911 SC ’80 aka ‘Black Star’

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 911 SC ’80 aka ‘Black Star’

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    het werd eens tijd dat ik mijn SC’tje voorstel,
    de meeste zullen al wel enkele dingen gelezen hebben over mijn wagen.

    Maar hierbij dus zijn eigen topic over de vooruitgang van de wagen.

    Ik heb hem al de bijnaam Black Star gegeven omdat hij uit Hollywood afkomstig is, en natuurlijk zwart maar ook beetje van de hopelijk valse start met de wagen.

    Hier een foto van bij de aflevering:

    Het gaat hier dus om een 911 SC (1980) geleverd in Amerika,
    de kleur is dus origineel zwart (optiecode:700) van glasurit.
    En de wagen is gebouwd geweest in Stuttgart zelf.

    Verder heeft de wagen 118k miles gelopen, alvorens dat de motor, versnellingsbak, koppeling gereviseerd zijn.
    Dit is gebeurd in 2002. Sindsdien heeft de mijlenteller wss stilgestaan want deze staat er nog altijd op.
    En draait hij op dit moment ook niet.
    Verder geen documentatie voorzien.

    Ondertussen is hij een kleine maand in mijn bezit, maar heeft hij al grotendeels bij een garagist doorgebracht.
    Ik zal er verder niet over uitwijdden, want na een maand is het probleem nog steeds niet aangepakt en neem ik
    hem terug mee naar huis.
    Probleem: hij start moeilijk en schiet dan steeds bij het gas beroeren, een probleem die vermoedelijk geregeld moet worden
    met de K-tronic, of door het losrijden.

    Ook is er een kauwgomachtig iets teruggevonden onder de motor, die volgens de garagist een gat in de motor was.
    Maar bij nader inspectie is het volgens mij een gat in de carterpan waar ze met tweecomponent (vloeibaar metaal) het gat gedicht hebben.

    Beide problemen zal ik dus eens nader laten bekijken bij een specialist.

    Verder nog wat foto’s van de wagen, tijdens z’n eerste weekend toen ik hem al wat aan het verwennen was met een SPA-Wellnes beurt 😀

    [IMG]http://i62.tinypic.com/dgl09i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i62.tinypic.com/2nqfj0i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i58.tinypic.com/1zd99gl.jpg[/IMG]

    Hopelijk kan ik hier nog veel tips krijgen, om hem tot een prachtige machine terug te bouwen.

    Grtjs Wout

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 226)
    • last van dylsectei WimV911 ?
      cabrio wim schreef ‘niet moeilijk’ ipv ‘niet mogelijk’ …. capiche?

        @wim wat is er niet mogelijk als je airco hebt?

          @ Dirk: bedankt voor de raad, mss best wel dan een bestellen met zwarte rand, en dan nog een schilderbare erover. Die dan ook zwart zetten. Je weet nooit dat die chroom rand een beetje van onder die andere ring komt? of niet?

          @ Cabrio wim: Wagen bezat idd airco vroeger,maar de aircopomp is er uitgehaald. Dus wss zit de radiator daar nu te lekken?
          Mss beter om de radiator (of wat zit er voorraan?) dan ook weg te doen als er geen pomp is.

          Scheelt dan weer enkele kilo’s 😀

          Wim

            [quote=”Wout_RS” post=206463]Wie weet wat er hier lekt?[/quote]

            Heb jij een airco in de auto aan het rooster te zien.
            Dan is het niet moeilijk.

              Zie schema en foto van de koplamp “compleet”

              De laatste ring bedekt ook de regelschroeven en dient bij een SC nog in de carrosseriekleur gelakt te worden.
              Waarom er keuze is voor zwart of chroom bij de binnenring in mij ook een raadsel: je ziet er immers niks van ? Btw: bij mijn 3.2 zijn de binnenringen zwart.

              c1d2dee55ebbd6ff00dc01f99fb98eb6.jpg

              5934f9f9fb4ed21f5dad7dcf23c998d1.jpg

                Dus als je koplamp selecteerd

                keuze 2 opties: chroom of zwart?
                Dan moet je nog zo’n ringen bestellen om te schilderen?

                Waarom moet je dan op voorhand kiezen tussen chroom of zwart?

                    Wie weet wat er hier lekt?

                    [IMG]http://i60.tinypic.com/sawdx0.jpg[/IMG]

                    De foto is genomen net onder de neus van de wagen.

                    Er lekt langzaam een dikke, kleurloze vloeistof uit, die nogal kleverig is.
                    Toen ik de wagen net had, lag er een zeer klein plasje, nu hangt er zelf wit spul aan de onderkant van de wagen.

                      Veel werk denk ik niet,

                      ik heb ook al eens vlug gekeken wat dat kost, maar de prijs is niet zo mals vind ik.

                      http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-911-74-89-1980-3-0sc-coupe-manuele-bak-5-versnellingen/M162/verlichting/koplamp/B782/koplamp-glas-koplamp-koplampring-reflecterend-plaatje-knipperlicht-achteraan-glas-knipperlicht-achteraan/I1389/koplamp-stuur-links-niet-regelbaar-zwart-zwart/P18642

                      Wat ik dan ook afvraag, is dit dan al de hele unit? of moeten alle ringen dan nog na besteld worden?

                      Ik denk dat prijzen bij Jomaparts gelijklopend zijn.
                      Maar zijn beide ook originele Porsche stukken?

                        Hey, vraagje, die EURO lichten vanvoor, is dat veel werk? IS qua kostprijs?

                        Ik heb ook een 3.0 staan, met usa lichten en achterbumper.

                        Zou beide willen aanpassen, maar weet niet waar ik terecht kan, noch wat het kost…

                          [quote=”Wout_RS” post=206348]
                          Maar nu staat er vacuumlekken testen door druk op de leidingen te steken?
                          Kan je dan geen kleppen beschadigen door de druk?[/quote]
                          Kan geen kwaad , je hoeft daar geen 5 Bar op te zetten he.
                          Zoals hierboven al naar werd verwezen heeft Varmays daar een mooi stukje aan besteed ,het systeem met die rubber/latex handschoen werkt goed .
                          Niet alle plaatsen zijn even goed bereikbaar maar gewapend met zo’n plantensproeier gevuld met een zeepsopje en wat sniper techniek kom je al ver.

                            Merci voor de tip eysej.

                            Maar het is wel een coupe met sunroof 😉 geen targa

                            Jan

                              Wout,
                              Lees even volgend draadje: https://porscheforum.be/forum/4-911/123531-probleem-oplossend-denken-cis-k-jetronic
                              Indien er geen vacuüm lek is denk ik dat je in de richting van de warmloopregelaar moet zoeken.
                              Controleer zeker eens de benzinedruk van het CIS injectiesysteem voor je verder gaat zoeken.
                              Ik heb vorig jaar een gelijkaardig probleem gehad. Na revisie van de warmloopregelaar en het opnieuw afstelen van de CO is het probleem opgelost.
                              O ja voor ik het vergeet, knappe Targa!!

                                Home sweet home!

                                [IMG]http://i62.tinypic.com/efjeyw.jpg[/IMG]

                                Blijkbaar heb ik de wagen moeten takelen vorige week toen ik van de keuring kwam omdat de benzine op was
                                Dom dom dom, ik dacht dat de meter kapot was, maar je moet dus op z’n minst 20 liter indoen om het streepje omhoog te krijgen.
                                Gelukkig hebben ze de takelkosten achterwege gelaten.

                                @ python: bedankt voor de link!
                                Maar nu staat er vacuumlekken testen door druk op de leidingen te steken?
                                Kan je dan geen kleppen beschadigen door de druk?

                                15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 226)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.