911 SC ’80 aka ‘Black Star’

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 911 SC ’80 aka ‘Black Star’

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    het werd eens tijd dat ik mijn SC’tje voorstel,
    de meeste zullen al wel enkele dingen gelezen hebben over mijn wagen.

    Maar hierbij dus zijn eigen topic over de vooruitgang van de wagen.

    Ik heb hem al de bijnaam Black Star gegeven omdat hij uit Hollywood afkomstig is, en natuurlijk zwart maar ook beetje van de hopelijk valse start met de wagen.

    Hier een foto van bij de aflevering:

    Het gaat hier dus om een 911 SC (1980) geleverd in Amerika,
    de kleur is dus origineel zwart (optiecode:700) van glasurit.
    En de wagen is gebouwd geweest in Stuttgart zelf.

    Verder heeft de wagen 118k miles gelopen, alvorens dat de motor, versnellingsbak, koppeling gereviseerd zijn.
    Dit is gebeurd in 2002. Sindsdien heeft de mijlenteller wss stilgestaan want deze staat er nog altijd op.
    En draait hij op dit moment ook niet.
    Verder geen documentatie voorzien.

    Ondertussen is hij een kleine maand in mijn bezit, maar heeft hij al grotendeels bij een garagist doorgebracht.
    Ik zal er verder niet over uitwijdden, want na een maand is het probleem nog steeds niet aangepakt en neem ik
    hem terug mee naar huis.
    Probleem: hij start moeilijk en schiet dan steeds bij het gas beroeren, een probleem die vermoedelijk geregeld moet worden
    met de K-tronic, of door het losrijden.

    Ook is er een kauwgomachtig iets teruggevonden onder de motor, die volgens de garagist een gat in de motor was.
    Maar bij nader inspectie is het volgens mij een gat in de carterpan waar ze met tweecomponent (vloeibaar metaal) het gat gedicht hebben.

    Beide problemen zal ik dus eens nader laten bekijken bij een specialist.

    Verder nog wat foto’s van de wagen, tijdens z’n eerste weekend toen ik hem al wat aan het verwennen was met een SPA-Wellnes beurt 😀

    [IMG]http://i62.tinypic.com/dgl09i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i62.tinypic.com/2nqfj0i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i58.tinypic.com/1zd99gl.jpg[/IMG]

    Hopelijk kan ik hier nog veel tips krijgen, om hem tot een prachtige machine terug te bouwen.

    Grtjs Wout

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 226)
    • zie ik daar een MK1 GTI in je profiel foto?

        +1 Jackstands heb ik idd al, dezelfde als op de foto trouwens.

        Ik dacht 911’s tot en met de 964 moeilijke auto’s waren om op te krikken.
        Aangezien er nog overal olieleidingen onder de wagen liggen.
        En dus enkel op het punt van de originele krik en aan de assteunen konden gekrikt worden?

        Als je op de assteunen de wagen omhoog steekt, dan heb je toch geen plaatst om jackstand eronder te plaatsen of zie ik het nu verkeerd? :think:

          de orig, krik in de auto laten voor onderweg en een kleine garagekrik op wieltjes (2ton) thuis gebruiken,
          ik krik zelden een auto op aan de voor- of achterkant in één keer, meestal gewoon bij één van de vier krikpunten aan de wielen;

          tegenwoordig zijn alle pasnaden tot op de mm hetzelfde omdat elke auto door een robot gepuntlast wordt, maar vroeger toen alles handgebouwd werd ging het er idd ook bij porsche zo aan toe aan de band,
          vraag eens aan een carrossier of je mag komen kijken als hij na een ongeval het plaatwerk en deuren terugplaatst :geek:

            Welke krik raden jullie dan aan?
            Zo’n grote krik die je kan rollen? Niet handig dan om mee te nemen tegen platte band?
            En plaaats je die krik dan aan de carter van de wagen om hem op te krikken?

            Ik kan me niet voorstellen dat de carrosserie afdeling bij Porsche zo staat te klooien aan de wagens zoals bovenstaand filmpje bij Trabant?
            Anders zal ik vnv ook maar eens op m’n klep gaan staan en kijken of die beter past :happy:

            @ G-man, die verkoper heb ik idd ook al zien passeren, maar zal enkel een gebruikte ducktail zoeken om de al die miserie te besparen.

            J

              Mbt die ducktail, ik raad verkoper jan (wydhooge) uit Roeselare af.
              Heb er daar eens eentje gekocht en die paste voor geen meter!
              Mocht hem komen omruilen voor eentje die even slecht paste…
              Leuk hoor, van de kempen naar Roesalare en terug voor niks…
              Van miserie verkocht met verlies en de eerlijke melding dat degene die hem kocht best graag met polyester klooit….
              Nooit meer!

                Heb ik zaterdag bij CCR een paar mooie voorbeelden mogen aanschouwen 😯

                  Ooit mijn T5 opgekrikt met de originele krik. Stond op een gepolierde betonvloer 😯 Beestje besloot ook ineens op te schuiven met krik en alles…
                  En zoals deepee zegt: je wil niet weten hoe ze soms je plaatwerk moeten behandelen om alles strak te krijgen.

                    in de carrosserie wereld wordt heel veel opgelost met brute kracht :sleep:

                      Verder de spoiler van de achterklep gehaald. Normaal gezien zal de spoiler enkel verkocht worden, de gaten in de klep zal ik laten dichtlassen en opnieuw spuiten.

                      Als je achter de klep staat dan rijst de linkerkant iets boven de naad uit met de bil.
                      is dit te regelen door de ‘ophanging’ van de klep? of zal dit anders aangepast moeten worden
                      [IMG]http://i66.tinypic.com/fw2sj.jpg[/IMG]

                      Van langs het raam over de klep kijkend is deze precies wat gebold? is dit ook normaal?
                      [IMG]http://i66.tinypic.com/ipabdh.jpg[/IMG]

                        Vandaag voor de eerste keer de wagen opgekrikt met de originele krik.

                        Misschien een domme vraag, maar wanneer komen de wielen maar van de grond?
                        De krik was 3/4 tot boven en de wielen waren nog niet van de grond.
                        Als de daily opkrik is die voor je het weet van de grond. Of ligt dit door een andere opbouw van de ophanging?
                        [IMG]http://i66.tinypic.com/kcl7pg.jpg[/IMG]
                        Op de foto staat er assteunen onder 😉

                          😕 :lekker: :respect2:

                            Nog eens een foto delen die ik tegenkwam in mijn archief

                            XXX

                              Voor 4.4K ….. :wtf:
                              http://www.ebay.de/itm/PORSCHE-911-CARRERA-2-7-RS-original-Entenbuerzel-Ducktail-Motorhaube-Heckdeckel-m-/262202275874

                              Shit – link is weg, had ik gevonden via ebay.de ‘heckblende 911 rs’

                                Die eerste had ik ook gezien, maar is die niet van een F-model afkomstig en dus nog aanpassingswerk?

                                Aan nieuwe begin ik niet, daar is teveel werk aan om nog goed te maken.

                                Liefst al een gebruikte en herspuiten naar het zwart

                                XXX
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 226)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.