911 SC ’80 aka ‘Black Star’

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 911 SC ’80 aka ‘Black Star’

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    het werd eens tijd dat ik mijn SC’tje voorstel,
    de meeste zullen al wel enkele dingen gelezen hebben over mijn wagen.

    Maar hierbij dus zijn eigen topic over de vooruitgang van de wagen.

    Ik heb hem al de bijnaam Black Star gegeven omdat hij uit Hollywood afkomstig is, en natuurlijk zwart maar ook beetje van de hopelijk valse start met de wagen.

    Hier een foto van bij de aflevering:

    Het gaat hier dus om een 911 SC (1980) geleverd in Amerika,
    de kleur is dus origineel zwart (optiecode:700) van glasurit.
    En de wagen is gebouwd geweest in Stuttgart zelf.

    Verder heeft de wagen 118k miles gelopen, alvorens dat de motor, versnellingsbak, koppeling gereviseerd zijn.
    Dit is gebeurd in 2002. Sindsdien heeft de mijlenteller wss stilgestaan want deze staat er nog altijd op.
    En draait hij op dit moment ook niet.
    Verder geen documentatie voorzien.

    Ondertussen is hij een kleine maand in mijn bezit, maar heeft hij al grotendeels bij een garagist doorgebracht.
    Ik zal er verder niet over uitwijdden, want na een maand is het probleem nog steeds niet aangepakt en neem ik
    hem terug mee naar huis.
    Probleem: hij start moeilijk en schiet dan steeds bij het gas beroeren, een probleem die vermoedelijk geregeld moet worden
    met de K-tronic, of door het losrijden.

    Ook is er een kauwgomachtig iets teruggevonden onder de motor, die volgens de garagist een gat in de motor was.
    Maar bij nader inspectie is het volgens mij een gat in de carterpan waar ze met tweecomponent (vloeibaar metaal) het gat gedicht hebben.

    Beide problemen zal ik dus eens nader laten bekijken bij een specialist.

    Verder nog wat foto’s van de wagen, tijdens z’n eerste weekend toen ik hem al wat aan het verwennen was met een SPA-Wellnes beurt 😀

    [IMG]http://i62.tinypic.com/dgl09i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i62.tinypic.com/2nqfj0i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i58.tinypic.com/1zd99gl.jpg[/IMG]

    Hopelijk kan ik hier nog veel tips krijgen, om hem tot een prachtige machine terug te bouwen.

    Grtjs Wout

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 226)
    • Deze die naar de versterker liep allesinds niet. Ik denk dat er wel een zekering in de versterker zit/zat.
      Maar toch is dit een meter draad die rechtstreeks op mijn batterij zat.
      Versterker vliegt er toch uit (who needs music in a Porsche :D).

      De andere moet ik nog uitvissen voor wat het dient, waar het naar toe loopt.

        [quote=”Wout_RS” post=207744]… Wel sterk is dat beide kabels niet eerst naar de zekeringen lopen of gezekerd zijn.[/quote]

        het kan natuurlijk (en hopelijk is het dat ook) altijd dat het onderweg op deze manier gezekerd is:

          Tot je hem omverschopt tijdens het wriemelen 😀

            Met een borstelsteel raak je al een heel eind ver hoor 😉

              Uiteindelijk toch de originele besteld via Joma Parts om het zekere voor te nemen.
              ook nog een plaatje besteld om de batterij op z’n plaats te houden omdat de vorige toch een klein beetje aangetast was door accuzuur.

              De batterij er eens uitgehaald dit weekend en aan druppellader gehangen.
              tijdens het demonteren van de batterij heb ik gemerkt dat er aan de + pool twee extra kabels waren gemonteerd.

              Eentje om een versterker aan te drijven, deze heb ik er al afgehaald. Een tweede kabel moet ik nog volgen, maar zal wachten tot de gasveren binnen zijn. heb geen zin om de koffer op m’n hoofd te krijgen.
              Wel sterk is dat beide kabels niet eerst naar de zekeringen lopen of gezekerd zijn.

                Contact opgenomen met Joma Parts,

                volgens hen zijn ze zeker dat ze op een gewoon kofferklep geen problemen zou mogen geven.
                voor 15 euro per stuk zal ik het eens proberen,

                indien niet ok, kan ik wel nog originele bestellen.

                @ Wim: vervangen jullie dan ook de veren als ze problemen geven of regel je dan de klep?

                  informeer eens bij FG in Lochristi

                    Bij van Kessel staat er dat ze uitverkocht zijn.

                    Enkel verstevigde zijn nog beschikbaar. maar aangezien ze soms problemen geven,
                    zou ik dus liever normale bestellen

                    Wim

                      Wij hebben al meegemaakt dat bij verstevigde soms het scharnier scheef drukt en klep te hoog komt te liggen door de druk.

                      Waar je die besteld maakt niet uit, en als er Porsche op staat wil nog niet zeggen dat ze door Porsche gemaakt zijn.]
                      Wij bestellen ze altijd bij van Kessel.

                        Ik lees op vss forums dat die verstevigde exemplaren niet altijd even goed zijn.
                        bv. dat de koffer dan ietsje open blijft staan omdat ze te stevig zijn.

                        iemand ervaring hiermee? Waar bestel ik ze nu het best?

                          Vragen ivm de K-tronic zal ik nog eens zelf bekijken dit weekend.

                          Nu een vraag ivm de vijzels van de koffer. Deze houden de koffer niet meer open.
                          Ik heb eens rondgekeken waar ik ze kan aanschaffen:

                          http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-911-74-89-1980-3-0sc-coupe-manuele-bak-5-versnellingen/M162/carrosserie/vijzel-koffer-motorkap/B2389/kap-vooraan-vijzel-kap-pakking-kap-slot/I1202/vijzel-kap-vooraan-911-65-89/Z31335/P16300

                          Bij Rose Passion heb je 2 versies ‘origineel’ en verstevigd.

                          Bij Joma Parts heb je maar 1 versie om aan te schaffen, en staat er voor de bouwjaren van de G-serie.
                          Bij Rose Passion zijn het voor modellen van ouder ook blijkbaar.

                          Welke van de 2 levert nu de correcte vijzels, en welke levert er origineel van Porsche?

                            Is dit een goed boek om bv. wat te helpen aan klusjes?

                            Bv. alle zekeringen opzoeken, …

                            Gisteren eens begonnen kijken voor de vacuumleidingen in de K-tronic, maar heb er nog een beetje moeite mee.
                            Zal vnv enkele vragen posten als ik mijn notities bijheb.

                            Wim

                              Zoals ik al aangaf, netjes een plaatje erover maken en dan is het ook netjes.

                                Oei dat wordt dan laswerk. ‘jammer’ dat het plaatwerk allemaal goed is overal.
                                Wat ik ook zie is dat het sleepoog daar hangt.
                                Ik zou eens moeten kijken als die er nog hangt, of als ze het nodig was om dat te verwijderen om de condensator op te hangen.

                                Lijkt het dan ook niet als je de neus vervangt door het origineel, dat je dan gelast hebt omwille van een ongeval?
                                Ik kan natuurlijk wel aantonen dat het was om het gat van de airco te dichten.

                                Anders heb ik nog een topic gevonden op pelican parts, waar er nog mensen waren met dit probleem:
                                http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/714465-those-who-have-removed-c-how-did-you-plug-these-holes.html

                                @ Python: Zoals je misschien kan zien op de foto vanuit de koffer, zie je dat er niets is uitgelopen.
                                En dat de vloeistof van tussen het rooster onder de auto moet komen.

                                Dit weekend eens op mijn gemak kijken in, onder en rond de koffer.
                                Heb gemerkt dat onder de bekleding van de koffer zeer veel stof ligt, alsof die in een houtzagerij heeft gestaan.
                                Zal dus wat tijd maken om daar wat te kuisen.

                                Wim

                                  Deze op de afbeelding heb je nodig om de neus onderaan weer origineel te maken.

                                15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 226)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.