911 SC ’80 aka ‘Black Star’

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 911 SC ’80 aka ‘Black Star’

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    het werd eens tijd dat ik mijn SC’tje voorstel,
    de meeste zullen al wel enkele dingen gelezen hebben over mijn wagen.

    Maar hierbij dus zijn eigen topic over de vooruitgang van de wagen.

    Ik heb hem al de bijnaam Black Star gegeven omdat hij uit Hollywood afkomstig is, en natuurlijk zwart maar ook beetje van de hopelijk valse start met de wagen.

    Hier een foto van bij de aflevering:

    Het gaat hier dus om een 911 SC (1980) geleverd in Amerika,
    de kleur is dus origineel zwart (optiecode:700) van glasurit.
    En de wagen is gebouwd geweest in Stuttgart zelf.

    Verder heeft de wagen 118k miles gelopen, alvorens dat de motor, versnellingsbak, koppeling gereviseerd zijn.
    Dit is gebeurd in 2002. Sindsdien heeft de mijlenteller wss stilgestaan want deze staat er nog altijd op.
    En draait hij op dit moment ook niet.
    Verder geen documentatie voorzien.

    Ondertussen is hij een kleine maand in mijn bezit, maar heeft hij al grotendeels bij een garagist doorgebracht.
    Ik zal er verder niet over uitwijdden, want na een maand is het probleem nog steeds niet aangepakt en neem ik
    hem terug mee naar huis.
    Probleem: hij start moeilijk en schiet dan steeds bij het gas beroeren, een probleem die vermoedelijk geregeld moet worden
    met de K-tronic, of door het losrijden.

    Ook is er een kauwgomachtig iets teruggevonden onder de motor, die volgens de garagist een gat in de motor was.
    Maar bij nader inspectie is het volgens mij een gat in de carterpan waar ze met tweecomponent (vloeibaar metaal) het gat gedicht hebben.

    Beide problemen zal ik dus eens nader laten bekijken bij een specialist.

    Verder nog wat foto’s van de wagen, tijdens z’n eerste weekend toen ik hem al wat aan het verwennen was met een SPA-Wellnes beurt 😀

    [IMG]http://i62.tinypic.com/dgl09i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i62.tinypic.com/2nqfj0i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i58.tinypic.com/1zd99gl.jpg[/IMG]

    Hopelijk kan ik hier nog veel tips krijgen, om hem tot een prachtige machine terug te bouwen.

    Grtjs Wout

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 226)
    • beetje zoeken met de term “euro bumperettes”. het www staat er vol van.

        Platen zijn ondertussen ook al binnen. :hail:

        Ik ben nu aan het uitkijken om de Amerikaanse stootblokken te vervangen door de Europese.
        Zodanig dat ik mijn plaat ertussen kan hangen en laat ons zeggen die Amerikaanse blokken trekken toch op niets.

        Ik heb al vss topics doorlezen over het verwisselen van die stootblokken en heb nog enkele vragen.

        Kan je die Amerikaanse stootblokken nu afhalen zonder de bumper te verwijderen (in het boek van bentley staat dit niet echt beschreven)?
        En moet je nu extra gaten boren om de Europese te bevestigen?

          @ Stoffels: ik ben al blij dat de garage hem zonder problemen door de keuring heeft gekregen. Het zijn die :loser: van DIV die altijd wel iets weten. Maar laat ons bidden dat volgende week de platen in de bus liggen.

          @ Sens911: laat ons idd hopen! nog wat geduld en centen en we kunnen rijden

            Je ben daarstraks God tegengekomen, die rijdt tegenwoordig in een 996 met een lekker breed kontje… je had hem om hulp moeten vragen… kans gemist!!! :engeltje:

            Zonder lachen nu … allez nog efkes en de hemelpoort gaat voor jouw open!!!

              Amai die situatie voor die in te schrijven blijft ook duren. Je hebt wel engelengeduld. :popcorn:

                @ Porsche911lover, idd had gezien dat je een revisie had gedaan van je motor.
                Had vorige week nog je topic hierover gevonden met de zoekfunctie!
                Zeer knap werk!

                Vandaag 2 uur onderweg geweest voor een stempel en handtekening van het keuringsstation.
                terwijl deze er wel al opstond, maar voor DIV niet op de juiste plaats :s
                Hopelijk zijn ze nu content en sturen ze snel de platen.

                  Zelfde probleem gehad met m’n sc…gebroken kopbouten.
                  K heb m’n blok volledig laten reviseren. Garagist raadde me ook aan om deze v 993 te gebruiken. Man heeft heel wat ervaring in revisies en met 993 bouten geen problemen meer. M’n revisie stond met foto ‘s op forum mr. vind topic niet meer! Als je wat info wil over revisie stuur gerust pm
                  Grtz
                  James

                  Wim

                    Raar dat er bij verschillende leveranciers allemaal andere prijzen en goedkoper als bij ons rechtstreeks van Porsche. :think:

                    Of ze kopen ze massaal in dat ze extra korting krijgen, of hebben adres waar Porsche ze laat maken en kopen daar rechtstreeks 💡

                      Bedankt Bladerunner,

                      had ze ook al opgezocht,

                      maar zal toch voor de verstevigde gaan voor de zekerheid!

                        Bijlage uit catalogus Joma parts;

                        Kostprijs en serienummer voor 911 motor.

                        911.101.172.00 CASE STUD STD 70-89
                        € 6,50 ex BTW —————– € 7,87 in BTW

                        motor911.png

                          Bedankt Wim voor de info.

                          Had al wat info gevraagd aan een specialist in het reviseren van Porsche motoren.
                          Deze gebruikt ook de bouten van de 993 omdat deze sterker zijn.

                          Ook offerte gekregen voor het vervangen van de kopbouten / volledige revisie.

                          Ondertussen zijn we bezig met de wagen aan het inschrijven, vrijdag de papieren verstuurd naar DIV.
                          Gisteren zat er al een enveloppe in de bus dat het keuringsstation geen oldtimer had vermeld op het roze formulier.
                          Dus ofwel stuur ik de papieren met het keuringsbewijs op waar wel staat dat die gekeurd is als oldtimer.
                          ofwel terugrijden naar het keuringsstation om oldtimer op te laten schrijven. :bounce:

                          Wim

                            @Wout, ik zal je wat verder op weg helpen,
                            De bouten heb je in 3 soorten, en deze zijn elke keer sterker geworden om dat probleem op te lossen.

                            Wat ze de laatste tijd veel doen is bij revisie de bouten van een 964/993 gebruiken voor de oudjes, en deze kosten inderdaad € 41.00 bij ons in de PET. OEM nummer: 99310117051 en 99310117053 (versterkte versie)

                            De andere kosten € 12,50 en zijn voor de 911 modellen tot de 964 als ik het goed heb. OEM nummer: 91110117200

                            Probleem is dat je de mechanieker moet kunnen vertrouwen dat hij die ook werkelijk gebruikt, en niet de duurdere aanrekent en de goedkopere gebruikt. :think:

                            Die goedkope van € 8.00 zijn voor een 912 en 914 OEM nummer: 90110117203, dus zou ik zeker niet nemen.

                            Ik hoop dat je zo wat wijzer bent.

                              Zijn dit dan de Dilivar exemplaren bij Joma?

                              op Rose passion zie ik 11,78€ / stuk.

                              40 euro per stuk is wel een heel verschil, mss versterkte exemplaren?

                              iemand tips voor revisiebedrijven? Goeie?
                              D & F engineeering, iemand bekend mee?

                                [quote=”Wout_RS” post=212992]Het zal wss dat zijn,

                                want de technieker zei als je ze vervangt moet je ze alle 24 doen. (40€/stuk)
                                Dus denk ik deze van de cilinders he. 4 * 6 = 24[/quote]

                                Eén bout kost exact 7,87 euro incl BTW (Joma Parts)

                                Wim

                                  [quote=”Wout_RS” post=213042]
                                  Doe je ook motor revisie Wim?[/quote]

                                  Dit doen wij helaas niet Wout. 😳
                                  Wel onderhoud klassiekers, maar heb je nu niet veel aan. 😉

                                  Let wel goed op Wout met het zoeken van een adres voor revisie, en zoek maar eens op forum zitten goede bij maar ook slechte. 💡

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 226)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.