911 SC ’80 aka ‘Black Star’

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 911 SC ’80 aka ‘Black Star’

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    het werd eens tijd dat ik mijn SC’tje voorstel,
    de meeste zullen al wel enkele dingen gelezen hebben over mijn wagen.

    Maar hierbij dus zijn eigen topic over de vooruitgang van de wagen.

    Ik heb hem al de bijnaam Black Star gegeven omdat hij uit Hollywood afkomstig is, en natuurlijk zwart maar ook beetje van de hopelijk valse start met de wagen.

    Hier een foto van bij de aflevering:

    Het gaat hier dus om een 911 SC (1980) geleverd in Amerika,
    de kleur is dus origineel zwart (optiecode:700) van glasurit.
    En de wagen is gebouwd geweest in Stuttgart zelf.

    Verder heeft de wagen 118k miles gelopen, alvorens dat de motor, versnellingsbak, koppeling gereviseerd zijn.
    Dit is gebeurd in 2002. Sindsdien heeft de mijlenteller wss stilgestaan want deze staat er nog altijd op.
    En draait hij op dit moment ook niet.
    Verder geen documentatie voorzien.

    Ondertussen is hij een kleine maand in mijn bezit, maar heeft hij al grotendeels bij een garagist doorgebracht.
    Ik zal er verder niet over uitwijdden, want na een maand is het probleem nog steeds niet aangepakt en neem ik
    hem terug mee naar huis.
    Probleem: hij start moeilijk en schiet dan steeds bij het gas beroeren, een probleem die vermoedelijk geregeld moet worden
    met de K-tronic, of door het losrijden.

    Ook is er een kauwgomachtig iets teruggevonden onder de motor, die volgens de garagist een gat in de motor was.
    Maar bij nader inspectie is het volgens mij een gat in de carterpan waar ze met tweecomponent (vloeibaar metaal) het gat gedicht hebben.

    Beide problemen zal ik dus eens nader laten bekijken bij een specialist.

    Verder nog wat foto’s van de wagen, tijdens z’n eerste weekend toen ik hem al wat aan het verwennen was met een SPA-Wellnes beurt 😀

    [IMG]http://i62.tinypic.com/dgl09i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i62.tinypic.com/2nqfj0i.jpg[/IMG]

    [IMG]http://i58.tinypic.com/1zd99gl.jpg[/IMG]

    Hopelijk kan ik hier nog veel tips krijgen, om hem tot een prachtige machine terug te bouwen.

    Grtjs Wout

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 226)
    • Kan je zo een plaatje niet laten zetten bij dieteren in Brussel ?

        Bedankt Deepee!

        Ik zal dit eens bekijken.

        Nu nog een bijkomend probleem; vandaag nog eens naar de keuring geweest met de vraag wat ik nu echt nodig heb voor oldtimerkeuring.
        En de stationschef begon zelf over het identificatieplaatje, en volgens hem is het wel nodig.
        Ik weet nu echt niet meer wat te doen :bounce:

          Bedankt Deepee!

          Ik zal dit eens bekijken.

          Nu nog een bijkomend probleem; vandaag nog eens naar de keuring geweest met de vraag wat ik nu echt nodig heb voor oldtimerkeuring.
          En de stationschef begon zelf over het identificatieplaatje, en volgens hem is het wel nodig.
          Ik weet nu echt niet meer wat te doen :bounce:

            ik ben zeker geen specialist, eerder een geoefend amateur. maar kijk eens op deze WSM pagina 51-52
            leg dan pagina 52 gekanteld achter 51. zo heb je fout en oorzaak mooi bij elkaar.

            als de motor beter draait zonder luchtfilter, dan zou ik 1ste plaats gaan zoeken bij correcte werking van de air flow sensor … en je kan op het schema ook zien wat de overige gevolgen zijn van een rijk afgesteld motor.

              ik ben zeker geen specialist, eerder een geoefend amateur. maar kijk eens op deze WSM pagina 51-52
              leg dan pagina 52 gekanteld achter 51. zo heb je fout en oorzaak mooi bij elkaar.

              als de motor beter draait zonder luchtfilter, dan zou ik 1ste plaats gaan zoeken bij correcte werking van de air flow sensor … en je kan op het schema ook zien wat de overige gevolgen zijn van een rijk afgesteld motor.

                Wat denken de specialisten hier.

                Deze week nog eens wat naar de motor gekeken en waarom hij zoveel backfires produceert bij het beroeren van het gas.

                Zekering nr. 18 die zorgt voor de binnenverlichting, zou ook op het circuit van de relais voor de K-tronic zorgen.
                Dus eerst eens kijken of deze zekering nog in orde is. Ja hoor.

                Auto eens gestart, na 5 maal starten lukt dit niet af half. Dan maar de luchtfilter uithalen en eens die plateau beroeren in de box.
                Starten en ja hoor hij komt tot leven.

                Maar deze keer zit de wagen niet te knallen en te poefen. De eerste maal sinds de wagen in mijn bezit was. Maar ik moet wel zeggen het was al een maand geleden dat ik hem nog gestart heb. Dan maar enkele testjes gedaan wanneer de motor stationiar begon te draaien.

                Dop van de oliefilter opendraaien, motor valt niet terug in toeren.
                Daarna de relais van de K-tronic uitgetrokken (handig als de passagiersstoel er net uit was) en eens het gas beroerd. Niets veranderd. Steek ik de relais terug in, dan valt de motor direct dood.
                Opnieuw de motor starten en ja nu schiet en knalt hij terug. Ik terug beginnen filmen. Om het eens op camera te hebben.
                In onderstaand filmpje zie je dus de opstart van de motor, terwijl je hem hoort knallen enz. Een beetje later trek ik de relais uit en hoor je geen verschil in toerental en dergelijke. Steek ik hem terug in dan valt hij dood. Dan ben ik effe vergeten de camera uit te doen.

                [URL=http://nl.tinypic.com/r/2ew1dfm/8]View My Video[/URL]

                Dit waren wat testjes die ik moest doen via pelican parts. maar nu vertellen ze me dat het probleem eerder licht aan te rijk staan omdat volgens hen de backfires uit de uitlaat komen en niet via de airbox. Wat denken jullie?

                  Wat denken de specialisten hier.

                  Deze week nog eens wat naar de motor gekeken en waarom hij zoveel backfires produceert bij het beroeren van het gas.

                  Zekering nr. 18 die zorgt voor de binnenverlichting, zou ook op het circuit van de relais voor de K-tronic zorgen.
                  Dus eerst eens kijken of deze zekering nog in orde is. Ja hoor.

                  Auto eens gestart, na 5 maal starten lukt dit niet af half. Dan maar de luchtfilter uithalen en eens die plateau beroeren in de box.
                  Starten en ja hoor hij komt tot leven.

                  Maar deze keer zit de wagen niet te knallen en te poefen. De eerste maal sinds de wagen in mijn bezit was. Maar ik moet wel zeggen het was al een maand geleden dat ik hem nog gestart heb. Dan maar enkele testjes gedaan wanneer de motor stationiar begon te draaien.

                  Dop van de oliefilter opendraaien, motor valt niet terug in toeren.
                  Daarna de relais van de K-tronic uitgetrokken (handig als de passagiersstoel er net uit was) en eens het gas beroerd. Niets veranderd. Steek ik de relais terug in, dan valt de motor direct dood.
                  Opnieuw de motor starten en ja nu schiet en knalt hij terug. Ik terug beginnen filmen. Om het eens op camera te hebben.
                  In onderstaand filmpje zie je dus de opstart van de motor, terwijl je hem hoort knallen enz. Een beetje later trek ik de relais uit en hoor je geen verschil in toerental en dergelijke. Steek ik hem terug in dan valt hij dood. Dan ben ik effe vergeten de camera uit te doen.

                  [URL=http://nl.tinypic.com/r/2ew1dfm/8]View My Video[/URL]

                  Dit waren wat testjes die ik moest doen via pelican parts. maar nu vertellen ze me dat het probleem eerder licht aan te rijk staan omdat volgens hen de backfires uit de uitlaat komen en niet via de airbox. Wat denken jullie?

                    Rechts iss idd de ECU van de wagen Wim 😉

                    Links de bass enhancer, er zal dan waarschijnlijk wel nog een tweede exemplaar onder mijn bestuurdersstoel zitten.

                      Rechts iss idd de ECU van de wagen Wim 😉

                      Links de bass enhancer, er zal dan waarschijnlijk wel nog een tweede exemplaar onder mijn bestuurdersstoel zitten.

                      Wim

                        Alez, ben ik blij dat ik het ook verkeerd heb. 😉
                        Op de foto kon ik het niet zo goed zien, maar omdat ik dacht een computerkast te zien dacht ik dat dit de altitude correction switch was. 😳 😳

                        Wim

                          Alez, ben ik blij dat ik het ook verkeerd heb. 😉
                          Op de foto kon ik het niet zo goed zien, maar omdat ik dacht een computerkast te zien dacht ik dat dit de altitude correction switch was. 😳 😳

                            denk van niet Wim, het is echt wel een Bass Shaker van Aura, een audio bass enhancer

                              denk van niet Wim, het is echt wel een Bass Shaker van Aura, een audio bass enhancer

                              Wim

                                Is niks van muziek volgens mij, maar een meter die de verhouding lucht en brandstof regelt als je wat in de hogere atmosferen komt.

                                In de bergen dan hè. 😉

                                Wim

                                  Is niks van muziek volgens mij, maar een meter die de verhouding lucht en brandstof regelt als je wat in de hogere atmosferen komt.

                                  In de bergen dan hè. 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 226)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.