911 Targa 2.7 1975 stotteren de eerste 20 km

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 Targa 2.7 1975 stotteren de eerste 20 km

  • Maker
    Discussie
  • Aan de kenners :respekt:
    Na enkele werkzaamheden is De Targa nu eindelijk ingeschreven als oldtimer.
    Een vervelend probleempje ! Even kort samenvatten ..
    Voordat de eerste maal te starten heb ik gedaan :
    Nieuwe olie + oliefilter uiteindelijk gestart ( zie Porsche na 22 jaar starten)
    Omdat de wagen toch wat ontsteking problemen had heb ik deze bij een Porsche kenner gebracht. Wat is uitgevoerd ;:
    Terug nieuwe olie + oliefilter + oude benzine uitgehaald
    Nieuwe benzine filter
    Ontsteking bijgewerkt + nieuwe bougies + injecteurs ultrasoon gereinigd.
    Wat doet de auto nu :
    Bij koude motor onmiddellijk starten zonder problemen;
    De eerste 5 km stotteren en stoten, naarmate de motor warmer wordt gaat het stilletjesaan beter en beter en na 20 km is het zo goed als voorbij. Dan rijdt ie goed tot zeer goed. :driver: Ik heb vandaag een ritje gemaakt van +/- 65 km waarvan de eerste 20 km dezelfde symptomen en daarna super goed gereden 😆
    Weet iemand mij raad te geven ?
    Mvg
    Tony (Ninnino)

    Attachments:
    • image_2013-11-03-5.jpg
14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Right, ze moeten nu eenmaal met enige regelmaat een lekker ritje maken om in vorm te blijven, …, wie niet … :driver:

        Jawel ik was het in schaffen..

        Hoe is het met de jouwe, kom je ermee buiten? zou ook zo een geluid willen zoals de uwe :first:

        Jongens, ik hoop en denk dat mijn probleem stilletjes-aan zichzelf oplost.
        Wat heb ik gedaan…

        Ik heb ervan geprofiteerd om tijdens deze droge herfstdagen enkele ritten te doen van om en bij de 60 km per rit :driver:
        wat blijkt? Hoe meer ik ermee reed, hoe beter en beter het werd. Het stotteren is precies gedaan en geen backfire niet meer. Van in het begin geen gepruts en gestotter meer, want ik dacht aan de warm up regelaar, aan bougiekabels en nieuwe ontsteking en nog van allerlei zaken. Niks daarvan allemaal…
        Heb vandaag weer een rit van 55 km gedaan waarvan een 30tal op autostrade in 5de op 4.000 toeren/min. En af en toe nog meer.
        Zalig, geen geplof of gestomp. Het reed zelfs heel goed, dan aan de lichten gewoon mooi op 900 toeren draaien en de laatste 5 km terug rustig huiswaarts zonder probleem.
        Ik heb er niets speciaals aan gedaan, gewoon een product voor de injectoren te reinigen erin gekapt en tanken.
        Goed doorrijden nadat de motor op zijn temperatuur is. En zonder nog ergens anders te sleutelen.
        En weten dat dit in het begin niet te doen was

        Ik moet jullie bedanken voor de reacties en goede raad, maar af en toe goed doorrijden kan absoluut geen kwaad :respekt:

        Nonnino.

        Attachments:
        • image_2013-11-21-2.jpg
        • image_2013-11-21-3.jpg

          De CO kan je trouwens regelen dmv een lange inbus in een gat tussen de spinnenkop en de luchtinlaat.
          niet zomaar aan prullen :mrgreen:

            nonnino denkt bij zichzelf “WTF een moeilijke vragen stelt die nu !” :wtf: 😆

            Maar koen heeft wel gelijk alles eens nalopen is de opdracht.
            Vermoedelijk loopt je motor te arm in de opwarm fase .
            Het typische stotteren is daar een voorbeeld van.
            Dat kan meerdere oorzaken hebben maar omdat het zich voordoet bij koude motor en verdwijnt naargelang hij opwarmt heb je een kans dat het iets rijker afstellen van je CO het probleem wegneemt.
            Het werkplaatshandboek zegt iets van 1.5 tot 3.0 % CO maar het is mij opgevallen dat de oudere bakskes het liever naar de rijke kant lusten.

              ah de alfa-man, ik stond naast U in schaffen, remember 😉

              Als hij koud is en je geeft gas , is er dan zwarte rook te zien of totaal niet? Kan je de CO meten ?
              Zijn de 0 ringen van de injectors vervangen ?

              Heb je de systeemdruk al gemeten ?
              Is de inlaat tussen luchtweger en gasklep, lekvrij ? (testen met remmenreiniger)
              Hoe reageert de motor als je bij draaiende motor de luchtweger met de hand beweegt? Voel je daar weerstand op ?

              Stottert hij of ploft hij ook in de uitlaat, of inlaat ?
              Zijn de kleppen al geregeld? Op hoeveel graden staat de ontsteking ? Vervroeging bij 3500toeren ook gemeten ?

                Zoiets als kastanjes die je op het vuur gooit :mrgreen:

                  [quote=”python” post=147647][quote=”RODONDO” post=147639]Spijtig genoeg niet voor nonnino ! Dan zou hij niet stotteren. :happydance:[/quote]
                  😆 Erger nog …dan zou die ploffen :lol:[/quote]

                  Wat is dat, ploffen ? 8)

                    [quote=”RODONDO” post=147639]Spijtig genoeg niet voor nonnino ! Dan zou hij niet stotteren. :happydance:[/quote]
                    😆 Erger nog …dan zou die ploffen 😆

                      Spijtig genoeg niet voor nonnino ! Dan zou hij niet stotteren. :happydance:

                        [quote=”RODONDO” post=147628]Ik sluit me aan bij Targa 84[/quote]
                        😆 Een 2.7 is geen 996 he! :think:

                          Luchtmassameter op 2.7……. 🙄

                            Ik sluit me aan bij Targa 84

                              bij mij was het de luchtmassa meter
                              en stotteren was over
                              :drink:

                                De WUR is buiten tolerantie of hij staat te arm afgeregeld (CO)

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.