911 TARGA WTL’88 en waardetabellen van klassiekers

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 911 TARGA WTL’88 en waardetabellen van klassiekers

• Maker
    Discussie
  • Beste Forummers,

Ik ga morgen naar een originele WTL targa bouwjaar 1988 code 491 kijken in Dusseldorf
    met 80000 km
    Staat bij een verzamelaar
    in het blauw met Beige lederen zetels
    EEN JUWEELTJE, maar hij vraagt 38000 euro , ik vind het veel…
    Wat denken jullie??

Mvg

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
    • was een mooie wagen volledig gerestaureerd maar ook opnieuw gespoten
      Eerlijk gezegd vond ik het veel geld voor een wagen van 1988
      ik denk wel dat hij zijn waarde houdt maar om er dagelijks mee rond te rijden, neen…

Mvg

ronvos schrijft:

Ik ga morgen naar een originele WTL targa bouwjaar 1988 code 491 kijken in Dusseldorf
        met 80000 km
        Staat bij een verzamelaar

En?…….

Ze zullen die lijsten niet te gedetaillerd hebben .
          Opties worden ook niet extra vermeld net als jaargangen en kilometerstanden appart .
          En bij de 3.2 wordt ook geen prijsverschil gemaakt tussen de verschillende versnellingsbakken .
          Het zijn dan ook algemene richtprijzen per type en uitvoering

ik vind het wel raar dat ze geen aparte quotatie hebben voor een 1989 (5vit)…

911 Turbo 3.3 Coupe 84-89

Toestand 1 : 79.400
              Toestand 2 : 55.000
              Toestand 3 : 36.300
              Toestand 4 : 20.000
              Toestand 5 : Niet opgegeven

Anoniem

Kan er iemand van jullie even de prijzen voor een 911 turbo uit 1986 plaatsen.
                Ik heb Porsche Fahrer besteld maar heb hem pas volgende week en ben toch benieuwde naar de prijzen.

Die lijst heb ik idd ook erbij gekregen. Ik vind dat de prijzen van bvb 356 bijzonder goed in de buurt komen met de belgische marktpreis.

De lijst van alle Porschemodellen die classic car zijn zat bij de nieuwste uitgave van “Porsche Fahrer”

Anoniem

Koen waar haal jij deze gegevens.
                      Ik ben wel geïnteresseerd in de prijzen van andere modellen.

Even een uitleg (welliswaar in het duits) hoe de notering van de staat werkt .
                        Dit is een officiele notering

Zustandsnoten
                        Note 1

Makelloser Zustand. Keine Mängel an Technik, Optik und Historie (Originalität). Fahrzeuge der absoluten Spitzenklasse. Unbenutztes Original (Museumsauto) oder mit Neuteilen komplett restauriertes Spitzenfahrzeug. Wie neu (oder besser). Sehr selten!

Note 2

Guter Zustand. Mängelfrei, mit leichten Gebrauchsspuren. Original oder fachgerecht und aufwendig restauriert. Keine fehlenden oder zusätzlich montierten Teile.

Note 3

Gebrauchter Zustand. Normale Spuren der Jahre. Kleinere Mängel, aber voll fahrbereit. Keine Durchrostungen. Keine sofortigen Arbeiten notwendig. Nicht schön, aber gebrauchsfertig.

Note 4

Verbrauchter Zustand. Nur bedingt fahrbereit. Sofortige Arbeiten notwendig. Leichtere bis mittlere Durchrostungen. Einige kleinere Teile fehlen oder sind defekt. Teilrestauriert. Leicht zu reparieren (bzw. restaurieren).

Note 5

Restaurationsbedürftiger Zustand. Nicht fahrbereit. Schlecht restauriert bzw. teil- oder komplett zerlegt. Größere Investitionen nötig, aber noch restaurierbar. Fehlende Teile.
                        ….

Een Zustand 1 is dus zoals vermeld zeldzaam . Zijn wagens in nieuwstaat of nog beter .
                        Een perfecte vindbare wagen is bijna steeds een Zustand 2 .
                        En dan is de vraagprijs dus idd meer dan 10% hoger dan de huidige richtprijzen .

De huidige officiele richtprijzen in Duitsland voor een 3.2 Targa van 1983-1989 zijn

Staat 1 : 54.500€
                          Staat 2 : 34.000€
                          Staat 3 : 23.800€
                          Staat 4 : 10.200€
                          Staat 5 : 7.500€

Als de targa in showroomstaat is op alle vlakken moet dat kunnen.Schoon juwelen kosten immers veel geld.

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.