911 Turbo 996 of GT3 996

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 911 Turbo 996 of GT3 996

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Ik ben aan het uitkijken voor een 911 Turbo 996 of GT3 996.
    Is er iemand die mij tips wilt geven? Waar moet ik op letten bij aankop van een 2de hands Porsche?
    Ik twijfel nog tussen bovenstaande 2 modellen. De GT3 is natuurlijk het sportiefste maar ik heb absoluut nog geen ervaring met Porsche dus misschien is een GT3 geen evidente keuze.
    Alle tips zijn welkom.
    Alvast bedankt,
    Brecht

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • oei, zo had ik het niet bekeken, daar zit wel iets in natuurlijk
      bestaat er niet zoiets als een rijschool voor Porsche of zo 🙂

ik begrijp de reactie, doch uiteindelijk maakt de rijder… of zijn ‘verstand’… toch nog het verschil. Mijn eerste moto was een ZZR1100: de eerste moto die 300km/u deed. Iedereen zei dat ik geen twee maanden meer ging leven. Maar ik ben met een enorm ontzag op die moto gestapt, en wist dat ik veeeel te leren had. En heb ook heel wat rijvaardigheidscursussen op circuit gevolgd. Wie heb ik allemaal zware ongelukken zien doen met dergelijke zware moto’s? Mijn kennissen die eerst met een MBX50cc de held uitgehangen hadden, of een Walter Wolf 250cc… en daarom dachten dat ze echt konden rijden. En dat ook dan meteen eens geprobeerd hebben met hun zware machine… met soms minder mooie gevolgen.

Ik denk dat een verstandige rijder in een 996 turbo minder risico loopt, ook door wat de wagen aankan en eventueel nog van kleine stommiteiten kan rechttrekken, dan een dommerik in een oud aftands GTI’tje, die overal met gierende banden indruk wil maken…

Of met andere woorden: ken uzelf! 😉

rjf

²

Thx, nu moet ik mijn reactie niet meer uit leggen 😆

niks voor beginners
            100 m rijden dood of per total
            (waarbij ik echt niet wil beweren dat ik een ‘ervaren rot ‘ben)maar heb dan ook ‘maar ‘ 300 paardjes onder de achterklep

is gelijk moto kopen eerst leren met lichte daarna het echte werk

ook welgekomen trouwens

rjf schrijft:

Geen van beiden.

PS. Welkom btw 😉

Waarom niet?

Ook welgekomen 8)

rjf

Geen van beiden.

PS. Welkom btw 😉

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.