Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 911 sc-l > leistungsgesteigert ??
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 2 maanden geleden door Das.
-
MakerDiscussie
-
12 december 2012 om 00:48
Beste,
Ik had al mijn gegevens van de P overgeschreven om zo een mailtje te sturen naar Marc Noack om te weten of mijne P “matching numbers” heeft
Bij het type staat 911 sc-L , waar staat deze L voor ?
Is het gewoon L van luxe 😀 of van leistungsgesteigert ? 😀 😀In de zoekfunctie had ik wel iets teruggevonden , maar dat blijkt om een 3.1 te gaan.
Wie kan me dit verklaren ?
Mvg, Guy
-
MakerDiscussie
-
Ze is inmiddels 22jaar en 240.000kms maar er vallen nog geen stukken af.
De turbo versie is wel wat sneller 4.5sec geloof ik ,
ik had ooit het idee om een swap te doen als ze oldtimer is maar met de wetgeving die voor de oldies aan het veranderen is , is dat ook niet meer de moeite.Mvg guy
Hoe bedoel je gewicht eraf ?
Is er onderweg wat onderuit gevallen dan :happy: 😉Soms mis ik dat toch wel 😥
Mijn dagelijkse mazoutstoof doet er 6.2 minuten over 🙄@Ghost Geen probleem hoor , ik heb al lang een antwoord op mijn vraag gehad ivm de SC-L.
Als de oplossing nabij is , dan zit de kans er misschien toch in , om een sprintje op racewars 😀
De MR2 doet 6.2s/100 en 14sec/400m maar met een beetje gewicht eraf ..? hahahaMvg, Guy
@Funny de turbo’s kunnen er tegen, de wastegate’s zijn gevoeliger voor turbo druk verhoging.
Je kan het soms horen dat de kleppen ratelen. Dan is het gas lossen of bijgeven 😀
335I blinkende uitlaten 335d mat zilveren uitlaten en sneller vanuit stilstand.
@Python inderdaad een domper 😥Ik ben echter al bijna tot een oplossing.
Turbo’s worden dinsdag getest en de slechte vervangen door 2dehandse. Roetfilter hoop ik terug proper te rijden, de vervuiling valt wel mee volgens mij.@ Morris52 Sorry voor de vervuiling van uw topic 😳 😳
Ja inderdaad ,zware domper voor je :censored: 😥
Afbranden die flitspalen ! 👿
Ghost dat is minder . 😥
Ken je de reden van het falen v d turbo’s ?
Ik wou ook iets aan het vermogen van de beemer doen maar ze hebben het me afgeraden ,de turbo’s zouden het na verloop van tijd begeven .
Een 335 i of 335d kan je volgens mij niet onderscheiden ,beiden 1 uitlaat rechts en 1 links ? Of is er een verschil ?[quote=”RS” post=114763][quote=”Morris52″ post=114756]
…( trekken allemaal op elkaar die Beamers ) …
Mvg, Guy[/quote]911 :?[/quote]
Das waar , maar dat is dan wel ne schone auto :first:
Don’t change a winning concept ! ! 😀Mvg, Guy
[quote=”Morris52″ post=114756]
…( trekken allemaal op elkaar die Beamers ) …
Mvg, Guy[/quote]911 😕
Is idd zo , in Belgie wordt de “heilige koe” altijd volledig uitgemelkt.
Hetzelfde met al die flitspalen, puur geldklopperij > mochten ze nu iets meer circuits voorzien in Belgie dan zou er veel minder snel gereden worden op de openbare wegen.
Nu hebben ze de CO-uitstoot gevonden als excuse om geld binnen te halen
Achja , ik trek het me niet aan , mijn hobby is auto’s en dat is mijn enige hobby > dus dat mag wel eens geld kosten.
PS : voor ik negatieve reactie krijg > ik race niet door bebouwde kommen met een rotvaart , wat wel eens gebeurd is optrekken en dit tot aan (of er iets over) de wettelijk toegestane snelheid.
Mvg, Guy
Weet niet of ik nog zal rijden met de BMW.
Heb hem gisteren binnen gedaan in garage.
Mogelijk beide turbo’s te vervangen €2500 😯
En als toetje dan ook nog even de roetfilter €1700 omdat die ook vervuilt blijkt met olie.
Als ik deze rekening maak hoeft het voor mij niet meer, is in deze tijden weggegooid geld.
Auto is immers niet meer verkoopbaar door de hoge co uitstoot.Voor alle duidelijkheid , ik wil niemand afbreken of op zijne auto k.kk.n.
Ik ben iemand dat grag lacht en plezier maakt en als het over auto’s gaat , heb ik respect van Alfa tot Zastava ( behalve de franse brol ) 😀Nu dit gezegd , terug naar die mazoutstoof LOL
Ik wil gerust eens rijden tegen de 335d op racewars
Dus afspraak 5 mei 2013 op het circuit van zolder ?Heb in het verleden al eens gereden tegen een 330i of 335i ( trekken allemaal op elkaar die Beamers ) > t’was wel ne i en gene D want er kwam gene zwarte rook uit den uitlaat (mazoutstoof hé )
En zo komen we van de L op mijn id-plaatje van mijne P uit op , een afspraak voor een sprintje op zolder racewars
Mvg, Guy
Dat zal niet gebeuren bladerunner, ik heb nog een beetje respect voor mijne k.k :relaxman:
Go 4 it William, niet op onze Beemers laten kakken :relaxman: :relaxman:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.