911 SC ’80 aka ‘Black Star’

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 911 SC ’80 aka ‘Black Star’

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    het werd eens tijd dat ik mijn SC’tje voorstel,
    de meeste zullen al wel enkele dingen gelezen hebben over mijn wagen.

    Maar hierbij dus zijn eigen topic over de vooruitgang van de wagen.

    Ik heb hem al de bijnaam Black Star gegeven omdat hij uit Hollywood afkomstig is, en natuurlijk zwart maar ook beetje van de hopelijk valse start met de wagen.

    Hier een foto van bij de aflevering:

    Het gaat hier dus om een 911 SC (1980) geleverd in Amerika,
    de kleur is dus origineel zwart (optiecode:700) van glasurit.
    En de wagen is gebouwd geweest in Stuttgart zelf.

    Verder heeft de wagen 118k miles gelopen, alvorens dat de motor, versnellingsbak, koppeling gereviseerd zijn.
    Dit is gebeurd in 2002. Sindsdien heeft de mijlenteller wss stilgestaan want deze staat er nog altijd op.
    En draait hij op dit moment ook niet.
    Verder geen documentatie voorzien.

    Ondertussen is hij een kleine maand in mijn bezit, maar heeft hij al grotendeels bij een garagist doorgebracht.
    Ik zal er verder niet over uitwijdden, want na een maand is het probleem nog steeds niet aangepakt en neem ik
    hem terug mee naar huis.
    Probleem: hij start moeilijk en schiet dan steeds bij het gas beroeren, een probleem die vermoedelijk geregeld moet worden
    met de K-tronic, of door het losrijden.

    Ook is er een kauwgomachtig iets teruggevonden onder de motor, die volgens de garagist een gat in de motor was.
    Maar bij nader inspectie is het volgens mij een gat in de carterpan waar ze met tweecomponent (vloeibaar metaal) het gat gedicht hebben.

    Beide problemen zal ik dus eens nader laten bekijken bij een specialist.

    Verder nog wat foto’s van de wagen, tijdens z’n eerste weekend toen ik hem al wat aan het verwennen was met een SPA-Wellnes beurt 😀

    [IMG]http://i62.tinypic.com/dgl09i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i62.tinypic.com/2nqfj0i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i58.tinypic.com/1zd99gl.jpg[/IMG]

    Hopelijk kan ik hier nog veel tips krijgen, om hem tot een prachtige machine terug te bouwen.

    Grtjs Wout

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 226)
    • Bedankt allemaal voor de reacties!

      Ik denk dat ik hem best eens binnen die bij iemand die er dus echt iets van kent.
      Want dit begint nu wel mijn petje te overstijgen. Mocht het een probleem zijn zou ik het nog kunnen opzoeken.
      maar we moeten dus beginnen met een goede basis en die moet eerst door een professioneel gesteld worden;

        Bedankt allemaal voor de reacties!

        Ik denk dat ik hem best eens binnen die bij iemand die er dus echt iets van kent.
        Want dit begint nu wel mijn petje te overstijgen. Mocht het een probleem zijn zou ik het nog kunnen opzoeken.
        maar we moeten dus beginnen met een goede basis en die moet eerst door een professioneel gesteld worden;

          Als je de O2sensor relais uitrekt en hij valt stil (dus hij reageert hierop) zou je voorzichtig mogen aannemen dat die werkt of er werkt althans iets.
          Een beetje dubieuze want een O2 sensor van die generatie reageert normaal niet zo heel snel ,hij moet om te beginnen al eerst goed op temperatuur komen om een zekere output te kunnen sturen naar de module , dan eenmaal op temperatuur werkt hij meestal alleen maar bij half gas (closed loop)
          Anderzijds zijn er een heel pak andere factoren die hier in meespelen zoals jou filmpje bv. niet aangeeft of die warm of koud was toen je de test deed.
          Al dan niet of de motor op bedrijft temp. is maakt een groot verschil welke componenten er op die moment in werking zijn (of zouden moeten zijn) en de motor sterk kunnen beïnvloeden .
          Ik ga ervan uit dat ook bij jou de motor niet volledig op bedrijfstemp. was , in dat geval zijn mogelijk dingen zoals koudstart verstuiver ,verhoogt stationair toerental en WUR opwarm periode enz. nog in werking dus moeilijk om hier een oorzaak op te plakken .
          Enige goeie manier om hier wegwijs in te worden lijkt mij dat je de zaken van voor af aan naloopt om stelselmatig proberen uit te sluiten
          Beginnende met een paar nieuwe bougies,benzine/ luchtfilter – bougie kabels controleren , ontstekings timing afstellen – CIS systeem druk test (kan je heel wat uit opmaken) , vacuum lek check – enz…….
          Succes

            Als je de O2sensor relais uitrekt en hij valt stil (dus hij reageert hierop) zou je voorzichtig mogen aannemen dat die werkt of er werkt althans iets.
            Een beetje dubieuze want een O2 sensor van die generatie reageert normaal niet zo heel snel ,hij moet om te beginnen al eerst goed op temperatuur komen om een zekere output te kunnen sturen naar de module , dan eenmaal op temperatuur werkt hij meestal alleen maar bij half gas (closed loop)
            Anderzijds zijn er een heel pak andere factoren die hier in meespelen zoals jou filmpje bv. niet aangeeft of die warm of koud was toen je de test deed.
            Al dan niet of de motor op bedrijft temp. is maakt een groot verschil welke componenten er op die moment in werking zijn (of zouden moeten zijn) en de motor sterk kunnen beïnvloeden .
            Ik ga ervan uit dat ook bij jou de motor niet volledig op bedrijfstemp. was , in dat geval zijn mogelijk dingen zoals koudstart verstuiver ,verhoogt stationair toerental en WUR opwarm periode enz. nog in werking dus moeilijk om hier een oorzaak op te plakken .
            Enige goeie manier om hier wegwijs in te worden lijkt mij dat je de zaken van voor af aan naloopt om stelselmatig proberen uit te sluiten
            Beginnende met een paar nieuwe bougies,benzine/ luchtfilter – bougie kabels controleren , ontstekings timing afstellen – CIS systeem druk test (kan je heel wat uit opmaken) , vacuum lek check – enz…….
            Succes

              Mooie wagen Wout, waar je nog een hele grote hoop plezier mee kunt gaan beleven. Ik ben helemaal geen kenner van deze Elfjes, maar heb wel een gigantische klik (hartslag verhogend of overslaand :first: ) met de Luchtgekoelde sound van de in mijn simpele beleving technische hoogstandjes van hun tijd.

              Vind het vervelend om te melden, maar je sound is volgens mij nog verre van wat die wezen moet :wtf: .

              Ik zou als ik jou was er es heel erg goed door een deskundige met een groot Elf hart naar laten kijken. Dan komt het uiteindelijk allemaal goed en kan het feest echt beginnen!

                Mooie wagen Wout, waar je nog een hele grote hoop plezier mee kunt gaan beleven. Ik ben helemaal geen kenner van deze Elfjes, maar heb wel een gigantische klik (hartslag verhogend of overslaand :first: ) met de Luchtgekoelde sound van de in mijn simpele beleving technische hoogstandjes van hun tijd.

                Vind het vervelend om te melden, maar je sound is volgens mij nog verre van wat die wezen moet :wtf: .

                Ik zou als ik jou was er es heel erg goed door een deskundige met een groot Elf hart naar laten kijken. Dan komt het uiteindelijk allemaal goed en kan het feest echt beginnen!

                Wim

                  @Wout, als ik je filmpje bekijk en hoor begin ik toch te denken dat de kleppen ook niet goed gesteld staan, en dat sissende geluid wat ik tussendoor hoor baart mij zorgen.
                  Hebben er zo ook eens een gehad bij ons en blies druk weg door de koppen, en bleek gebroken tapeinden te hebben na verwijderen kleppendeksels.

                  Heb je al eens een compressietest gedaan of kleppendeksels verwijdert, zo nee zou ik dit eerst eens doen.

                  Wim

                    @Wout, als ik je filmpje bekijk en hoor begin ik toch te denken dat de kleppen ook niet goed gesteld staan, en dat sissende geluid wat ik tussendoor hoor baart mij zorgen.
                    Hebben er zo ook eens een gehad bij ons en blies druk weg door de koppen, en bleek gebroken tapeinden te hebben na verwijderen kleppendeksels.

                    Heb je al eens een compressietest gedaan of kleppendeksels verwijdert, zo nee zou ik dit eerst eens doen.

                      Ik ben naar Ieper geweest vandaag.

                      Idd ook al zoals je zegt naar GOCA gebeld, maar de specialist was niet aanwezig.
                      Maar de persoon vond het ook al raar.

                      De europese wagens waren vanaf 1968 wel verplicht om dit aan boord te hebben.
                      Dus zouden ze het zien als iets dat standaard in de auto zou moeten aanwezig zijn.

                        Ik ben naar Ieper geweest vandaag.

                        Idd ook al zoals je zegt naar GOCA gebeld, maar de specialist was niet aanwezig.
                        Maar de persoon vond het ook al raar.

                        De europese wagens waren vanaf 1968 wel verplicht om dit aan boord te hebben.
                        Dus zouden ze het zien als iets dat standaard in de auto zou moeten aanwezig zijn.

                          [quote=”Wout_RS” post=210193]
                          Nu nog een bijkomend probleem; vandaag nog eens naar de keuring geweest met de vraag wat ik nu echt nodig heb voor oldtimerkeuring.
                          En de stationschef begon zelf over het identificatieplaatje, en volgens hem is het wel nodig.
                          Ik weet nu echt niet meer wat te doen :bounce:[/quote]

                          plaatje is NIET nodig voor de keuring, identificatie gebeurd aan de hand van het chassisnummer
                          naar welke keuringsinstantie ben je geweest, er zijn er meerdere
                          Laat de chef dan maar eens bellen naar het hoofdstation of desnoods naar GOCA

                            [quote=”Wout_RS” post=210193]
                            Nu nog een bijkomend probleem; vandaag nog eens naar de keuring geweest met de vraag wat ik nu echt nodig heb voor oldtimerkeuring.
                            En de stationschef begon zelf over het identificatieplaatje, en volgens hem is het wel nodig.
                            Ik weet nu echt niet meer wat te doen :bounce:[/quote]

                            plaatje is NIET nodig voor de keuring, identificatie gebeurd aan de hand van het chassisnummer
                            naar welke keuringsinstantie ben je geweest, er zijn er meerdere
                            Laat de chef dan maar eens bellen naar het hoofdstation of desnoods naar GOCA

                              Ja, voor Europese wagens, Amerikaanse wagens willen ze niet zomaar doen.

                                Ja, voor Europese wagens, Amerikaanse wagens willen ze niet zomaar doen.

                                  Kan je zo een plaatje niet laten zetten bij dieteren in Brussel ?

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 226)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.