911 Turbo Cabriolet

Home Forum Zeverhoekje 911 Turbo Cabriolet

• Maker
    Discussie

• Mart WTL
    Deelnemer

Ik heb niks met nieuwe wagens, maar deze mag er dan wel weer wezen, wat een pk’s! :salut:

Presentatie: Porsche 911 Turbo Cabriolet

December lijkt ons niet de ideale maand om een cabrio te lanceren. Al gelden er vast andere regels wanneer jouw naam Porsche 911 Turbo Cabrio is.

Gallerij
      Want goed, je kan hem bestellen in december en dan landt die Porsche 911 Turbo Cabrio ergens tegen de lente op je oprit. In het slechtste geval is het zomer. Ideaal dus.

520 pk
      Gallerij: Presentatie Porsche 911 Turbo CabrioletDe 911 Turbo Cabrio neemt vanzelfsprekend de mechaniek van zijn coupébroer over. Dat is dus een 3.8 flat six met 520 pk, gekoppeld aan een zeventraps dubbelekoppelingsbak (PDK). De motor behoudt zijn start/stop en de zeilfunctie om brandstof te sparen. Hierdoor kan Porsche een verbluffend gemiddeld verbruik opgeven: 9,9 l/100 km. De 911 Turbo Cabrio komt er ook als S, met nog eens 40 pk er bovenop. 560 pk in een cabrio, waw.

4 wielen doen alles
      Gallerij: Presentatie Porsche 911 Turbo CabrioletDe cabrio krijgt eveneens de vierwielaandrijving in combinatie met vierwielsturing. Wat hem aan de weg gekleefd moet houden in alle omstandigheden. Porsche zal ook hard gewerkt hebben aan de koetswerkstijfheid. Het hoeft niet te verbazen dat Porsche de turbo aankondigt met een sprint naar 100 in 3,5 seconden. De S kan het zelfs in 3,2 seconden. De topsnelheid bedraagt 318 km/u.

mz_2013-9-24_presentation_porsche_911_turbo_top1.jpg

mz-2013-39--porsche-911-11.jpg

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • Tsja, een mooie aflopende daklijn voor het oog of een dimensie erbij met open rijden en een heerlijke sound … :coolness:

Voor mij mag hij ook op de oprit komen te staan.
          Maar dan niet in cabrio uitvoering.
          Alle respect voor iedereen die een cabrio mooi vinden.
          Maar die mooie aflopende daklijn bij een coupe daar geniet ik telkens van als ik hem zie.
          Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde anders zou het een saaie boel worden.
          Wie weet volgende Kerst!!!

:lekker: :applaus:
            Maar de coupe zou al goed genoeg zijn voor mij.
            560 Pk in een cabrio, neen dank u !

Amai :driver: knappe verschijning :coolness: de ultieme combinatie fun&speed :driver:

Zeker weten? :mrgreen:

Ok , je vraagt er zelf om …

“De prijs bij ons is nog niet bekend. In Duitsland zal de cabrio net geen 175.000 euro kosten. De Turbo S komt daar al op 208.000 euro. Bij ons zal dat nog een stukje meer zijn. (LZ)”

Laat maar komen. :lekker: :lekker:

En wat is het prijskaartje van al dat mooigeweld?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.