911 SC ’80 aka ‘Black Star’

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 911 SC ’80 aka ‘Black Star’

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    het werd eens tijd dat ik mijn SC’tje voorstel,
    de meeste zullen al wel enkele dingen gelezen hebben over mijn wagen.

    Maar hierbij dus zijn eigen topic over de vooruitgang van de wagen.

    Ik heb hem al de bijnaam Black Star gegeven omdat hij uit Hollywood afkomstig is, en natuurlijk zwart maar ook beetje van de hopelijk valse start met de wagen.

    Hier een foto van bij de aflevering:

    Het gaat hier dus om een 911 SC (1980) geleverd in Amerika,
    de kleur is dus origineel zwart (optiecode:700) van glasurit.
    En de wagen is gebouwd geweest in Stuttgart zelf.

    Verder heeft de wagen 118k miles gelopen, alvorens dat de motor, versnellingsbak, koppeling gereviseerd zijn.
    Dit is gebeurd in 2002. Sindsdien heeft de mijlenteller wss stilgestaan want deze staat er nog altijd op.
    En draait hij op dit moment ook niet.
    Verder geen documentatie voorzien.

    Ondertussen is hij een kleine maand in mijn bezit, maar heeft hij al grotendeels bij een garagist doorgebracht.
    Ik zal er verder niet over uitwijdden, want na een maand is het probleem nog steeds niet aangepakt en neem ik
    hem terug mee naar huis.
    Probleem: hij start moeilijk en schiet dan steeds bij het gas beroeren, een probleem die vermoedelijk geregeld moet worden
    met de K-tronic, of door het losrijden.

    Ook is er een kauwgomachtig iets teruggevonden onder de motor, die volgens de garagist een gat in de motor was.
    Maar bij nader inspectie is het volgens mij een gat in de carterpan waar ze met tweecomponent (vloeibaar metaal) het gat gedicht hebben.

    Beide problemen zal ik dus eens nader laten bekijken bij een specialist.

    Verder nog wat foto’s van de wagen, tijdens z’n eerste weekend toen ik hem al wat aan het verwennen was met een SPA-Wellnes beurt 😀

    [IMG]http://i62.tinypic.com/dgl09i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i62.tinypic.com/2nqfj0i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i58.tinypic.com/1zd99gl.jpg[/IMG]

    Hopelijk kan ik hier nog veel tips krijgen, om hem tot een prachtige machine terug te bouwen.

    Grtjs Wout

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 226)
    • Als je je kleppen regelt en die gebroken einden vallen eruit, wil dit toch zeggen dat ze in de motor hebben gelegen?
      Of ben ik zo mis; ben nog een dummie als het om techniek gaat.

        [quote=”bladerunner” post=212987]… gebroken kopbouten, maar deze kunnen toch niet in de motor liggen. Tenminste als je de bouten van de cylinders bedoeld?…[/quote]

        volgens mij ook … dus zit ik me al de ganse tijd af te vragen welke bout(en) nu eigenlijk in je blok ligt te rammelen?

          Ondertussen wat opgezocht over het probleem.

          Op het internet / andere forums lees je nogal veel dat ze de onderste kopbouten vervangen door versterkte exemplaren.
          Meestal door deze in dezelfde materiaal als de bovenste kopbouten.

          Klopt dit? iemand ervaring mee?

          Waarom heeft Porsche dit niet van het begin af aan gedaan?

            Thnx!

            Doe je ook motor revisie Wim?

            Mag gerust in PM wat je bevinding en prijsschatting ongeveer zijn.

            Wim

              [quote=”cabrio wim” post=210205] en dat sissende geluid wat ik tussendoor hoor baart mij zorgen.
              bleek gebroken tapeinden te hebben na verwijderen kleppendeksels.[/quote]

              Gelukkig dat het probleem gevonden is, en het geluid van filmpje toch goed kon analyseren 😉
              succes met de reparatie.

                Het zal wss dat zijn,

                want de technieker zei als je ze vervangt moet je ze alle 24 doen. (40€/stuk)
                Dus denk ik deze van de cilinders he. 4 * 6 = 24

                  Dit bedoel ik met kopbouten.

                  IMG_1558-kopie.jpg

                  IMG_1367-kopie.jpg

                    het zijn dan wss de tapeinde ipv kopbouten die ik bedoel.

                      Ik had bij mijn 3.2 ook 2 gebroken kopbouten, maar deze kunnen toch niet in de motor liggen. Tenminste als je de bouten van de cylinders bedoeld?
                      Ik kan je verzekeren dat dit een heel klusje is en negen kansen op tien zijn de bouten gelijk afgebroken met het blok zodat je de eindes er bijna niet uit krijgt.

                        Goed en slecht nieuws.

                        Het goeie nieuws:
                        De wagen is gekeurd en staat terug thuis :up: topwerk van de garage.
                        in een kleine week de wagen gekeurd en teruggekregen met diagnose.
                        Echt chapeau!
                        Een groot verschil met de vorige garage waar ik hem binnengedaan had, dat is ook een lesje dat we dus geleerd hebben 😉
                        Platen kunnen nu worden aangevraagd :happydance:

                        maar het slechte nieuws:
                        Het is beter dat ik niet teveel met de wagen rond zal rijden, want er werd vastgesteld dat de kopbouten zijn afgebroken.
                        Waardoor er dus enkele in de motor liggen. Daarom het ratelende geluid wat ik dus dacht dat het backfires waren.
                        Blijkbaar is dit een gekend probleem bij de 3 liter blokken?

                        Ik zal ondertussen de platen aanvragen en even denken wat ik met de wagen zal doen.
                        Volledige revisie is op dit moment geen mogelijkheid (verbouwingen zijn prioritair).
                        Maar je kan de bouten ook op een andere manier eruithalen zonder volledige revisie heb ik verstaan.
                        Misschien dat ik eens rondkijk wat de mogelijkheden en kostprijzen zijn.

                          Het is zover,

                          de wagen werd gisteren opgehaald, diagnose zal voor volgende dagen zijn.
                          Ik ben eens benieuwd wat er uit de bus zal komen.

                          Maar heb er nu alle vertrouwen in dat het goed en professioneel zal gedaan worden!

                            Het is zover,

                            de wagen werd gisteren opgehaald, diagnose zal voor volgende dagen zijn.
                            Ik ben eens benieuwd wat er uit de bus zal komen.

                            Maar heb er nu alle vertrouwen in dat het goed en professioneel zal gedaan worden!

                              :up:

                                :up:

                                  :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 226)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.