911 SC ’80 aka ‘Black Star’

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 911 SC ’80 aka ‘Black Star’

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    het werd eens tijd dat ik mijn SC’tje voorstel,
    de meeste zullen al wel enkele dingen gelezen hebben over mijn wagen.

    Maar hierbij dus zijn eigen topic over de vooruitgang van de wagen.

    Ik heb hem al de bijnaam Black Star gegeven omdat hij uit Hollywood afkomstig is, en natuurlijk zwart maar ook beetje van de hopelijk valse start met de wagen.

    Hier een foto van bij de aflevering:

    Het gaat hier dus om een 911 SC (1980) geleverd in Amerika,
    de kleur is dus origineel zwart (optiecode:700) van glasurit.
    En de wagen is gebouwd geweest in Stuttgart zelf.

    Verder heeft de wagen 118k miles gelopen, alvorens dat de motor, versnellingsbak, koppeling gereviseerd zijn.
    Dit is gebeurd in 2002. Sindsdien heeft de mijlenteller wss stilgestaan want deze staat er nog altijd op.
    En draait hij op dit moment ook niet.
    Verder geen documentatie voorzien.

    Ondertussen is hij een kleine maand in mijn bezit, maar heeft hij al grotendeels bij een garagist doorgebracht.
    Ik zal er verder niet over uitwijdden, want na een maand is het probleem nog steeds niet aangepakt en neem ik
    hem terug mee naar huis.
    Probleem: hij start moeilijk en schiet dan steeds bij het gas beroeren, een probleem die vermoedelijk geregeld moet worden
    met de K-tronic, of door het losrijden.

    Ook is er een kauwgomachtig iets teruggevonden onder de motor, die volgens de garagist een gat in de motor was.
    Maar bij nader inspectie is het volgens mij een gat in de carterpan waar ze met tweecomponent (vloeibaar metaal) het gat gedicht hebben.

    Beide problemen zal ik dus eens nader laten bekijken bij een specialist.

    Verder nog wat foto’s van de wagen, tijdens z’n eerste weekend toen ik hem al wat aan het verwennen was met een SPA-Wellnes beurt 😀

    [IMG]http://i62.tinypic.com/dgl09i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i62.tinypic.com/2nqfj0i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i58.tinypic.com/1zd99gl.jpg[/IMG]

    Hopelijk kan ik hier nog veel tips krijgen, om hem tot een prachtige machine terug te bouwen.

    Grtjs Wout

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 226)
    • Das idd een raar wit goedje dat daartegen hangt ,zoals Wim zegt zou ik toch ook de ruimte rond de batterij (accu voor de Nederlanders) eens bekijken.
      Batterij zuur vreet alles aan ,lak ,kabels ,plaatwerk…enz dus goed schoonmaken !

        Dat zijn idd al heel wat jaren kennis en ervaring Wim!
        Dat kan al eens tellen?

        Dus als ik het origineel wil is dit dan de hele bodemplaat van de neus?
        De bovenste van de figuur?

        Volgens de site niet meer beschikbaar

          Geweldig!!

          Wim

            Ik zit als vanaf eind jaren 70 in de Porsches, dit was via mijn maat die al vanaf ’69 aan Porsche sleutelde.
            Die heeft mij zover gekregen dat ik mijn eerste Porsche kocht en dat we een 3.2 coupe, daarna nog 2 3.2 cabrio’s gehad,
            En sinds 5 jaar geleden mijn eigen concept gebouwd.
            Na de 3.2 is het voor mij over met de Porsche’s, zijn ze teveel afgeweken met hun concept voor mij en heeft electronica zijn intrede gedaan.
            Dus voor mij enkel oude meuk 😉
            En onze zoon doet dit nu voor dagelijks werk, dus eind nog niet in zicht met het aantal.

              Niet normaal, jullie lijken allemaal zo slim hier. Ha haa geweldig. Hoeveel P’s heb je al uit mekaar gehaald wim?

              Wim

                Dat rooster en die beschermbeugel zitter er standaard niet op als er geen airco in de auto zit.
                Als je die rooster verwijdert moet dat gat dicht gemaakt worden want zit normaal niks anders in de plaats.
                Origineel is plek vlak als er geen airco zit, maar als ge een plaat maakt van dezelfde grote die met wat kit erop leggen en met een paar parkers vastzetten is het netjes en waterdicht.
                Normaal als je het origineel wilt moet de neus bodemplaat vervangen worden.

                  [IMG]http://i61.tinypic.com/bdma9e.jpg[/IMG]

                  Dit is bovenaanzicht vanuit de koffer.

                  Zo te zien, zal het idd een condensator zijn en die dus aan het leeg lopen is.

                  Dat rooster die erover zit, hangt dat er standaard ook aan zonder die condensator?
                  of is dat enkel nodig om de condensator te beschermen?

                  Dat gat in de koffer, moet dat dan ook gedicht worden of wat zit er daar normaal in de plaats?
                  Aangezien dat gat toch open zal zijn als alles ervan onder weg is. Er zou toch iets moeten opgeplaatst
                  worden om geen opspattend vuil binnen te krijgen.

                  Wim

                    Buiten de rooster van airco gaat daar niet veel kunnen lekken, of het moet je accu zijn die vloeistof laat ook alles wit worden.
                    Maar hoop ik niet.

                      Ik zal vnv nog eens goed kijken,

                      vond toch dat die vloeistof vrij dik was.

                      Ook vertonen die opgedroogde vlekken witte aanslag

                      Wim

                        Is vrij simpel om die rooster te verwijderen, en haal dan die dikke buis ook gelijk weg voor bescherming koeler.
                        Verder je geen zorgen maken, want systeem is al leeg van gas en de witte uitslag zal waarschijnlijk van aluminium komen waar het door lekt.
                        De vloeistof zal gewoon water zijn wat door de afkoppeling door condens erin gekomen is.

                          een WSM van de SC heb ik helaas niet voor je. het kan zijn dat er nadien een OEM airco is ingebouwd, maar in de US (airco land bij uitstek) is er ook veel aftermarket beschikbaar en dan ben je met een werkplaatshandboek sowieso niks. gewoon alles één voor één nalopen en losmaken. afbreken is toch meestal kinderspel ? terug correct in elkaar steken …. 😉

                            [quote=”deepee” post=206508]Ja, ze halen meestal gewoon het V-riempje van de poelie omdat de airco- pomp veel motorvermogen wegneemt.
                            De volgende stap is de pomp demonteren om gewicht te besparen, maar de condensor laten ze weer gewoon zitten omdat dat teveel werk is om de bumper er af te halen.

                            luiheid is naast jaloezie en egoïsme één van de lelijkste ziekten van deze aardkloot !![/quote]

                            Dus voorraan zit de condensor?
                            Weet je soms ook ergens een manual over hoe dit veilig verwijderen?

                              Vandaag de optielijst ontvangen via Marc Noak van Porsche (nogmaals bedankt Deepee voor de tip)

                              En natuurlijk al een hoop vragen erbij.

                              color A1=black
                              interior 09=leatherette black/seats leather
                              dealer UF=San Francisco
                              invoice Dec.’79
                              options 220=limited slip diff (is dit een soort sper? zo ja voor hoeveel % gesperd)
                              261=electric mirror right
                              395=alloy wheels 16″ ( welke velgen zijn dit dan normaal, Fuchs, cookies,… ? )
                              409=sportseats ( iemand een foto van sportstoelen, deze die ik nu heb zijn wss turbostoelen)
                              461=electric antenna
                              474=sport shocks (enig idee hoe ik kan zien of het nog steeds de sportophanging is)
                              494=speakers rear
                              566=foglights
                              650=sliding roof

                              De wagen is dus geleverd zonder de spoiler en zal dus ook een van de eerste dagen er vanaf vliegen.
                              Indien iemand interesse in een Carrera spoiler, let me know.

                                Ja, ze halen meestal gewoon het V-riempje van de poelie omdat de airco- pomp veel motorvermogen wegneemt.
                                De volgende stap is de pomp demonteren om gewicht te besparen, maar de condensor laten ze weer gewoon zitten omdat dat teveel werk is om de bumper er af te halen.

                                luiheid is naast jaloezie en egoïsme één van de lelijkste ziekten van deze aardkloot !!

                                  Uit de optielijst kan ik vernemen dat de wagen nooit is geleverd met een airco.

                                  Toch heb ik foto’s van de verkoper van vroeger dat er een aircopomp in het motorcompartiment zit.
                                  Nu is er geen aircopomp meer te vinden.

                                  Kan het zijn dat ze dit naplaatsen, weer verwijderen? Maar dan de radiator zelf laten hangen voorraan?
                                  of zou het toch iets anders kunnen zijn?

                                  Sorry voor al die vragen, soms mss wat nutteloze?

                                15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 226)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.