Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › 911 van 75 Cabrio welk type motor
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 jaren, 2 maanden geleden door mcklusky.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
ik heb een mooie c2 look staan, een omgebouwde oldtimer targa die niet van een nieuwe wagen te onderscheiden is, je mag altijd eens komen kijken, de vraagprijs is 7500 euro , het enige wat ontbreekt is de motor en zijn accessoires en de versnellingsbak, kabelboom en alles is voorzien voor een 3.2 voor meer info mag je me altijd even pm en.
ik verkoop deze wagen in opdracht van iemand die de verdere restauratie wegens budgetaire redenen niet meer ziet zitten.
verdere restauratie betreft dus het plaatsen van motor en versnellingsbak en de stof van het dakje.
Wat de wagen die jij beschrijft betreft… ik zou zeggen 6 Ã 7000 euro… en dat is dan puur in onderdelen geteld… als je er het werk bij telt om hem in orde te zetten… dan wordt het een heel dure grap volgens mij , want een wagen die er op het zicht al zeer onfris en slecht uitziet is meestal ook slecht onderhouden op technisch vlak met de nodige kosten en reparaties die zullen volgen.
Ja, hoe ne foto kan mis leiden 🙁
heb zaterdag meer dan 700km afgelegd om een porsche te zienik gaan jullie nie langer in spanning houden even kort bespreken wat ik gezien heb,
geef jullie even commentaar of dit kan of niet voor die 11000€
of wat de prijs moet zijn voor z’n wagenlinks rode klink rechts zwarte
binnen interieur bordeaux met zware beschadinging en scheurtjes
achterzitje bleven niet omhoog bevestiging afgebroken
elektrische stoelen niet aangesloten (elektrische)
spiegels niet aangesloten (elektrische)
rubbers of instap lijsten verdwenen
cabrio dak werkte prima en was in zeer goede staat alleen de rubbers zijn zeer slechtmotor zag er vrij droog uit enkel zowat aangeslagen met olie maar geen druppels te zien
uitlaat volledig opgelast
carrosserie
veel beschadingen rondom dus moet volledig overspoten worden
om mooie look te hebben +grote barst in de lak moet volgens mij plamuur onder zitten en daarmee z’n grote barstde motor kap bleef niet open staan geen pompen gezien ook de koffer bleef niet open wel pompen maar afgebroken
wat moet de prijs van z’n porsche zijn ?
Greetz
Gino
Heeft niemand een gouden tip waar ik zeker moet naar kijken
mij gaat het er over dat het chassis in orde is ongeval geweest of 2 chassis aan elkaar gezet dat is mijn grootste zorg kan u mij richtlijnen geven waar ze meestal dit aan elkaar zetten en hoe ik dit kan zien alhoewel ze het proberen te verstoppen
motor en dingen die niet werken vind ik minder erg deze zijn vervangbaar maar een chassis niet
moest ik de tijd en plaats hebben kocht ik een project en maakte mijn goesting dan was ik zeker van wat ik had ,maar ja
zoals den Dave z’n project prachtig vooruitzicht volledig zelf opgebouwd van oude chassis tot pracht exemplaar 😉 😆 8)
Dave wanneer krijgen we nog is wat nieuwe foto’s te zien 😉
All
G 911 kijk maar goed uit je doppen en zie zeker dat er geel olie lekken zijn aan de motor.
Luc
[quote=”G 911″:1hbhne0s]Ik ga morgen is kijken lijkt mij wel iets
ligt 3liter in ,heb juist met hem gesproken
zou 5jaar geleden revisie motor ingelegd zijn
greetz[/quote]
succes,
hou ons op de hoogte he!!Ik ga morgen is kijken lijkt mij wel iets
ligt 3liter in ,heb juist met hem gesproken
zou 5jaar geleden revisie motor ingelegd zijn
waarom kiezen voor ombouw 😳
is voordeliger in baantaks
als je deze wagen in de garage laat staan heb je geen grote kosten
gaat te slotte om derde wagen
en volgens mij is het risico even groot om een echte 964 te kopen met problemen alleen meer geld kwijtis te slotte mijn eerste porsche
greetz
mcklusky, ik denk niet dat het een RS motor zal anders was die wel al lang weg en voor de drie dubbel van de prijs
Luc
Mijn persoonlijke mening,…
Omgebouwde targa’s naar cabrio pfff laten staan zou ik zeggen.
Iets langer sparen en een echte kopen. Waarom zou je zo een omgebouwde willen kopen? Wegentaks? oldtimer?There is nothing but the real thing!
t’zou best kunnen dat het de zelfde is maar met andere lichten 😥
ja dan zal de motor ook niet veel soeps zijn heb je misschien een herkenningspunt van die wagen buiten de kilometer teller
zou wel handig kunnen zijnik ga hem nog is bellen en misschien is kijken wat zou mij dit kosten om de motor te reviseren wat zou ik vervangen cilinders+dichtingen en de zuigerveren
heeft hier iemand een idee van
is dit niet makkelijker dan bij een watergekoelde motor
heb al wat watergekoelde motors uit elkaar gehaald en toch tot een goed eindresultaat gebracht
groeten
ik ben ooit in enschede naar een rode c2 look cabrio gaan kijken van 1975, dat was origineel een targa van de nederlandse marechaussee geweest (ook een witte) daarna rood gelakt en omgebouwd naar een c2 look cabrio.
die had wel gele koplampen, vraagprijs was toen 10000 euro maar heb er mn handen af gehouden omdat de olie er onderuit liep…
Motor was toen een 2.7 had een teller tot 300km/u met 180000km op en volgens mij was er buiten het chassisnr niet veel meer origineel aan de wagen…Note : sommige rw en mc porsches uit 1975 waren uitgerust met een 2.7 RS motor dus als je gaat kijken neem dan het little red book mee en check de numbers… die motoren zijn haast meer waard dan de complete wagen…
ah, maar die heb ik ook zien staan, ziet er knap uit, en voor dat geld. ik zou toch ook is gaan zien, maar wel oppassen he, volgens mij zit er ergens een addertje onder het gras.
van die grijze die ik voorhad zou ik toch ook afblijven.
dieter
kunnen jullie mij wat tips geven waar ik extra moet naar kijken bij z’n ombouw of wat de kwaaltjes zijn bij 911 van 75
de motor: waar kan ik daar aanzien welk type het is
Heb met de verkoper gebeld en hij weet maar weinig te vertellen zegt alleen dat de motor nog orgineel is
dit wist hij van de vorige eigenaar die hem zou omgebouwd hebben ,
ik weet niet waarom hij verkocht werdop de papieren staat geen motor inhoud vermeld is dit normaal geeft het een probleem bij de keuring
groeten
Ziet er heel mooi uit voor een wagen van 1975 de vraag is nu is de rest ook in orde ? 😉
1975 zei je? nou, ziet er niet mis uit…… 😉 😀 shock:
en die prijs valt ook reuze mee!!
heb je al meer info en foto’s van de garage gekregen??
of rij je even naar Drenthe ervoor?Heb niets tegen een witte porsche ,maar hou zelf niet zo van wit voor een wagen is nogal moeilijk om clean te houden
Het gaat over een nederlandse rode cabrio
ik weet niet juist hoe je de foto hier op de site zet
http://fotos.marktplaats.nl/fotos/autos … /16711.jpg
moest iemand iets meer weten over deze wagen
thanks voor de info
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.