @duzze, vergeet niet om de rubbers torsie vering terug erop te vulkaniseren, anders heb je veel kans als je ze zo plaatst een piepende achterophanging te hebben.

                      Goede keuze om voor deze auto voor zwart te gaan .

                      Ik blijf het indrukwekkend vinden zo een demontage van , in dit geval, een complete achtertrein.
                      Respect ! Keep us posted !

                        ik heb een paar foto’s bekeken van de chromé accenten en ik ga toch voor de zwarte gaan. deze spreken mij meer aan.

                        effe een update:

                        de achterophanging is gestraald en gecoat! het werk kan beginnen!

                        IMG_0492.jpg

                          US/EU/ROW maakt niet uit denk ik hoor. Ze komen allemaal van Porsche dus Marc Noack zal je wel kunnen antwoorden.

                            Ik heb een Amerikaantje , ik weet niet of die meneer Noack daar ook informatie over heeft maar ik kan altijd eens proberen natuurlijk .
                            Bedankt voor de tip 😉

                              Mijn SC van 77 had de optie zwarte raamkaders en koplampringen in koetswerkkleur, dus vermoed standaard chrome tot 77 en vanaf 78 zwart. Mijn 911S van 75 was standaard uitgerust met chrome raamkaders. Anders moet je even mailen met Dhr. Noack van PAG voor je optiecodes.

                                Dus een SC heeft altijd zwarte raamkaders en stuff , of kon daar ook nog een chroom pack op ?

                                XXX

                                  Super jobke hoor, top!

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 226)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.