Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › 911 versus 928
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 5 maanden geleden door svandamme.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ik zie hier dat alleen de nadelen het hoge verbruik het onderhoud en taksen zijn. Dus we zijn volmondig eens de 928 is een echte Porsche 😉
Het gerucht gaat de ronde in Stutgart dat de 928 een opvolger krijgt.Hier het bewijs;
Zo heb ik eens een aflevering van Top Gear gezien waar als gast een autoontwerper was. Deze man had de Ford Sierra getekend en waar haalde hij zijn inspriratie ? Idd, van de 928 !
😉Nadelen van een 928 tov een 911:
Verbruik
Wegentaks
Waardebehoud
onderhoudPersoonlijk vind ik het wel een mooie wagen maar geef mij maar een elfje
😀
[quote=”the body docter”:1rikf2qr]een 968 das ook niet echt mijn ding maar 928 dat zie ik wel zitten maar ik prefeer het laatse model met de grote achter lichten das ook goesting en smaak he
[/quote]Je bedoeld dus met die lichten ala 968 😈
@Jesax : Hier wordt nergens gezegd dat de 911 geen Porsche of Porschewaardig is. Van de 928 xordt dat hier wel (ten onrechte) gezegd. Dat is het verschilmochten er mensen zijn die hun 911 willen wegschenken omdat het geen 928 is…de deur staat altijd open bij mij… 😀
Michel zegt;
Mochten er hier mensen tussenzitten die hun 928 gratis willen wegschenken omdat het geen echte Porsche is; gelieve me te contacteren, ik kom hem ophalen. Geen dank
[size=200:1tiy6rs4]IDEM DITO[/size]
([size=59:1tiy6rs4]Dan kan ik m’n elfje houden[/size])
ik ben ook van plan om mij op termijn een 928 aan te schafen heb al een hoop onderdelen gekocht en op deze manier kunnen we alle kanten op en zullen veel aangeboden auto s wel aan een of andere voorwaarde voldoen
elke auto welke dan ook heeft zijn positieve en nedgatieve eigenschappen
een 924 vind ik persoonlijk niet zo geslaagd een 944 kan er door een 968 das ook niet echt mijn ding een boxter vind ik persoonlijk vrij krap maar 928 dat zie ik wel zitten maar ik prefeer het laatse model met de grote achter lichten das ook goesting en smaak he
qua rijden is het een luxe bak en snel is hij oook nog dus en op termijn denk ik dat net als voor de 911 de prijs wel stabiel zal blijven dus das ook nog een seen pluspunt
🙄
Gewoon doen. Een 928 is echt een lekker stuk. Ik zweer het je ik zoek een huis met een grote garage zodat ik er een 928 968, 944, 924 914 of wat dan ook kan bijzetten. Mijn 911 wegdoen voor een 928 is limiet maar niet onmogelijk.
Als je dan toch een 928 koopt zorg voor een recent model (midden 80 tot begin 90) in perfecte staat en laat de Gemballa toestanden achterwege.
Ik zou me ook niet teveel zorgen maken over vooroordelen. Ik zou mijn RX8 binnekort willen vervangen door een Boxster en velen schijnen te denken dat dat geen Porsche is. Ik begrijp dat niet, dat scheurt er vandoor plakt op de weg en is fantastisch afgewerkt en heeft een zeer trage waardevermindering.
Mochten er hier mensen tussenzitten die hun 928 gratis willen wegschenken omdat het geen echte Porsche is; gelieve me te contacteren, ik kom hem ophalen. Geen dank 😈
Michel
ik heb beide staan in mijn garage en moet zeggen dat het verbruik niet zoveel scheelt met een oude 911 en 928, een liter of 5 als je sportief rijdt en bij normale rustige rijstijl een liter of 2-3. Het vergelijk is gebaseerd op een 2.4T mfi en een 928 4.5.
zoals men weet, hoe jonger de 911, hoe minder hij verbruikt 😉Van rij-eigenschappen is de 928 een droom om met te rijden, De V8 heeft meer dan genoeg koppel, een prachtig geluid,… eigenlijk teveel om op te noemen 😀 .
1 minpuntje: zijn mooie lange neus, en hij is lang, geloof me, is serieus wennen om te manoeuvreren (parkeren, ondergrondse parkings etc.)De 911 is een totaal ander concept, je moet veel meer stuurmanskunsten hebben om op de limiet te rijden, veel minder luxe-gevoel( en daarmee noem ik comfort, ruimte,…), eigenlijk een verkeerde wagen maar deze geven de wagen al zijn charmes en I’m lovin it!!!
Moest ik moeten kiezen tussen beide ik zou het echt niet weten of de 911 moet een targa of cabrio zijn. Want tenslotte rijden de meeste oudjes alleen maar in tijden van mooi weer en wat is er mooier met een open hemel onder een mooi zonnetje in een pracht van een landschap.
Een geluk dat ik niet moet kiezen, want de keuze… ik zou het echt niet weten
PS 1 het is gemakkelijk om een wagen kritiek te geven zonder dat je deze echt kent of tenminste een paar keer zelf achter het stuur gezeten te hebben 😉
2 de stukken van een 928 zijn veel duurder dan een 911
3 alle sportwagens met de badge porsche zijn ware en leuke sportwagens, allé de modellen waar ik al eens met gereden heb om PS1 gelijk te geven 😆
volgens mij is “de 928” een fantastische wagen,ik heb er zelf vroeger ook al mee gereden.
maar 928 of 911 is zoals appelen met peren vergelijken !
Je zal moeten kiezen wat je verlangt van rijgedrag en je keuze is dan snel gemaakt. 😕ikzelf rij 928, en heb ook 911 gereden (niet mijn eigendom), en alhoewel de 911 en zeer apart karakter heeft, moet ik zeggen, dat de 928 een echte Porsche is, en een plezier om te rijden…
En wees nu eerlijk…een mooie ducktail of whaletail voor je op de autoweg is mooi, maar de brede, lage kont van een 928 voor mij op de snelweg, doet bij mij toch ook alle belletjes rinkelen 😀
Ik heb Boxster en Cayman er expres tussenuit gelaten daar die wel een Flat six achter (welliswaar centraal) hebben liggen en misschien door mijnheer Ferdy wel geaccepteerd worden 😉
[quote=”ferdy”:1w3a9otu][quote=”Bjorn”:1w3a9otu]Hoe meer ik kijk naar een 928 , hoe meer goesting ik krijg om mijn 911 te ruilen voor een 928. Wat denken jullie ?En wat zijn de voor of nadelen van een 928 ? 🙄 [/quote]
Dit is een regelrechte steek in het HART, een watergekoelde 928 heeft niets te maken met een aircooled 911.
Wat mij betreft is er geen vergelijk, zelf de naam PORSCHE niet waard, laat staan AUDI
Yvan
😉 [/quote]Dan ken je je Porschegeschiedenis niet echt.
De 928 heeft juist zeer veelmet de 911 te maken.
Zoveel zelfs dat deze normal gezien de 911 definitief had vervangen 😉
Voor de rest: zoveelmensen zoveel smaken en als jij vindt dat de 928 niet Porschewaardig is ben jij geen Porscheliefhebber maar een 911 liefhebber met een afkeer voor andere door velen wel zeer gewaardeerde modellen.Deze uitspraak bevestigd mijn mening nog eens.
[quote=”ferdy”:1w3a9otu][Een goede investering zal het volgens mij nooit zijn, daarom ook de tamelijke lage prijzen.
Een banale wagen met zeer weinig “charisma” , als je het mij vraagt : 911 or nothing !!
Yvan[/quote]
En betreffende die “lage prijzen” 🙄 Een beetje goede 928 staat nog altijd duurder dan een veel jongere M3 , jaguar , Mercedes , Impreza , of andere japse sportwagens en dan in te denken dat die 928 zovele jaartjes ouder is.
Ik vind je houding tenopzichte van andere Porsche modellen als vele uitspraken van je hier niet echt Porscheforum waardig. Gezwijge van je forumnaam. Die zou je beter in Elfy veranderen ipv Ferdy (als met deze Ferdinand Porsche bedoeld is). De vader van alle Porsches OOK 924/944/968/928/914 en Cayenne
My 2 Cents
de 914 was ook lang het lelijke eendje van de porsche familie.
Kijk eens wat een 914/6 nu waard is!!!Naar mijn gevoel is de 924-familie waaronder het kroonjuweel 928 op dezelfde weg. Er zijn er al erg veel kapotgereden, waardoor de overblijvers zeldzaam worden. Het systeem van motor vooraan en versnellingsbak achteraan gaf trouwens een ideaal weggedrag. (boekskespraat ik bén en blijf een wannabe!)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.