911 sc wil niet starten

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 sc wil niet starten

  • Maker
    Discussie
  • Graag had ik jullie raad gehad ivm de volgende vraag.
    Na twee maanden stilstand heb ik mn 911 sc van 82 terug van stal gehaald. De batterij was plat, dus heb ik deze opgeladen. Vervolgens heb ik de wagen gestart en er was een backfire, gelukkig heb ik een klep in mn airbox. De wagen viel stil en na herstarten heb ik een toer gereden van een 20 tal minuten. Allles verliep normaal.
    Vandaag wou ik de wagen starten maar ik kreeg de wagen niet aan de praat.

    Hebben jullie aub enkele tips ?

    Alvast bedankt,

    Mvg,

    Rudi

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • De starter draait rond. Binnenkort heb ik een dag verlof en zal ik proberen om alles na te gaan….. .

      Prettig We,

      Rudi

        Ik heb een soms een soortgelijk probleem met de startonderbreking (na stilstand). Dan moet ik de batterij even afkoppelen alvorens de starter weer rond wil gaan. (iets anders dan bij jou maar zou ook in dezelfde richting zoeken)

          Of je contactslot is niet goed meer.

            Ik denk nt dat het anti- diefstal systeempje de oorzaak kan zijn, want de wagen wil starten en het anti- diefstal is alleen maar de onderbreking van de min pool.

              Ik heb toen de batterij moeten ontkoppelen…gelukkig ging dit zeer snel daar ik een anti- diefstal systeem heb.

              Dan zal daar het probleem liggen.

                Bedankt voor jullie info. Als ik de sleutel omdraai hoor ik een hoog piepgeluid zoals het ook hoort. Vervolgens draai ik de sleutel om en de starter draait meerdere keren rond. Daarna ruikt ik benzine in het motorcompartiment. Dus de starter werkt en de benzinepomp ook … . Kan er nergens een probleem zijn met een relais ofzo, of de rotorkap die ik mss moet inspecteren, spark plugs … . Wat ik wel vergeten ben is dat als ik de wagen de eerste keer startte ( vorige week) dat de starter bleef doorgaan ook al trok ik de sleutel uit het slotcontact. Ik heb toen de batterij moeten ontkoppelen…gelukkig ging dit zeer snel daar ik een anti- diefstal systeem heb.

                Wat vinden jullie dat ik nu moet proberen ? De vonken testen van de bougies, ,rotorkap inspecteren, bougiekabels uitmeten ? Kan de cdi module stuk zijn?

                Grtn rudi

                Wim

                  Zal wel ronddraaien Tim, maar kreeg hem niet aan de praat. 😉

                  Maar voor ik antwoord krijg zal ik maar weer het bekende plaatje van de injectie plaatsen.
                  En daarvan denk ik weer dat door het staan de druk regelaar om zeep is.
                  En die moet net bij een warme motor werken, want dan werkt de koud inspuiting niet.

                  http://www.zeepoort.nl/jetronic/K-injectie.htm

                  Dus nummer 12 op het plaatje, is volgens mij de boosdoener, zoals in de meeste gevallen.

                    Wat doet ie nog wel ? gaat m rond ?

                    Wim

                      Effe wachten voor verdere antwoorden. 😉

                        Ok zal ik morgen doen. Bedankt voor je raad.

                          Dan geen valse lucht. Kijk eens of je benzinepomp zoemt met contact aan..

                            Neen alles normaal……

                              Nergens last van tijdens het touren?

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.