911 SC-L3.1

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Das

hier enkele documenten

Attachments:
      • TuningPorsche1-2.jpg
      • Naamloos.jpg
      • Manual-techspecs.jpg
      Das

Hoi,

Je kan al de info vinden op mijn FB pg:

https://www.facebook.com/pages/Porsche-911-SC-31/716776558391566

Groetjes

Das

Hallo,

al de info die ik al gevonden heb over de 3.1:

https://www.facebook.com/pages/Porsche-911-SC-31/716776558391566?ref=hl

Groetjes!

Attachments:
          • 911SC-L3.1.jpg
          Wim

En gevonden, maar volgens mij al een tijdje niet meer actief hier.

gd1 > 911 SC-L 3.1 > 1979

Wim

Hier op het forum was er toch iemand die zo eentje had. 💡

XXX

Inderdaad, lees het nu ook dat het voor de levering nog bijbesteld werd, Dus ook in “78 en ’79 werd men geplaagd door lange levertermijnen 😯

@ Peter, de ombouw is nog gebeurd voor de wagen werd afgeleverd hoor, ten minste als mijn duits me niet in de steek laat.. Had er zelf nog nooit van gehoord …

Deze kon je inderdaad bestellen tijdens de laatste productietijd van de SC.
                    Zou enkel te herkennen zijn door de bijkomende 3.1 achter het motornummer.

Op Stuttcars is er een optie 3,1 liter vermeld als fabrieksoptie op de SC:

For MY1980 Porsche importer for North America, the Porsche+Audi division of Volkswagen of America, stopped selling 911 Turbos in USA, but ordered a bunch of 911 SC’s with whaletail and golden Fuchs wheels and sold them as 911 SC Weissach Coupés. While the marketing guys in the USA added whaletails to boost 911 SC sales, guys in Germany added power to the European version. The European SC got a 6 kW boost for MY1980 (now 138 kW) and another 12 kW boost for MY1981 (now 150 kW). And when the 3-litre wasn’t enough a factory power increase could be ordered in a form of a 3.1-litre 154 kW engine.

Stuttcars G-model

Bedankt voor je link!!

XXX

Wicked 😮
                        Origineel omgebouwd… Zo iets als een gewoon model kopen en een jaar later laten ombouwen – door Porsche wel te verstaan – naar een turbo brede.
                        Dan spreken we toch niet van een WTL maar een TL?? ruzie

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.