911 SC ’80 aka ‘Black Star’

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 911 SC ’80 aka ‘Black Star’

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    het werd eens tijd dat ik mijn SC’tje voorstel,
    de meeste zullen al wel enkele dingen gelezen hebben over mijn wagen.

    Maar hierbij dus zijn eigen topic over de vooruitgang van de wagen.

    Ik heb hem al de bijnaam Black Star gegeven omdat hij uit Hollywood afkomstig is, en natuurlijk zwart maar ook beetje van de hopelijk valse start met de wagen.

    Hier een foto van bij de aflevering:

    Het gaat hier dus om een 911 SC (1980) geleverd in Amerika,
    de kleur is dus origineel zwart (optiecode:700) van glasurit.
    En de wagen is gebouwd geweest in Stuttgart zelf.

    Verder heeft de wagen 118k miles gelopen, alvorens dat de motor, versnellingsbak, koppeling gereviseerd zijn.
    Dit is gebeurd in 2002. Sindsdien heeft de mijlenteller wss stilgestaan want deze staat er nog altijd op.
    En draait hij op dit moment ook niet.
    Verder geen documentatie voorzien.

    Ondertussen is hij een kleine maand in mijn bezit, maar heeft hij al grotendeels bij een garagist doorgebracht.
    Ik zal er verder niet over uitwijdden, want na een maand is het probleem nog steeds niet aangepakt en neem ik
    hem terug mee naar huis.
    Probleem: hij start moeilijk en schiet dan steeds bij het gas beroeren, een probleem die vermoedelijk geregeld moet worden
    met de K-tronic, of door het losrijden.

    Ook is er een kauwgomachtig iets teruggevonden onder de motor, die volgens de garagist een gat in de motor was.
    Maar bij nader inspectie is het volgens mij een gat in de carterpan waar ze met tweecomponent (vloeibaar metaal) het gat gedicht hebben.

    Beide problemen zal ik dus eens nader laten bekijken bij een specialist.

    Verder nog wat foto’s van de wagen, tijdens z’n eerste weekend toen ik hem al wat aan het verwennen was met een SPA-Wellnes beurt 😀

    [IMG]http://i62.tinypic.com/dgl09i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i62.tinypic.com/2nqfj0i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i58.tinypic.com/1zd99gl.jpg[/IMG]

    Hopelijk kan ik hier nog veel tips krijgen, om hem tot een prachtige machine terug te bouwen.

    Grtjs Wout

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 226)
  • Wim

      Als de motorkap goed ligt maar met sluiten scheef trekt, moet je pin op het motordeksel iets verzetten.
      Het beste vooruit te regelen is dat los zetten en dan de kap laten zakken en dan kin zo uit regelen dat die precies in het midden van vanger ligt, en daarna vast zetten.

      Om de bumpers links en recht mooi uit te lijnen op carrosserie kun je door middel doen van de bumper moeren.
      De diepte kun je regelen met de impact dempers door middel van dikte rubbers te veranderen.

      En dan de harmonica rubber gebruiken om te zien of de 4 gaten precies overeen komen met dat van rubber.
      Krijg je dit eindresultaat.

      En dat zijn nu net die dingende het afmaken op je Porsche Wout, perfect afgehangen delen. 😉

        Dit weekend de tijd gehad om alles terug te monteren.
        Met af en toe wat gevloek, door verschillende obstakels, hangt het geheel er nu toch terug.
        Hier en daar moet het nog wat verbeterd worden. De motorkap moet nog wat beter uitgelijnd worden.
        Deze valt perfect tot ik het slot herbevestig. Dan trekt die de kap iets meer schuin.

        Nu het grootste probleem vind ik de rubber seals op de achterbumper. De stootblokken van de SC heb ik moeten inwisselen voor deze van een 3.2 omdat het onderste schot van de bumper blijkbaar al eens vervangen is geweest door deze van een 3.2.
        Links hangt de rubber seals perfect tegen de harmonica’s, rechts is er precies een halve cm tekort.

        Als ik het geheel van boven bekijk is het precies of rechts de bumper niet geheel teruggeduwd is en dus ietsje meer naar buiten komt.
        Maar als ik van de binnenzijde kijk zit deze tot tegen de schokbuis geduwd. Misschien is het wel optisch bedrog omdat ik weet dat de seal niet passen. (de seals zijn nog steeds degene die bij de auto zaten en geen nieuwe).

        Iemand dit probleem al tegengekomen. Zouden de seals van een 3.2 iets langer zijn? Of kan ik ergens de bumper opmeten dat hij juist hangt? Die harmonica’s zitten wel al vast op de bevestigingspunten dus ik denk niet als de bumper dieper geduwd kan worden dat de harmonica’s dichter komen.

        PS. Sorry dat de rest van de wagen onder het stof ligt. als het een dezer wat droger is krijgt die een was en polijstbeurt en krijgt die een pyama 😆

          Ik heb nogmaals de behuizing beter vastgemaakt, daardoor is die al iets meer naar binnengetrokken.
          Maar met de barstjes in het glas zelf kan ik deze niet 100% dichttrekken tegen het rubber. Het probleem is dus al een beetje opgelost.

          Ik ben benieuwd als het met nieuwe glazen volledig in orde zal zijn.

            Wim

              Wout, heb je origineel of imitatie rubbers gekocht, want daar zit veel verschil in.

              Hier hoe ze horen te zitten met originele rubbers.
              Ze komen net buiten de carrosserie, maar is maar 2 mm, en moet overal gelijk zijn.

              Zit jouw lampenhuis wel diep genoeg en vlak.

                [IMG]http://i67.tinypic.com/2vxlsus.jpg[/IMG]

                Of zou de oorzaak bij de nieuwe rubbers liggen dat deze nu nog wat dikker en meer uitgezet is dan de oude?

                  Deze middag de nieuwe rubbers gemonteerd. Ging supervlot met wat secondelijm.

                  [IMG]http://i64.tinypic.com/15gvyid.jpg[/IMG]

                  Enkel na het monteren van het glas was ik niet meer tevreden.
                  Het lijkt wel of deze nu een beetje buiten de carrosserie komt.
                  Misschien had ik er voordien wel nooit opgelet hoe dit eruitzag of voelde.
                  Want als je nu met je hand over de bil wrijft naar de lichten dan blijf je er een beetje aan hangen.

                  [IMG]http://i64.tinypic.com/2eg8haa.jpg[/IMG]

                  De hoeken van de lichten steken nu ook nog meer uit,
                  maar dit kan wel aan het feit liggen dat ze gebarsten zijn aan de laatste vijs.
                  Maar ben toch van plan om nieuwe glazen te steken.

                    Misschien een domme vraag,

                    Ik wil de oude, verstorven rubbers van de achterlichten vervangen.
                    Moeten deze gelijmd worden? Ik zie bij de oude precies lijmrestanten (zie foto)

                    [IMG]http://i66.tinypic.com/5b1cht.jpg[/IMG]

                    Nog een vraagje, hoe kuis je al dat vuil het best op?
                    Het meeste heb ik nu weggeborsteld, kan ik dan het best met wat water en zeep kuisen?
                    Of het vuil wegblazen met een compressor?

                      :up:

                        We kunnen terug monteren

                          altijd leuke leveringen 😉

                            :happydance: knutseltijd! :up:

                              Nieuwe onderdelen toegekomen.

                                Thnx Stijn! :up:

                                Had dit ook in gedachten, maar wou toch nog eens confirmatie horen.

                                @ Stefx911. Idd een Mk1 maar geen GTI.
                                Is een 1.6 automaat, maar heeft wel enkele onderdelen van een GTI aan het exterieur
                                (is de wagen van mijn neef)

                                  met jouw standaard krik moet je dit toch in een koker schuiven?
                                  De kop van de krik op 4 wielen onder die koker steken. Dan blijven je assen en wielen vrij toch en kan je daar eens hij omhoog is een jackstand onder steken.
                                  Althans zo deed ik het altijd met mijn karmann ghia’s. Ik veronderstel dat er niet veel verschil zal zijn….

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 226)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.