911 SC ’80 aka ‘Black Star’

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 911 SC ’80 aka ‘Black Star’

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    het werd eens tijd dat ik mijn SC’tje voorstel,
    de meeste zullen al wel enkele dingen gelezen hebben over mijn wagen.

    Maar hierbij dus zijn eigen topic over de vooruitgang van de wagen.

    Ik heb hem al de bijnaam Black Star gegeven omdat hij uit Hollywood afkomstig is, en natuurlijk zwart maar ook beetje van de hopelijk valse start met de wagen.

    Hier een foto van bij de aflevering:

    Het gaat hier dus om een 911 SC (1980) geleverd in Amerika,
    de kleur is dus origineel zwart (optiecode:700) van glasurit.
    En de wagen is gebouwd geweest in Stuttgart zelf.

    Verder heeft de wagen 118k miles gelopen, alvorens dat de motor, versnellingsbak, koppeling gereviseerd zijn.
    Dit is gebeurd in 2002. Sindsdien heeft de mijlenteller wss stilgestaan want deze staat er nog altijd op.
    En draait hij op dit moment ook niet.
    Verder geen documentatie voorzien.

    Ondertussen is hij een kleine maand in mijn bezit, maar heeft hij al grotendeels bij een garagist doorgebracht.
    Ik zal er verder niet over uitwijdden, want na een maand is het probleem nog steeds niet aangepakt en neem ik
    hem terug mee naar huis.
    Probleem: hij start moeilijk en schiet dan steeds bij het gas beroeren, een probleem die vermoedelijk geregeld moet worden
    met de K-tronic, of door het losrijden.

    Ook is er een kauwgomachtig iets teruggevonden onder de motor, die volgens de garagist een gat in de motor was.
    Maar bij nader inspectie is het volgens mij een gat in de carterpan waar ze met tweecomponent (vloeibaar metaal) het gat gedicht hebben.

    Beide problemen zal ik dus eens nader laten bekijken bij een specialist.

    Verder nog wat foto’s van de wagen, tijdens z’n eerste weekend toen ik hem al wat aan het verwennen was met een SPA-Wellnes beurt 😀

    [IMG]http://i62.tinypic.com/dgl09i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i62.tinypic.com/2nqfj0i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i58.tinypic.com/1zd99gl.jpg[/IMG]

    Hopelijk kan ik hier nog veel tips krijgen, om hem tot een prachtige machine terug te bouwen.

    Grtjs Wout

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 226)
  • XXX

        Merci!

        Dus voor bouten enz voor carroserie bevestiging is het niet specifiek nodig om kopervet te gebruiken?
        mss enkel boven de uitlaat en motor waar het wat warmer wordt?

        BTW, weet er iemand nog een gebruikte motorklep met ducktail liggen, reeds aangepast?
        Al wat zitten rondkijken op tweedehands sites maar nog niets tegengekomen.

          [quote=”Wout_RS” post=226042]…maar je zegt deepee beter exact vastzetten zonder vet?…[/quote]

          voor de wielbouten ben ik idd geen voorstander om er wat dan ook aan te smeren

            Voor aardingen, batteryklemmen e.d. best vaseline gebruiken.

            Kopervet is bestand tegen hoge temperaturen en is ideaal om b.v. de bougies mee in te vetten.
            Komen dan nooit meer vast te zitten.

              Hmm bedankt voor de tips,

              dus opletten met welk soort vet je koopt?

              En dan eventueel nog wat vaster aanspannen dan zonder vet.

              Maar je zegt deepee beter exact vastzetten zonder vet?

              Tijdens de avondschool oldtimertechniek vertelde de leraar dat hij vaseline gebruikte om bv elektrische aardingen in te smeren tegen het oxideren. Wat is jullie mening daarover beter kopervet dan vaseline?

                waar je voor moet opletten zijn:
                – aantasting door elektrochemische reacties (electrolyse) van gegalvaniseerd staal-alu-koper
                – optimoly HT bevat alu ipv koper
                – met smeermiddel moet je de wielbouten vaster aandraaien dan de voorgeschreven 130 Nm omdat je minder weerstand hebt op de schroefdraad. dus beter exaxt vast zetten met momentsleutel en zonder vet.

                  Wat is het verschil precies tussen het aangeraden smeermiddel en een middel van ander merk?

                    klopt !! maar eender welk smeermiddel aan wielbouten/moeren doen is NIET aan te raden. staat expliciet in Porsche lectuur.

                    LugNutLubrication.jpg

                    The latest Porsche Club GB magazine dropped through the letterbox today, and within is contains an article on the Do’s and Don’t of lubricants on wheel bolts etc, according to Porsche AG.
                    According to Porsche you should use a lubricant – they suggest an ‘alloy heavy’ lubricating grease along the same lines as Copaslip, but silver in colour, and carrying a Porsche part number (priced accordingly!!) This should be applied to the hubs to prevent galvanic corrosion.

                    Also:

                    The threaded portion of the wheel bolts, to prevent the bolts from corroding solid in the threads…
                    The non threaded portion of the wheel bolt between the threads and the conical washer under the hex, to prevent corrosion again…
                    The flat portion at the top of the conical washer directly under the hex, to ensure the hex turns freely and doesn’t bind on the washer…

                    It also states that you should NOT lubricate the seating portion of the conical washer where it seats against the hardened metal seat in the allow wheel.

                    Ive

                      WD40 of kruipolie om te lossen, kopervet om weer te monteren :salut:
                      Tip: als je de wielen verwijderd, voor het terug monteren ook beetje kopervet op de flens. Voorkomt vastzitten van de wielen in de toekomst.

                        [quote=”Wout_RS” post=226006]…Hebben jullie trouwens nog tips voor de oude bouten en moeren? Hoe behandel ik ze nu het best?
                        Als ik ze wil hergebruiken, is het dan best om ze in te vetten om in het vervolg gemakkelijk te lossen?[/quote]

                        kopervet 💡

                          Een nieuw jaar, een nieuw begin en natuurlijk nieuwe voornemens.

                          Gisteren dan eens uiteindelijk begonnen aan de porsche te werken.
                          Na het zien van alle werk van The Fab, krijg je ook spontaan jeuk in de vingers om zelf alle boutjes en moertjes los te maken van de wagen.

                          Nieuwe EU- stootblokken besteld om de lelijke Amerikaanse te vervangen. Het verwijderen van de achterbumper ging redelijk vlot.
                          Ik moet zeggen ik heb totaal geen technische opleiding, maar wat een voldoening heeft het om zelf aan je wagen te sleutelen.

                          Wel zal er wat meer werk nodig zijn om de bumper in orde te maken dan verwacht.
                          Ik was eerst van plan de EU blokken te installeren en de gaten van de amerikaanse te dichten met plastiek doppen.
                          Maar de Amerikaanse blokken hebben maar lak meegenomen dan mij lief waren tijdens het verwijderen.
                          Dus herspuiten zal de enigste mooie optie zijn voorlopig.

                          Zal dan tevens de spoiler verwijderen en de motorkap ook meenemen.
                          Verwacht hier dus binnenkort maar een carrera spoiler te koop.

                          Hebben jullie trouwens nog tips voor de oude bouten en moeren? Hoe behandel ik ze nu het best?
                          Als ik ze wil hergebruiken, is het dan best om ze in te vetten om in het vervolg gemakkelijk te lossen?

                            Wout, ik heb bij mij ook de bumperstukken veranderd.Je moet inderdaad extra gaten boren voor de nieuwe stukken, wat simpel is.
                            Ik heb tijdelijk de gaten dicht gemaakt met pvc afdekdopjes, klein beetje lijm eraan en het stuk waar tussen de nieuwe bumperstukken even terug herspoten (spuitbusje op kleur laten maken). Een P verdiend het ook om tussentijds waardig rond te toeren. (ik ga immers in de winter mijn wagen volledig laten herspuiten)

                              Alfa GTA :respect2:

                              ook lang naar zitten kijken, moest ik ooit de porsche wegdoen, dan is er grootte kans dit het voor zo eentje is

                              Wim

                                Ik weet het, 😳 maar dat geld gaat nu in een Alfa GT-a replica die Timo nu aan het bouwen is.
                                En daar kosten de originele stukken veel geld voor.

                                😳 En nu weer on topic.

                                  [quote=”cabrio wim” post=216149]

                                  Wim, Wim Wim toch :what:
                                  Een echte Giulia met de deuk achteraan :lekker:
                                  En zoooo strak in de witte lak (Bianco Spino?)
                                  Dat doe je toch niet weg :bounce:

                                  😳 Sorry, effe off topic maar kon het niet laten 😳

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 226)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.