911 SC van de voormalige rijkswacht …

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 SC van de voormalige rijkswacht …

• Maker
    Discussie
  • Hé jongens,

Ik vroeg me af of jullie weten wat er gebeurd is met de porsches 911 die in de jaren ’70 aan de toenmalige rijkswacht toebehoorden.

Mijn zoon heeft grondig naar de porsche van mijn kameraad gekeken en naast het serieuze mankement aan de remmen en remleidingen heeft hij ook nog een sterk vermoeden dat dit een voormalige rijkswacht porsche betreft…

Er zijn nogal wat sporen van oranje terug te vinden op gekende plaatsen … :mrgreen:

Vermoedelijk gaat het hier om een exemplaar met een paar miljard km…

Heeft iemand daar meer info over ?

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
  • Anoniem

Er staat /stond er eentje in de collectie van Mahy ook.
      Nummerplaat CCC – . . .
      😆

XXX

Oef Wim, ik dacht dat’t tegen mij was 😳

Heb nog een stukje uit een foto kunnen knippen, had beloofd niets van de pics te publiceren maar een hoekje moet kunnen, teaser…

[IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Rijkswacht_zps04fcd8b7.png[/IMG]

Wim

Welkom peter op het forum, en helpen doen we zeker hier.
          maar zou ook leuk zijn om te weten met wie we te doen hebben, dus stel je even voor in het voorstel topic, en vertel iets over je zelf en de passie voor Porsche 😉

En om antwoord te geven op je vraag.

Ik weet er nog een te staan bij particulier in België, en wij zijn daar naar toe geweest voor een offerte op te maken.

Heb je nog interesse, vraag ik wel even wat hij er met gaat doen.

XXX

In het Antwerpse staat er een rijkswacht Targa in een privé verzameling wwel een ‘Impact’ model maar de eigenaar kennende een 100% originele.

Ik zie dat huidig bericht al oud is. Leest iemand dit nog? Weet iemand waar deze RW Porsche waarvan sprake zijn of waar die naar toe is? Ik zoek er nl één om te restaureren. Ik ben geïnteresseerd gezien ik zelf deel uitmaak van de dienst. Grtz, Peter

Maar liefst 20 van deze pareltjes hebben destijds de dienst uitgemaakt.
                Er zijn er gesneuveld en de overblijvende hadden hun beste tijd gehad. Er was destijds dan ook weinig interesse voor.

Slechts twee exemplaren hebben de tand des tijds overleefd, waarmee ik bedoel dat ze terug in nieuwstaat werden gebracht :
                eentje wordt bewaard door de Historische Dienst van de Federale Politie en een ander wordt tentoongesteld in de galerijen van de Firma D’Ieteren.
                Ze komen sporadisch nog wel eens buiten bij speciale gelegenheden.

Hierbij de 911 E uit 1973

en de 911 Targa uit 1976

en uit de oude doos, de Targa in actie …
                Bemerk ook het ontbreken van de sticker op de zijdeuren die eigenlijk niet standaard was.
                Ik vraag me af waarom ze die op de gerestaureerde modellen kleven ?
                Ook de streep op de gerestaureerde modellen wijkt af met de originele kleur, de eerste is te oranje en de andere te geel.
                De kleur was wel degelijk rood zoals hieronder te zien is.

Hij is destijds door Minichamps even in productie geweest in zéér beperkte reeks (134 st) op schaal 1/43 waarvan ik er ééntje op de kop heb kunnen tikken. Met Belgische nummerplaat en al.
                De modellenfabrikant Brekina heeft hem ook even op de markt gezet maar dan in schaal 1/78 en coupé uitvoering met fuchs velgen.

Onze buren kregen nadien beter gerief

Wij moesten het doen met een Golf II Gti, op zich wel een snelle wagen destijds

Hier hebben ze even van gedroomd 🙂

en dit ging erover 😉

en de Duitsers ….. ja die hebben het juiste gerief 🙂

een targa ?

maar hadden die in 78-79 ook niet een paar SC’s ?

Hier op het forum zit iemand met een rijkswachts targa 911.
                    En in de nabije toekomst misschien ook iemand met een 964 Targa ex rijkswacht (NL)

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.