- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
9 augustus 2015 om 21:26
Hallo iedereen. Na mijn pa vorige maand warm te maken voor een luchtgekoelde Porsche, hebben we dus een maand later er 1 tje gekocht. Een zeer grote toevalligheid, aangezien mijn ma er helemaal tegen was. Maar uiteindelijk toch haar kunnen overtuigen.
We hebben dan ook zeker in 2015 een koopje kunnen doen voor een 911 SC targa uit 1978. Een Belgische wagen, geen import uit Amerika.
Heeft 121500km op de teller. De wagen was door iemand in 2002 aangekocht, heeft er een paar jaar mee gereden, maar stond de laatste jaren gewoon te veel stil in zijn garage. Het is een zilver metalic, niet mijn favoriete kleur, net als het interieur dat een soort greige kleur heeft. Maar de motor ziet er zeer goed uit. Ook het chassis heeft geen opmerkelijke roest. Wel onderaan aan de deurstijlen waar het water afloopt van het targa dak, is er roest te bespeuren. De wagen heeft wel eens in de toekomst een nieuwe lak laag nodig. Persoonlijk zou ik voor een andere kleur gaan, maar ze zeggen dat dat minder waard is. (Maar het is een er 1 om mee te rijden, niet als investering).Deze week gaan we hem gaan ophalen, de motor moet wel nog nieuw bougies krijgen.
Nog enkel minpunten; Geen originele zetels meer (Electrische zetels van uit de 3.2 carrera) en niet de mooiste C2 velgen van porsche. Deze heeft zeker fuchs nodig.
Positief: interieur is nog in goede staat, motor is volgens mij in zeer goede staat, eens hij zal starten, slechts 121000km, een Belgische wagen, goed droog gestaan, targa dak vernieuwd, remmen vervangen op 100000km, maar vooral de vraagprijs was enorm goed…
Hebben jullie tips voor ons, we zouden de wagen meteen een goed laten nakijken en onderhoud laten doen in Berlare (Janssens).
Ik dacht zelf aan de hydrolische kettingspanners van de 911 carrera 3.2 er laten op te zetten. Fuchs wielen voor het uiterlijk.
Het echt “restaureren” zal gebeuren in de loop der jaren…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.